Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door El_Kato
#3433873
We hebben sinds een paar maanden weer een schoonmaakster. Super leuke meid, helemaal gek van de honden en echt een topper wat schoonmaken betreft :D Vorige week gaf ze aan dat ze voor zichzelf een stoomreiniger ging huren voor een bank en als ik wilde kon ze ook met dat ding langs komen om ons vloerkleed te reinigen. Goed plan dacht ik en afgelopen vrijdag is ze langs geweest. Het kleed is best opgeknapt voelde wel wat vochtig nog maar niet perse nat… maar het droogt niet of heel slecht in iedergeval.

Het is nog steeds niet helemaal droog het voelt niet meer nat maar als het een tijdje op de vloer heeft gelegen is de vloer vochtig eronder. En inmiddels ruikt het ook niet zo fris meer… Kwam vandaag uit mijn werk thuis en pffffoei een vieze muffe meur in huis :puke:

Toevallig had ik bakingsoda in huis en dat schijnt te helpen tegen vieze geurtjes. Het hele bakje over het kleed verdeeld en een paar uur laten liggen. Net goed gezogen maar het ruikt nog steeds muffig…

Echt zo de balen van… het idee was dat het kleed ervan zou opfrissen maar ik ben bang dat we het nu weg kunnen doen… :-\
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3433882
Meneer wil op vakantie. Op zich niets mis mee. Hij gaat met z'n broer, moeder en schoonvader op duikvakantie. We hebben een overeenkomst dat hij dat af en toe eens doet. De dieren zijn mijn kostelijke hobby, dat is de zijne. Geen probleem.
Alleen heeft zijn broer nu een liveaboard gekozen in Djibouti. Dat ligt vlak naast Somalia. En ze willen dus 10 dagen daar in de zee gaan liggen (dag en nacht) en duiken. Er zitten walvishaaien deze tijd van het jaar en het is er prachtig duiken, dat begrijp ik wel. Maar moet dat nu daar?
Duiken is geen goedkope hobby he, dus een mooie prooi voor die piraten daar.
Er is ook nog oorlog in het buurland Ethiopië, onrust aan de grens met buurland Eritrea en een ernstige terreurdreiging van Al Shabaab.
Ben ik nu aan het overdrijven als ik me ernstig zorgen maak? Zeg maar, lichtjes in paniek ga... :-X :-\
Door Siberienne
#3433884
El_Kato schreef: ma 01 nov 2021, 19:31 We hebben sinds een paar maanden weer een schoonmaakster. Super leuke meid, helemaal gek van de honden en echt een topper wat schoonmaken betreft :D Vorige week gaf ze aan dat ze voor zichzelf een stoomreiniger ging huren voor een bank en als ik wilde kon ze ook met dat ding langs komen om ons vloerkleed te reinigen. Goed plan dacht ik en afgelopen vrijdag is ze langs geweest. Het kleed is best opgeknapt voelde wel wat vochtig nog maar niet perse nat… maar het droogt niet of heel slecht in iedergeval.

Het is nog steeds niet helemaal droog het voelt niet meer nat maar als het een tijdje op de vloer heeft gelegen is de vloer vochtig eronder. En inmiddels ruikt het ook niet zo fris meer… Kwam vandaag uit mijn werk thuis en pffffoei een vieze muffe meur in huis :puke:

Toevallig had ik bakingsoda in huis en dat schijnt te helpen tegen vieze geurtjes. Het hele bakje over het kleed verdeeld en een paar uur laten liggen. Net goed gezogen maar het ruikt nog steeds muffig…

Echt zo de balen van… het idee was dat het kleed ervan zou opfrissen maar ik ben bang dat we het nu weg kunnen doen… :-\
Is het een wollen kleed? Dan zou vorst & sneeuw nog een redding kunnen zijn
Door hannabelgje
#3433885
pearlsofpassion schreef:Meneer wil op vakantie. Op zich niets mis mee. Hij gaat met z'n broer, moeder en schoonvader op duikvakantie. We hebben een overeenkomst dat hij dat af en toe eens doet. De dieren zijn mijn kostelijke hobby, dat is de zijne. Geen probleem.
Alleen heeft zijn broer nu een liveaboard gekozen in Djibouti. Dat ligt vlak naast Somalia. En ze willen dus 10 dagen daar in de zee gaan liggen (dag en nacht) en duiken. Er zitten walvishaaien deze tijd van het jaar en het is er prachtig duiken, dat begrijp ik wel. Maar moet dat nu daar?
Duiken is geen goedkope hobby he, dus een mooie prooi voor die piraten daar.
Er is ook nog oorlog in het buurland Ethiopië, onrust aan de grens met buurland Eritrea en een ernstige terreurdreiging van Al Shabaab.
Ben ik nu aan het overdrijven als ik me ernstig zorgen maak? Zeg maar, lichtjes in paniek ga... :-X :-\
Uhm nee dat zou ik ook niet grappig vinden....

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door Cathelijn
#3433887
pearlsofpassion schreef: di 02 nov 2021, 03:52 Meneer wil op vakantie. Op zich niets mis mee. Hij gaat met z'n broer, moeder en schoonvader op duikvakantie. We hebben een overeenkomst dat hij dat af en toe eens doet. De dieren zijn mijn kostelijke hobby, dat is de zijne. Geen probleem.
Alleen heeft zijn broer nu een liveaboard gekozen in Djibouti. Dat ligt vlak naast Somalia. En ze willen dus 10 dagen daar in de zee gaan liggen (dag en nacht) en duiken. Er zitten walvishaaien deze tijd van het jaar en het is er prachtig duiken, dat begrijp ik wel. Maar moet dat nu daar?
Duiken is geen goedkope hobby he, dus een mooie prooi voor die piraten daar.
Er is ook nog oorlog in het buurland Ethiopië, onrust aan de grens met buurland Eritrea en een ernstige terreurdreiging van Al Shabaab.
Ben ik nu aan het overdrijven als ik me ernstig zorgen maak? Zeg maar, lichtjes in paniek ga... :-X :-\
Nou ik zou toch ook denken dat er best ook hele mooie duikplekken zijn op iets veiligere gebieden. Waarom je dit nu moet opzoeken, zou ik ook niet snappen.
Door El_Kato
#3433895
Siberienne schreef: di 02 nov 2021, 07:09 Is het een wollen kleed? Dan zou vorst & sneeuw nog een redding kunnen zijn
Hmmmm goede vraag het is een niet al te duur kleed van IKEA denk dat het rond de 100,- was dus ga er niet van uit dat het echt wol is…

Maar vannacht heeft het nog ergens overheen liggen uitwassemen en het lijkt erop dat de muffe geur een heel stuk minder is. Ik ben wel de hele tijd in huis geweest dus kan ook wat geurblind zijn geworden maar ga zo met de honden wandelen en heb goede hoop dat het huis “normaal” ruikt als ik terug kom :)
Door MartijnAT
#3433905
Vorige week een nieuwe tafel en wandhout gekocht. Hele middag bezig geweest met de montage. Kom ik de volgende ochtend beneden.
Laatst gewijzigd door MartijnAT op wo 03 nov 2021, 14:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Hanny
#3433907
Dan zal je hond toch wel erg slecht te pas zijn geweest, neem ik aan.

Mijn klaag is, dat Tom naar het slachthuis ging, waar we al jaren vlees halen, is het per 1 nov. overgenomen en geen kleine klanten meer. Helemaal niet blij, wat en waar nu? Dat wordt een zoektocht.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3433911
Die marketing types worden ook steeds irritanter....
Laatst gewijzigd door pluk op di 02 nov 2021, 22:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Anne in Zweden
#3433916
pluk schreef: di 02 nov 2021, 16:59 Die marketing types worden ook steeds irritanter....
Welnee joh, die is speciaal lid geworden van BP om te ontdekken wat hij zijn hond moet voeren om diarree te voorkomen. ;D
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3433920
pearlsofpassion schreef: di 02 nov 2021, 03:52 Meneer wil op vakantie. Op zich niets mis mee. Hij gaat met z'n broer, moeder en schoonvader op duikvakantie. We hebben een overeenkomst dat hij dat af en toe eens doet. De dieren zijn mijn kostelijke hobby, dat is de zijne. Geen probleem.
Alleen heeft zijn broer nu een liveaboard gekozen in Djibouti. Dat ligt vlak naast Somalia. En ze willen dus 10 dagen daar in de zee gaan liggen (dag en nacht) en duiken. Er zitten walvishaaien deze tijd van het jaar en het is er prachtig duiken, dat begrijp ik wel. Maar moet dat nu daar?
Duiken is geen goedkope hobby he, dus een mooie prooi voor die piraten daar.
Er is ook nog oorlog in het buurland Ethiopië, onrust aan de grens met buurland Eritrea en een ernstige terreurdreiging van Al Shabaab.
Ben ik nu aan het overdrijven als ik me ernstig zorgen maak? Zeg maar, lichtjes in paniek ga... :-X :-\
Uhm nee niet gek :-X daar zou ik ook zacht gezegd niet blij van worden.....Zijn wel beetje veel risico factoren bij elkaar. Veel meer risico factoren kan je volgens mij niet hebben...
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3433923
MartijnAT schreef: di 02 nov 2021, 15:06 Vorige week een nieuwe tafel en wandhout gekocht. Hele middag bezig geweest met de montage. Kom ik de volgende ochtend beneden. En ja hoor, wat denk ie? schijt aan de muur! Heeft die domme hond van me gewoon over mn nieuwe spullen heen gekakt. Die gaat op de grill met kerst.
Ik heb de linken even verwijderd.
Maar deze hoort hier niet thuis op Bp, wij zouden het hout op de grill gooien, niet de hond. :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door pike
#3433927
Charlie Angel schreef: di 02 nov 2021, 22:47 Ik heb de linken even verwijderd.
Maar deze hoort hier niet thuis op Bp, wij zouden het hout op de grill gooien, niet de hond. :biggrin2:
En de baas erbij omdat hij zijn hond niet fatsoenlijk uit laat :biggrin2:
Door src_esther
#3433928
pearlsofpassion schreef: di 02 nov 2021, 03:52 Meneer wil op vakantie. Op zich niets mis mee. Hij gaat met z'n broer, moeder en schoonvader op duikvakantie. We hebben een overeenkomst dat hij dat af en toe eens doet. De dieren zijn mijn kostelijke hobby, dat is de zijne. Geen probleem.
Alleen heeft zijn broer nu een liveaboard gekozen in Djibouti. Dat ligt vlak naast Somalia. En ze willen dus 10 dagen daar in de zee gaan liggen (dag en nacht) en duiken. Er zitten walvishaaien deze tijd van het jaar en het is er prachtig duiken, dat begrijp ik wel. Maar moet dat nu daar?
Duiken is geen goedkope hobby he, dus een mooie prooi voor die piraten daar.
Er is ook nog oorlog in het buurland Ethiopië, onrust aan de grens met buurland Eritrea en een ernstige terreurdreiging van Al Shabaab.
Ben ik nu aan het overdrijven als ik me ernstig zorgen maak? Zeg maar, lichtjes in paniek ga... :-X :-\
Helemaal met je eens. Ik zou hem verplichten een heel goede levensverzekering af te sluiten waarin ook 'verdwijning' is opgenomen... Oftewel, ik raad aan dat ze een veilige bestemming kiezen.
Reisadvies voor Djibouti: https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... reisadvies
Voor Somalië is het nog slechter: https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... reisadvies
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door