Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3438695
Sonja schreef: ma 24 jan 2022, 17:29 Ik krijg deze week weer mijn driemaandelijkse controlescan. Zenuwengedoe dus weer. En dan laat het ziekenhuis de boel qua afspraken weer eens in het honderd lopen waardoor ik morgen nog een keer extra naar het ziekenhuis moet om bloed te prikken terwijl dat met een betere planning gewoon gelijk met het infuus dat ik woensdag krijg afgenomen had kunnen worden. En ik ben megamoeilijk te prikken... >:( >:( >:(
Bah bah, ik hoop dat alles gewoon goed is. :-*
Dat moeilijk prikken is waardeloos ja als ze dan nogmaals moeten, niet leuk. Sterkte. :-*
Door Tanna
#3438704
Sonja schreef: ma 24 jan 2022, 17:29 Ik krijg deze week weer mijn driemaandelijkse controlescan. Zenuwengedoe dus weer. En dan laat het ziekenhuis de boel qua afspraken weer eens in het honderd lopen waardoor ik morgen nog een keer extra naar het ziekenhuis moet om bloed te prikken terwijl dat met een betere planning gewoon gelijk met het infuus dat ik woensdag krijg afgenomen had kunnen worden. En ik ben megamoeilijk te prikken... >:( >:( >:(
Oh, dat is heel vervelend. En vermoeiend ook, fysiek en mentaal. Sterkte!
Door Tanna
#3438706
Zojuist de ziektekostenverzekering voor ons samen betaald..........ik betaal dat voor het hele jaar omdat ik dan korting krijg maar het is altijd schrikken. Ook dit jaar is het 2 keer mijn volledige maandinkomen. :(
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3438720
Balen Sonja. Zeker omdat je zo lastig te prikken bent. Zo ben ik in één week tijd wel eens 3x naar het ziekenhuis gemoeten. En achteraf had alles op één dag gekund.

Wat een bedragen, Tanna! Ik weet nog (ja, opa uit de oude doos) van Dfl. 17,50 per maand voor het hele gezin... Misschien had dit gewoon een overheidstaak moeten blijven. Al dat geprivatiseer is niet altijd een goede keus.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3438721
Tanna schreef: di 25 jan 2022, 11:14 Zojuist de ziektekostenverzekering voor ons samen betaald..........ik betaal dat voor het hele jaar omdat ik dan korting krijg maar het is altijd schrikken. Ook dit jaar is het 2 keer mijn volledige maandinkomen. :(
Bah, niks aan :(

Ik word tegenwoordig vanuit Duitsland betaald, en daar wordt de ziektekostenverzekering van het salaris ingehouden elke maand, èn het is een vast percentage van je salaris (dus betaal je minder als je minder verdient). Ik vind dat best een fijn systeem, ook al betaal ik door mijn goede baan wel aardig wat nu :P
Gebruikersavatar
Door Sonja
#3438731
Ronald schreef: di 25 jan 2022, 17:41 Balen Sonja. Zeker omdat je zo lastig te prikken bent. Zo ben ik in één week tijd wel eens 3x naar het ziekenhuis gemoeten. En achteraf had alles op één dag gekund.
Ik zit nu ook 3 dagen op rij in het ziekenhuis. Vandaag bloed laten prikken, morgen de scan, donderdag de uitslag.
Ik ben vandaag op de fiets gegaan. Een beetje stevig doorfietsen stimuleert de doorbloeding en dan prikt het makkelijker.
Gelukkig trof ik vandaag op de prikpost een dame die naar me luisterde en zonder tegensputteren prikte in het bloedvat dat ik aanwees. Dat maak ik helaas ook wel eens anders mee. :-X
Nu maar duimen dat het aanbrengen van het infuus morgen net zo makkelijk gaat. En dat het dan ook nog werkt. De vorige keer hebben ze uiteindelijk de meest ervaren infusenprikker van de IC opgetrommeld. Die heeft het infuus aangelegd, maar tijdens het toedienen van de contrastvloeistof bleek deze toch niet te lopen met een dikke, pijnlijke, paarse arm tot gevolg. :(
Morgen gaan ze het proberen met behulp van een echo. Hopelijk gaat dat beter. Het is zonder dat soort dingen al genoeg zenuwengedoe.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#3438732
Tanna schreef: di 25 jan 2022, 11:14 Zojuist de ziektekostenverzekering voor ons samen betaald..........ik betaal dat voor het hele jaar omdat ik dan korting krijg maar het is altijd schrikken. Ook dit jaar is het 2 keer mijn volledige maandinkomen. :(
Wij betalen per kwartaal en dat vind ik ook al een behoorlijk bedrag. En dan ben je er nog niet, want zodra je zorg nodig hebt mag je het eigen risico nog even aftikken. En dan hebben we het nog niet over zorg die niet vergoed wordt. Afgelopen jaar nog een leuk bedrag kwijt geweest aan oedeemtherapie. 🤐
Door Tanna
#3438735
Sonja schreef: di 25 jan 2022, 20:19 Wij betalen per kwartaal en dat vind ik ook al een behoorlijk bedrag. En dan ben je er nog niet, want zodra je zorg nodig hebt mag je het eigen risico nog even aftikken. En dan hebben we het nog niet over zorg die niet vergoed wordt. Afgelopen jaar nog een leuk bedrag kwijt geweest aan oedeemtherapie. 🤐
Ja, dat komt er allemaal ook nog bij.
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3438744
Oh Sonja, wat vervelend allemaal!
Heel veel succes morgen. Ik duim voor je, dat je weer iemand krijgt die in 1 x goed prikt. Oh, wat zal dat fijn zijn! :-*

Met uitlaten kom ik langs een huis waar een hondje nogal tekeer gaat. Een paar weken geleden heeft mevrouw mij vanaf de overkant van de straat, over het geblaf van haar hond heen, toegeroepen of ik geen andere route kon nemen 'want haar hond raakt zo overstuur'.
Ik heb gezegd dat ik haar wil helpen met oefenen, maar dat was geen oplossing volgens haar.

Nou kom ik daar vanavond weer langs. I.p.v. dat ze haar hondje afleid o.i.d., doet ze de voordeur open en zegt boos/verwijtend: "moet je hier nu elke keer langskomen!"

:o Nou ben ik veel te gevoelig en trek me dit erg aan. Ik heb heel beleeft en rustig geantwoord: "ik heb gezegd dat ik u wil helpen, dat wil u niet. Dit is de openbare weg."
Maar ik zit me toch een partij te bibberen. Zucht.
Eigenlijk is het een opmerking waar je niks mee kunt. Maar het voelt gewoon 'oneerlijk' of zoiets, dat ze boos op mij is en mij een straatverbod wil opleggen, terwijl ze zelf niks wilt doen aan opvoeding of training. :(
Door eelke
#3438756
Border Bandit schreef: di 25 jan 2022, 21:52 Oh Sonja, wat vervelend allemaal!
Heel veel succes morgen. Ik duim voor je, dat je weer iemand krijgt die in 1 x goed prikt. Oh, wat zal dat fijn zijn! :-*

Met uitlaten kom ik langs een huis waar een hondje nogal tekeer gaat. Een paar weken geleden heeft mevrouw mij vanaf de overkant van de straat, over het geblaf van haar hond heen, toegeroepen of ik geen andere route kon nemen 'want haar hond raakt zo overstuur'.
Ik heb gezegd dat ik haar wil helpen met oefenen, maar dat was geen oplossing volgens haar.

Nou kom ik daar vanavond weer langs. I.p.v. dat ze haar hondje afleid o.i.d., doet ze de voordeur open en zegt boos/verwijtend: "moet je hier nu elke keer langskomen!"

:o Nou ben ik veel te gevoelig en trek me dit erg aan. Ik heb heel beleeft en rustig geantwoord: "ik heb gezegd dat ik u wil helpen, dat wil u niet. Dit is de openbare weg."
Maar ik zit me toch een partij te bibberen. Zucht.
Eigenlijk is het een opmerking waar je niks mee kunt. Maar het voelt gewoon 'oneerlijk' of zoiets, dat ze boos op mij is en mij een straatverbod wil opleggen, terwijl ze zelf niks wilt doen aan opvoeding of training. :(
Je zou het er eens over kunnen hebben met de wijkagent? Of denk je dat dat hondje inderdaad echt alleen op jullie reageert?
Door - pien -
#3438767
Border Bandit schreef: di 25 jan 2022, 21:52 Oh Sonja, wat vervelend allemaal!
Heel veel succes morgen. Ik duim voor je, dat je weer iemand krijgt die in 1 x goed prikt. Oh, wat zal dat fijn zijn! :-*

Met uitlaten kom ik langs een huis waar een hondje nogal tekeer gaat. Een paar weken geleden heeft mevrouw mij vanaf de overkant van de straat, over het geblaf van haar hond heen, toegeroepen of ik geen andere route kon nemen 'want haar hond raakt zo overstuur'.
Ik heb gezegd dat ik haar wil helpen met oefenen, maar dat was geen oplossing volgens haar.

Nou kom ik daar vanavond weer langs. I.p.v. dat ze haar hondje afleid o.i.d., doet ze de voordeur open en zegt boos/verwijtend: "moet je hier nu elke keer langskomen!"

:o Nou ben ik veel te gevoelig en trek me dit erg aan. Ik heb heel beleeft en rustig geantwoord: "ik heb gezegd dat ik u wil helpen, dat wil u niet. Dit is de openbare weg."
Maar ik zit me toch een partij te bibberen. Zucht.
Eigenlijk is het een opmerking waar je niks mee kunt. Maar het voelt gewoon 'oneerlijk' of zoiets, dat ze boos op mij is en mij een straatverbod wil opleggen, terwijl ze zelf niks wilt doen aan opvoeding of training. :(
Nou ja zeg, dat is lekker, alle verantwoordelijkheid neerleggen bij passanten met een hond ::) Die van de wijkagent vind ik een goeie, wie weet zijn er meer mensen. Voel je niet aangesproken :-* dit is echt heel raar van die mevrouw hoor, een soort omgekeerde wereld
Sonja schreef: Ik zit nu ook 3 dagen op rij in het ziekenhuis. Vandaag bloed laten prikken, morgen de scan, donderdag de uitslag.
Ik ben vandaag op de fiets gegaan. Een beetje stevig doorfietsen stimuleert de doorbloeding en dan prikt het makkelijker.
Gelukkig trof ik vandaag op de prikpost een dame die naar me luisterde en zonder tegensputteren prikte in het bloedvat dat ik aanwees. Dat maak ik helaas ook wel eens anders mee. :-X
Nu maar duimen dat het aanbrengen van het infuus morgen net zo makkelijk gaat. En dat het dan ook nog werkt. De vorige keer hebben ze uiteindelijk de meest ervaren infusenprikker van de IC opgetrommeld. Die heeft het infuus aangelegd, maar tijdens het toedienen van de contrastvloeistof bleek deze toch niet te lopen met een dikke, pijnlijke, paarse arm tot gevolg. :(
Morgen gaan ze het proberen met behulp van een echo. Hopelijk gaat dat beter. Het is zonder dat soort dingen al genoeg zenuwengedoe.
Sterkte met het prikken en de rest! Ik duim dat ze luisteren en het voorspoedig gaat
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3438773
En toch blijf ik erbij dat ik hier ook al geregeld het omgekeerde verhaal gehoord heb. Mensen die moeite hebben met hun hond en boos zijn als mensen daar geen rekening mee houden, zelfs als ze van op afstand waarschuwen.
Eenzelfde situatie van de andere kant bekeken kan heel anders lijken. Zeker als je niet het hele verhaal kent.
Door Siberienne
#3438776
Ja, buiten, als je allebei aan het wandelen bent en mensen niet een beetje ruimte willen laten, dat kan onaangenaam zijn en daar ik me wel eens aan ergeren.
Maar ik heb echt nog nooit iemand horen klagen dat een persoon op de openbare weg niet voorbij een huis mag lopen. Dat vind ik echt wel heel ver gaan. Ik heb me er wel eens aan geërgerd dat iemand zijn hond bij ons op de oprit liet plassen, dat vond ik echt minder want dan gingen mijn honden daar weer overheen plassen. Maar over de openbare weg langs een huis wandelen, je kan toch niet verlangen dat iemand dat niet doet? Die hond is in een huis. Dan heeft die mevrouw toch echt zelf de verantwoordelijkheid om iets aan dat gedrag te doen en dat kan best.

Border bandit, niks van aantrekken hoor en gewoon zeggen ‘mevrouw, ik heb op de openbare weg de vrijheid om te gaan en staan waar ik wil, het lijkt me voor uw hond prettiger als u uw eigen probleem oplost zodat u daarin niet van mij of andere hondenbezitters afhankelijk bent’
Gebruikersavatar
Door Sonja
#3438785
Border Bandit schreef: di 25 jan 2022, 21:52 Oh Sonja, wat vervelend allemaal!
Heel veel succes morgen. Ik duim voor je, dat je weer iemand krijgt die in 1 x goed prikt. Oh, wat zal dat fijn zijn! :-*

Met uitlaten kom ik langs een huis waar een hondje nogal tekeer gaat. Een paar weken geleden heeft mevrouw mij vanaf de overkant van de straat, over het geblaf van haar hond heen, toegeroepen of ik geen andere route kon nemen 'want haar hond raakt zo overstuur'.
Ik heb gezegd dat ik haar wil helpen met oefenen, maar dat was geen oplossing volgens haar.

Nou kom ik daar vanavond weer langs. I.p.v. dat ze haar hondje afleid o.i.d., doet ze de voordeur open en zegt boos/verwijtend: "moet je hier nu elke keer langskomen!"

:o Nou ben ik veel te gevoelig en trek me dit erg aan. Ik heb heel beleeft en rustig geantwoord: "ik heb gezegd dat ik u wil helpen, dat wil u niet. Dit is de openbare weg."
Maar ik zit me toch een partij te bibberen. Zucht.
Eigenlijk is het een opmerking waar je niks mee kunt. Maar het voelt gewoon 'oneerlijk' of zoiets, dat ze boos op mij is en mij een straatverbod wil opleggen, terwijl ze zelf niks wilt doen aan opvoeding of training. :(
Ik wil best rekening houden met mijn medemens en hondenbezitter, maar van jou eisen dat je niet meer langs dat huis loopt vind ik toch wel buiten proporties.
En verder is het ook de toon waarop deze mevrouw tegen je spreekt waar ik snel klaar mee zou zijn.
Zou ze het nou vriendelijk aan je vragen, dan zou het nog een ander verhaal zijn.
Ik zou me hier maar niet druk om maken ;)
Door Cathelijn
#3438786
Kijk, ik zou het ook best fijn vinden als sommige honden niet meer langs mijn huis zouden lopen en mijd zelf ook wel eens een straat vanwege blaffende honden voor het raam waar Ilan dan op 'moet' reageren, maar dat op deze manier van een ander vragen/eisen kan natuurlijk niet. Zeker niet als je niet mee wil werken aan een betere oplossing op de langere termijn.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door