Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door MillyMol
#3446643
Het is niet primair haar schildklier. Het is waarschijnlijk primair een aangeboren hartafwijking. Haar hartje is “vervormd”.

Omdat ze toch redelijk is opgeknapt met de huidige medicatie en haar nieren nog goed werken is inslapen nu nog niet aan de orde. Een prognose is moeilijk te geven volgens de DA, maar is eerder weken dan maanden.

Poes is dus weer mee naar huis met dochter, die nu iets meer tijd heeft om aan het idee te wennen dat ze binnen afzienbare tijd afscheid moet nemen van haar geliefde poes, want bij de eerste tekenen van verdere verslechtering laat ze haar inslapen om onaanvaardbaar lijden te voorkomen.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3446646
Zwaar voor je dochter, maar wel fijn dat ze niet op stel en sprong afscheid hoeft te nemen. Hopelijk gaat poes nog een poos goed op de medicatie.
Door Too
#3446745
5 uur s morgens en dan vliegt er een wesp naar binnen >:(
mag dat eigenlijk wel ? :o
Er zitvast een fiks nest in de buurt , de afgelopen week is het elke dag raak
Gebruikersavatar
Door Sonja
#3446780
Ja hoor, natuurlijk! >:( >:( >:(
Na de wasmachine, de dynamo van mijn auto, 2 autovoorruiten en vorige week de TV heeft nu de koelkast het begeven. :-X :-X :-X :'(
Gebruikersavatar
Door Sonja
#3446783
Ronald schreef: vr 08 jul 2022, 21:20 Pfffffffff.... adem in, adem uit. Neem een wijntje (gelukkig, dat kan weer).
Ja, maar het is wel een lauw wijntje. :-\
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3446785
Wij hebben nooit eens leuke buren :(

Sinds een half jaar nieuwe overburen hier, met wel 8 (!) Amerikaanse Buldoggen... Ze zouden als eerste een omheining maken zeiden ze op dag 1, want o o de honden zijn hun kinderen. Wij blij natuurlijk.

Half jaar later is er nog steeds geen omheining, en de ene na de andere hond loopt dagelijks los op straat, over akkers etc zonder enig toezicht. Soms is er eentje langer weg, en dan is er ineens paniek en moet iedereen helpen zoeken ::)

Vanavond liep er een bij onze pony's in de wei te kloten, dus manlief heeft die hond uit de wei gejaagd en netjes thuis gebracht, en gezegd dat dit dus niet de bedoeling is. Moest hij "niet zo moeilijk doen", want "het is hier een dorp, daar moet het gewoon kunnen dat honden los lopen". En toen werd manlief vriendelijk verzocht van de buurman zijn grondstuk te vertrekken, en een idioot genoemd toen hij vertrok...

De volgende keer dat er weer eentje los loopt bel ik de politie. Eens kijken wat die er van vinden als er een "Kampfhund" los loopt hier >:(
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3446786
oo wauw in ons bundesland is het wel een stukkie strenger. Daar haal je dat niet in je hoofd ook niet in een dorp. Ben je zo al je honden kwijt. Sowieso gelden er hier voor dat ras extra bepalingen (BH proef) en moet je er heel veel meer belasting en verzekering voor betalen. Dus 8 zal je hier niemand mee zien . En ook niemand met die instelling als jou overburen. Nog nooit tegengekomen hier (en er staan hier denk ik meer koeien dan inwoners dus en we hebben wel 5 straten dus kan wel als dorp door he)
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3446788
Hier is het weer zover gewoon de hond in onze voortuin laten schijten
20220709_073926.jpg
20220709_073926.jpg (6.72 MiB) 300 keer bekeken
Weet natuurlijk niet zeker wie dat doet maar heb een vermoeden maar ja
Misschien dat dit wel een signaal afgeeft?

Stinkt trouwens ook als de ziekte
Gebruikersavatar
Door sam28
#3446793
Vreselijk Kim, ik zou inderdaad de politie bellen als er weer een los loopt. Dat zou ik heel erg naar vinden, buren met 8 van deze honden. :-\
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3446798
Kaio schreef: za 09 jul 2022, 07:42 Hier is het weer zover gewoon de hond in onze voortuin laten schijten

20220709_073926.jpg

Weet natuurlijk niet zeker wie dat doet maar heb een vermoeden maar ja
Misschien dat dit wel een signaal afgeeft?

Stinkt trouwens ook als de ziekte
Vreselijk he?
Bij ons ene met gele diarree... Al jaren.
We zitten met giardia bij de katten, moet je je ook niet afvragen waar dat vandaan komt.. :-X >:(

Ik zou nummer op de vlaggetjes schrijven.
Lijkt het net of de politie foto's is komen nemen en vaststelling komen doen. :P
Door yazzie
#3446805
Tsjonge, jonge, jonge... :-\ Het fatsoen is weer ver te zoeken... >:(

Nou Kim, ik vind dat je man zich nog heel netjes heeft gedragen. Sorry hoor, maar een vreemde hond in de wei bij je pony's??? :o Zo te lezen, zijn je dieren rustig gebleven maar jee, het had zo kunnen escaleren... Een week of vier geleden zijn in totaal 19 schapen om het leven gekomen na een aanval van drie loslopende herders in een natuurgebied in/bij Rosmalen. :'( :'( Ze zouden ontsnapt zijn. Echt, mijn maag draait dan om. Het ergste is nog dat eigenaars met het nemen van verantwoordelijkheid zoveel ellende kunnen voorkomen.

Kunnen jullie, als de gemoederen iets bedaard zijn, de buren niet uitnodigen voor een bakkie? Ik snap echt de boosheid hóór, maar veiligheid voor je dieren is het belangrijkste in deze. Als je ze tegen de haren in gaat strijken, is de kans op escalatie alleen maar groter. Ten koste van jouw beestjes. :'( Ik vind 8 honden ook echt een bizar aantal, maar goed, dat is mijn persoonlijke mening en misschien zie ik dat fout maar ik zou daar nooit voor kiezen, hoeveel ik ook van honden houd.

Tot slot: wat een genot Kaio om in Duitsland te wonen en een verplichte BH-proef. Zou voor mij zo in Nederland mogen worden ingevoerd. Ik ben zo blij als het weer oktober is en het gaat weer regenen. Wat een ramp is het deze zomer. Loslopende honden is één maar loslopende honden die uitvallen en/of daadwerkelijk bijten is hier zonder te overdrijven op het moment dagelijkse kost. Daar bovenop de intimidaties van de 'liefhebbende' baasjes die voor je deur komen schreeuwen met dreigementen als 'de volgende keer laat ik mijn hond zijn gang gaan' en 'ik steek je huis in de fik'. Gisteravond triest dieptepunt toen de politie en marechaussee mij en mijn honden moest ontzetten tijdens een wandeling. Mensen zijn knettergek aan het worden, alles moet maar kunnen en 0 rekening willen houden met een ander. Echt Kim, probeer het via de diplomatieke weg en speel een uurtje toneel met een bakkie want als er politie bij komt, ben je echt aan de goden overgeleverd en kan je niet meer terug. Na een aanval van een loslopende stafford in de wijk op één van mijn honden, heb ik op heel nadrukkelijk aandringen van de gemeente (handhaving en juridische afdeling) toch aangifte gedaan bij de politie want 'dan konden ze meer'. Ik wou dat ik het nooit had gedaan en ja, ik overweeg nu heel serieus om te gaan verhuizen. Ik voel mij hier niet meer veilig. Ik hoop dat dit gevoel verdwijnt, want de locatie en het huisje waar ik nu zit vind ik geweldig. Als je verder blij bent met waar je woont, probeer jezelf, je gezin en je dieren zo veilig mogelijk te houden zonder escalatie. Sterkte, het heeft ongetwijfeld impact op je leven nu. :bigarmhug:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door