Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3407940
Ocharme. Wat een kop! :-*
Hij heeft geen idee wat een geluk hem te wachten staat.
Wachr maar eens tot het winter wordt Spotje! ;) kan z'n geluk toch niet op?
Gebruikersavatar
Door pike
#3407947
Kaio schreef: do 30 jul 2020, 20:03 JepScreenshot_20200730-195511_Gallery.jpg
Ben je die monsters al kwijt? Jakkes, wat een gruwel om die in je muur te hebben :-X
Gebruikersavatar
Door sam28
#3407952
Ik zit in de trein. In mijn tussenstuk zit een man. Die kerel is snot verkouden. Hoezo ga je met een snot verkouden hoofd een trein in?!! Gadverdamme! Ik ben er zo boos over. Ik ben met een vouwfiets dus makkelijk verplaatsen lukt ook niet. :-\
het was maar 5 min met ruimte genoeg maar toch..
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3407953
sam28 schreef: di 04 aug 2020, 07:20 Ik zit in de trein. In mijn tussenstuk zit een man. Die kerel is snot verkouden. Hoezo ga je met een snot verkouden hoofd een trein in?!! Gadverdamme! Ik ben er zo boos over. Ik ben met een vouwfiets dus makkelijk verplaatsen lukt ook niet. :-\
het was maar 5 min met ruimte genoeg maar toch..
Gatverdegatver!

Ik moest zaterdag in de AH slalommen tussen de niezende en hoestende mensen... Deed een half uur langer over mijn boodschappen omdat ik steeds een andere gang in moest schieten ::)

Wat bezielt die mensen toch?
Door eelke
#3407954
Best kans dat zij gewoon getest zijn toch? Wel lastig, want ik wil ook geen verkouden mensen om mij heen, want als ik dan ook verkouden wordt zit je net zo goed een paar dagen met het testen en wachten op de uitslag. Maar ik denk niet dat als ik negatief test, mijn baas alsnog zegt, blijf maar gewoon thuis... dan moet ik ook gewoon naar mijn werk.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3407957
Ik snap wat jullie zeggen hoor maar was toch blij dat ik een goed mondkapje gekocht heb met goed filter.
Ik wil ze niet de kost geven die zich niet laten testen.. :-X
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3407958
Maar is dat dan zo? Dat je met een negatieve testuitslag gewoon hoestend en proestend overal heen mag?
Geldt "heb je klachten, blijf dan thuis" dan niet meer?
En hoe lang is die negatieve uitslag dan geldig?

Stel je test op dag 2 van je klachten, en bent dan negatief, maar op dag 5 is er pas genoeg van het virus aanwezig zodat je het wel zou kunnen meten, maar dan test je dus niet. Dan ga je dus gewoon overal heen, en iedereen lopen besmetten omdat je "het toch niet hebt"?

Jij werkt in de zorg toch Eelke?
Snap heel goed dat je werkgever bij een negatieve test wel graag heeft dat je weer komt werken. Maar ik zou dan toch minimaal 2 negatieve tests willen zien met een aantal dagen ertussen. Voor de zekerheid.

Het zal de wetenschapper in mij wel zijn, die het dan echt zeker zou willen weten ::)
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3407959
sam28 schreef: di 04 aug 2020, 08:16 Ik snap wat jullie zeggen hoor maar was toch blij dat ik een goed mondkapje gekocht heb met goed filter.
Ik wil ze niet de kost geven die zich niet laten testen.. :-X
Dat ook nog ja :-X

Als diegene zelf ook een mondkapje op had, is het misschien niet heel ver verspreid. Maar dan nog zit je in een relatief kleine ruimte, ik zou er ook de kriebels van krijgen...
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3407960
pike schreef: ma 03 aug 2020, 22:32 Ben je die monsters al kwijt? Jakkes, wat een gruwel om die in je muur te hebben :-X
ja die zijn weg, kostte best nog al wat hier in Duitsland :-X
Maar goed, ze deden nu nog niks , maar tegen de tijd dat ze gaan sterven.......
Met de honden moest dat acuut weg, moet er niet aan denken.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3407961
Kim_S schreef: di 04 aug 2020, 08:25 Maar is dat dan zo? Dat je met een negatieve testuitslag gewoon hoestend en proestend overal heen mag?
Geldt "heb je klachten, blijf dan thuis" dan niet meer?
En hoe lang is die negatieve uitslag dan geldig?

Stel je test op dag 2 van je klachten, en bent dan negatief, maar op dag 5 is er pas genoeg van het virus aanwezig zodat je het wel zou kunnen meten, maar dan test je dus niet. Dan ga je dus gewoon overal heen, en iedereen lopen besmetten omdat je "het toch niet hebt"?

Jij werkt in de zorg toch Eelke?
Snap heel goed dat je werkgever bij een negatieve test wel graag heeft dat je weer komt werken. Maar ik zou dan toch minimaal 2 negatieve tests willen zien met een aantal dagen ertussen. Voor de zekerheid.

Het zal de wetenschapper in mij wel zijn, die het dan echt zeker zou willen weten ::)
Weet niet hoor, of het dan wel al dan niet geldt, is ook niet zo dat ze soms niet duidelijk zijn of zo ;)
Maar wat is dan de nut van iedereen met klachten testen? Als je negatief bent dat je dan net zo goed thuis moet blijven? Daar zou dan in mijn ogen totaal geen logica inzitten. Dat testen is toch zodat mensen door kunnen gaan (zodat je niet weer de hele economie plat legt) , en natuurlijk om iets eerder de gevallen op te sporen?

Er zijn natuurlijk genoeg mensen met chronische verkoudheid of net zoals ik hooikoorts. Is echt serieus leuk nu af en toe. :-X
Dat vind ik soms toch ook best een probleem , dat iedereen vingertje gaat wijzen , kijk die daar...terwijl je dingen erover niet weet.
Ik snap het wel he, het wordt je dagelijks ingegoten etc. En ik zal er ook met een grote boog omheen gaan.
Ik vind het gewoon echt onprettig/droevig die angst voor elkaar :-\ terwijl ik het wel begrijp hoor ;)
Door Siberienne
#3407963
pearlsofpassion schreef: ma 03 aug 2020, 21:21 Ocharme. Wat een kop! :-*
Hij heeft geen idee wat een geluk hem te wachten staat.
Wachr maar eens tot het winter wordt Spotje! ;) kan z'n geluk toch niet op?
Ja dat vertellen we hem ook maar steeds. Vanmorgen ging er een stukje kabeljauw in, nu ligt hij te snurken. Hij was wel heel vrolijk vanmorgen toen we naar het bos gingen, en ik heb nu een blauwe plek op mijn been..
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3407972
Siberienne schreef: di 04 aug 2020, 10:12 Ja dat vertellen we hem ook maar steeds. Vanmorgen ging er een stukje kabeljauw in, nu ligt hij te snurken. Hij was wel heel vrolijk vanmorgen toen we naar het bos gingen, en ik heb nu een blauwe plek op mijn been..
Hihi, je gaat me niet vergeten, je gaat me niet vergeten....

Hebben we hier ook gehad met verhuizen, ook koffers pakken met vakantie, het is toch anders dan normaal en dat weten ze. Nog ff jonges!
Trouwens hebben ze hier ook met waterwerk spullen in de gang klaarleggen, daar gaan ze dan het liefst tussen liggen. Wij ook mee! :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door sam28
#3407977
Kim_S schreef: di 04 aug 2020, 08:28 Dat ook nog ja :-X

Als diegene zelf ook een mondkapje op had, is het misschien niet heel ver verspreid. Maar dan nog zit je in een relatief kleine ruimte, ik zou er ook de kriebels van krijgen...
In ieder geval had hij geen mondkapje op toen hij uitgebreid z'n neus aan het snuiten was. :-X
Ik weet ook dat hij hooikoorts had gehad kunnen hebben of getest was, maar dat vermelde het verhaal niet. Dus dan krijg ik de kriebels. ;)
Door zurca
#3408011
Een kat met een kap op die moet overgeven.... :-X
Dat geeft een heel nieuwe draai aan het gezegde "het water staat 'm aan de lippen" ::)
Door Cathelijn
#3408024
zurca schreef: di 04 aug 2020, 22:10 Een kat met een kap op die moet overgeven.... :-X
Dat geeft een heel nieuwe draai aan het gezegde "het water staat 'm aan de lippen" ::)
Oh, dat is heel zielig, maar ik moest toch ff lachen.
Beterschap :-*
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door