Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Sonja
#3443913
Kaela schreef: do 21 apr 2022, 16:26 Hahaha ja dat werkt tegen alle zwangerschapskwaaltjes ;D toch wacht ik daar liever nog een paar weken mee.

Je leest ook vaak over een stuk zeep in je bed. Daar snap ik echt niets van en geloof ik ook niet. Maar omdat me dat wel echt een “baat het niet dan schaadt het niet” lijkt, ligt er nu toch een stukje zeep.
Ja, nu je het zegt herinner ik me dat ik dat ook nog heb geprobeerd. Maar niet echt met succes.
Ik had de strijkplank naast het bed staan. Had ik kramp dan schoot ik dus mijn bed uit en leunde over de strijkplank en strekte het betreffende been naar achteren.

Ik herinner me ook nog goed mijn laatste nacht thuis voor de bevalling. Meneertje maakte uit zichzelf weinig aanstalten, dus werd ik met 41 weken ingeleid. Laatste nacht kon ik al niet slapen en stond ik om half 3 nog rompertjes te vouwen. Hoezo nesteldrang? :biggrin2:
Uiteindelijk toch in bed beland en in slaap gevallen. Om net voor de wekker ging wakker te worden van kuitkramp. Ik spring uit bed richting strijkplank. Vergeet compleet dat meneer het bed intussen op klossen had gezet. Dus het was een stuk hoger dan ik gewend was. Op het moment dat ik land schiet de kramp ook in mijn andere kuit en stort ik vloekend ter aarde. En terwijl ik daar als een gestrande walvis op de grond lag te schelden begon de wekker oorverdovend hard te loeien. :-X
Op dat moment was het niet geinig, maar achteraf hebben we er wel smakelijk om moeten lachen. ;D ;D ;D
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3443918
Ooooh nee dat is achteraf heel lollig, maar op het moment zelf alles behalve!!!

Het enige wat nog ontbrak was dat je vliezen spontaan braken!!!
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3443927
Aangezien er een inleiding zat aan te komen, vermoed ik dat dat net het jammere was dat dat niet gebeurde... :biggrin2:

Inleiding is altijd pijnlijker en lastiger dan uit zichzelf. Meer arbeid. Je induceert nl enkel de weeën en niet al de rest dat normaal klaargemaakt en soepelder wordt aan je lijf als de bevalling begint.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#3443928
pearlsofpassion schreef: za 23 apr 2022, 21:09 Aangezien er een inleiding zat aan te komen, vermoed ik dat dat net het jammere was dat dat niet gebeurde... :biggrin2:

Inleiding is altijd pijnlijker en lastiger dan uit zichzelf. Meer arbeid. Je induceert nl enkel de weeën en niet al de rest dat normaal klaargemaakt en soepelder wordt aan je lijf als de bevalling begint.
Het is ook uiteindelijk niet gelukt. Kind bleek 4605 gram te wegen en een sterrenkijker te zijn. Dus werd het een keizerlijke geboorte.
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3444094
Ik heb me op 7 april jl. ingeschreven bij de KvK als eenmanszaak. En vandaag het eerste telefoontje gehad waar ik echt op zat te wachten: ik was uitverkoren om gratis in aanmerking te komen voor een betere vindbaarheid van mijn website. En dat zou dan hooguit wat kleingeld per maand kosten. 24 maanden lang. Maar dan moest ik wel direct beslissen!

Koekkoek... als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is het met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te mooi om waar te zijn...
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3444095
Ronald schreef: do 28 apr 2022, 17:05 Ik heb me op 7 april jl. ingeschreven bij de KvK als eenmanszaak. En vandaag het eerste telefoontje gehad waar ik echt op zat te wachten: ik was uitverkoren om gratis in aanmerking te komen voor een betere vindbaarheid van mijn website. En dat zou dan hooguit wat kleingeld per maand kosten. 24 maanden lang. Maar dan moest ik wel direct beslissen!

Koekkoek... als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is het met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te mooi om waar te zijn...
Oh jij uitverkorene!

Heeft Ziggo zakelijk je nog niet lastig gevallen? Die zijn echt afschuwelijk irritant. Wat ik ze dan ook elke keer vertel.
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3444096
Kaela schreef: do 28 apr 2022, 17:11 Oh jij uitverkorene!

Heeft Ziggo zakelijk je nog niet lastig gevallen? Die zijn echt afschuwelijk irritant. Wat ik ze dan ook elke keer vertel.
4.-But-I-AM-the-chosen-one[1].gif
4.-But-I-AM-the-chosen-one[1].gif (982.58 KiB) 584 keer bekeken


Nee, nog niet. Maar wat niet is, kan nog komen.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#3444316
Ik nader de 2 jaar ziektewet en moet nu WIA aan gaan vragen. Maar wat een berg gegevens ik daarvoor moet invullen... :-X En het erge is, de helft is mijns inziens in mijn situatie helemaal niet relevant en/of het betreft informatie die het UWV me al 2 x eerder heeft laten invullen. Of die ze sowieso allang hebben. Waarom moet ik mijn werkgevers van de laatste 5 jaar opgeven terwijl ik diezelfde werkgevers gewoon al zie staan bij mijn arbeidsverleden als ik inlog op Mijn UWV? >:(
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3444317
Sonja schreef: do 05 mei 2022, 20:55 Ik nader de 2 jaar ziektewet en moet nu WIA aan gaan vragen. Maar wat een berg gegevens ik daarvoor moet invullen... :-X En het erge is, de helft is mijns inziens in mijn situatie helemaal niet relevant en/of het betreft informatie die het UWV me al 2 x eerder heeft laten invullen. Of die ze sowieso allang hebben. Waarom moet ik mijn werkgevers van de laatste 5 jaar opgeven terwijl ik diezelfde werkgevers gewoon al zie staan bij mijn arbeidsverleden als ik inlog op Mijn UWV? >:(
Bureaucratie ten top. Ik kan me voorstellen dat mensen het op een gegeven opgeven om te "vechten" tegen de ambtelijke molens.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#3444323
Ronald schreef: do 05 mei 2022, 21:05 Bureaucratie ten top. Ik kan me voorstellen dat mensen het op een gegeven opgeven om te "vechten" tegen de ambtelijke molens.
Het vervelende is dat dat eigenlijk ook niet kan. Je zal toch ergens van moeten leven en tenzij je een dusdanig dikke spaarrekening hebt dat je het daarvan kunt doen, zal dat toch van het UWV moeten komen. En werken terwijl je daar te ziek voor bent is ook geen optie.
Maar waar ze kennelijk niet naar kijken is naar hoeveel energie dit soort dingen kost van mensen die die energie helemaal niet hebben. En nu red ik het op dit moment wel om dit te doen. Maar een jaar geleden was ik er zo slecht aan toe dat ik dit gewoon niet had kunnen invullen.
Door smulpaap
#3444324
Sonja schreef: do 05 mei 2022, 22:18 Het vervelende is dat dat eigenlijk ook niet kan. Je zal toch ergens van moeten leven en tenzij je een dusdanig dikke spaarrekening hebt dat je het daarvan kunt doen, zal dat toch van het UWV moeten komen. En werken terwijl je daar te ziek voor bent is ook geen optie.
Maar waar ze kennelijk niet naar kijken is naar hoeveel energie dit soort dingen kost van mensen die die energie helemaal niet hebben. En nu red ik het op dit moment wel om dit te doen. Maar een jaar geleden was ik er zo slecht aan toe dat ik dit gewoon niet had kunnen invullen.
Ik heb ook ervaring met het UWV
Ik had een forse burn out, zat in tranen achter de computer . Formulieren . Mijn therapeut zei me , kaats de bal maar terug en geef maar aan dat je dat niet kan . Maar bewaak vooral je grens . Want inderdaad het vreet energie . Ik gaf tegelijkertijd ook aan wat mij wel lukte . En heb mijn poot stijf gehouden . Dit is het , dit kan ik , en dit kan ik niet en ik doe het niet . Punt ! Zoek maar een passende oplossing . Jouw lijf , jouw grens . Laat je niet slopen door de bureaucratie hoor .
Door smulpaap
#3444325
Oh , en ten aanzien van eventueel werk :
Ik heb heel lang vrijwilligerswerk gedaan , onder mijn voorwaarden . Dichtbij huis , geen energieverspilling t.a.v lang reizen
En het aantal uren wat ik aan kon . Uiteraard probeerde men te pushen , ik moest het aantal uren natuurlijk al snel uitbreiden
Poot stijf gehouden , dit is wat goed gaat , en ik zit niet achterover te leunen . Mondig zijn is bij dit soort bureaucraten een must ,want ze walsen over je heen
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door