Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door smulpaap
#3428575
Siberienne schreef: zo 27 jun 2021, 13:48 Ik zag het hier ook op finn. Ik heb in het begin nog even gekeken voor evt een maatje voor Shadow. Ik zag een wat oudere kruising husky met aantal gezondheidsproblemen. Vraagprijs 800 euro... ben afgehaakt. (En Shad doet het prima alleen)

Eigen klaag: knutjes. En muggen. Of had ik daar al over geklaagd ;) het is vandaag klam en drukkend weer en wandelen gaat nog wel maar stilstaan voor een foto of om veters te strikken in het bos is geen goed idee.
Echt , :-X belachelijke prijzen . En nee hoor , ik trap daar ook niet in
Door Anne in Zweden
#3428580
Siberienne schreef: zo 27 jun 2021, 13:48 Ik zag het hier ook op finn. Ik heb in het begin nog even gekeken voor evt een maatje voor Shadow. Ik zag een wat oudere kruising husky met aantal gezondheidsproblemen. Vraagprijs 800 euro... ben afgehaakt. (En Shad doet het prima alleen)

Eigen klaag: knutjes. En muggen. Of had ik daar al over geklaagd ;) het is vandaag klam en drukkend weer en wandelen gaat nog wel maar stilstaan voor een foto of om veters te strikken in het bos is geen goed idee.
sled-dog-rescue.com :D

Maak je twee husky's op Cyprus heel blij mee: eentje omdat ie naar het klimaat mag verhuizen waarvoor ie gemaakt is, de tweede omdat die dan van een of ander bloedheet Cypriotisch dakterras gered kan worden en bij SDR op verhaal mag komen.

En kost maar 450 €, incl. alles (entingen, vlucht, testen voor vertrek etc.) :biggrin2:
Door El_Kato
#3428581
Eeehm maar voor dat soort prijzen gaan mensen toch geen tweedehands (of zoveelste hands) hond in huis halen :???: Voor pappies word al gekeken waar je ze het goedkoopst kan krijgen…

En wat heeft Corona ermee te maken dat tweede of zoveelste hands honden duurder zijn geworden… omdat die ook schaarser werden/worden vraag en aanbod zeg maar…? Gatverdamme wat een rare wereld leven we toch in :'(
Door smulpaap
#3428594
El_Kato schreef: zo 27 jun 2021, 18:29 Eeehm maar voor dat soort prijzen gaan mensen toch geen tweedehands (of zoveelste hands) hond in huis halen :???: Voor pappies word al gekeken waar je ze het goedkoopst kan krijgen…

En wat heeft Corona ermee te maken dat tweede of zoveelste hands honden duurder zijn geworden… omdat die ook schaarser werden/worden vraag en aanbod zeg maar…? Gatverdamme wat een rare wereld leven we toch in :'(
Ten tijde van Corona zijn er geen jrt herplaatsers voorbij gekomen via de club
Sinds een paar weken weer wel
Maar goed , het zal me niet verbazen hoor , als er toch mensen komen die het bedrag betalen . Ik vind het best jammer , helemaal mijn type hondje. Maar ik verdom het om aan dit soort praktijken mee te werken .
Dit schiet zn doel voorbij . Maar dat vind ik
Door Siberienne
#3428597
Anne in Zweden schreef: zo 27 jun 2021, 18:05 sled-dog-rescue.com :D

Maak je twee husky's op Cyprus heel blij mee: eentje omdat ie naar het klimaat mag verhuizen waarvoor ie gemaakt is, de tweede omdat die dan van een of ander bloedheet Cypriotisch dakterras gered kan worden en bij SDR op verhaal mag komen.

En kost maar 450 €, incl. alles (entingen, vlucht, testen voor vertrek etc.) :biggrin2:
Helaas; vanuit Noorwegen mag je volgens mij geen asielhond adopteren. Althans volgens de website; ‘Dersom dyret er en gate-/shelterhund/-katt, må den ha vært en del av et privat kjæledyrhold i 6 måneder før den kan tas inn til Norge.’ M
Maw ze doen hier niet invoeren van asielhonden... pas als je aan kan tonen dat je de hond al minstens 6 maanden in bezit hebt.

Maar misschien nog wel een grotere hobbel is dat meneer geen tweede hond wil 😬
Door Anne in Zweden
#3428615
Siberienne schreef: zo 27 jun 2021, 20:10 Helaas; vanuit Noorwegen mag je volgens mij geen asielhond adopteren. Althans volgens de website; ‘Dersom dyret er en gate-/shelterhund/-katt, må den ha vært en del av et privat kjæledyrhold i 6 måneder før den kan tas inn til Norge.’ M
Maw ze doen hier niet invoeren van asielhonden... pas als je aan kan tonen dat je de hond al minstens 6 maanden in bezit hebt.

Maar misschien nog wel een grotere hobbel is dat meneer geen tweede hond wil 😬
Zoals ik het lees, hoeft dat niet jouw eigen bezit te zijn, maar mag hij ook eerst zes maanden bij een ander thuis als gezelschapsdier zijn gehouden voordat hij kan worden geïmporteerd. Dus als je heelheelheeeeel graag zou willen, zou je ervoor moeten zorgen dat de hond eerst zes maanden bij een pleeggezin komt te wonen, daarna kun je hem naar Noorwegen halen.

Die tweede hobbel is alleen wat lastiger. >:( :biggrin2:
Door Anne in Zweden
#3428620
Ronald schreef: zo 27 jun 2021, 22:57 Misschien als je die ook eerst zes maanden in een pleeggezin doet? ::)
;D ;D ;D

Ideetje, Sib? :P Die van mijzelf hoeft niet, die heeft alweer ingestemd met de volgende nieuwkomer, over een dikke maand. :D
Gebruikersavatar
Door koekje
#3428621
Over de uitgebreide insectenbeten: ik had dat ook altijd. Nouja, muggenbeten dan, want ik ben nog nooit door een daas geprikt.
En toen werd ik een dikke foep (kinderen, teveel eten, slaapgebrek etc). Nu word ik nog steeds door muggen geprikt, maar zijn het best normale muggenbeten.
Dus misschien is dat wel een optie, een obesi-tas.
Gebruikersavatar
Door koekje
#3428622
Ik heb trouwens ook 1 week in de maand een significant korter lontje. En dat is tot daar aan toe, maar sinds de laatste bevalling is het hier ook huilen met de pet op. Ook zonder pet overigens. Ik ben er gewoon ziek van.
Excessief bloedverlies, krampen die eigenlijk weeeen zijn, pijn in het hele onderlijf, overgeven. Ik baar nog liever een kind, dat gaat tenminste stukken sneller (met de jongste was ik binnen 3 uur klaar).
Ik heb met mezelf afgesproken dat als ik volledig magnetisch ben, ik ermee naar de dokter ga. Want ik kan dan eigenlijk niet voor mezelf en laat staan voor mijn kindertjes zorgen. Er zijn grenzen aan wat erbij hoort.
Door src_esther
#3428651
koekje schreef: zo 27 jun 2021, 23:55 Over de uitgebreide insectenbeten: ik had dat ook altijd. Nouja, muggenbeten dan, want ik ben nog nooit door een daas geprikt.
En toen werd ik een dikke foep (kinderen, teveel eten, slaapgebrek etc). Nu word ik nog steeds door muggen geprikt, maar zijn het best normale muggenbeten.
Dus misschien is dat wel een optie, een obesi-tas.
Dazen bijten.
Door src_esther
#3428652
koekje schreef: ma 28 jun 2021, 00:02 Ik heb trouwens ook 1 week in de maand een significant korter lontje. En dat is tot daar aan toe, maar sinds de laatste bevalling is het hier ook huilen met de pet op. Ook zonder pet overigens. Ik ben er gewoon ziek van.
Excessief bloedverlies, krampen die eigenlijk weeeen zijn, pijn in het hele onderlijf, overgeven. Ik baar nog liever een kind, dat gaat tenminste stukken sneller (met de jongste was ik binnen 3 uur klaar).
Ik heb met mezelf afgesproken dat als ik volledig magnetisch ben, ik ermee naar de dokter ga. Want ik kan dan eigenlijk niet voor mezelf en laat staan voor mijn kindertjes zorgen. Er zijn grenzen aan wat erbij hoort.
Nou weet ik niet hoe bevallen voelt, maar dat maandelijkse probleem komt mij bekend voor en het wordt alleen maar erger. Door de pijn in mijn onderrug blijk ik ook raar te compenseren en loop ik regelmatig met naar het lijkt een slijmbeursontsteking in de heupen. Nouja, lopen, strompelen. Tja, huisarts, gezien de wachtkamersituatie wil ik ook eerst die 5G en GPS chip hebben plus volledig magnetisch zijn.
Door hannabelgje
#3428655
Ik heb nu de nuvaring en dat bevalt prima. Mijn lontje is stukken langer. Geen krampen meer, niet meer misselijk, zalig.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door sam28
#3428657
Ik heb ook jaren de nuva gebruikt. Zalig! Ik deed m elke 4 weken op dezelfde tijd vervangen en daardoor was ik ook nooit ongesteld (waarom was ik ook alweer gestopt? ::) )
Het ding is wel dat je echt mee moet doen elke 5 jaar een uitstrijkje. De kans op baarmoederhalskanker is wel groter bij gebruik van de nuva.
Door src_esther
#3428658
hannabelgje schreef: ma 28 jun 2021, 12:20 Ik heb nu de nuvaring en dat bevalt prima. Mijn lontje is stukken langer. Geen krampen meer, niet meer misselijk, zalig.
Ik vond de nuvaring uiteindelijk vreselijk (mentaal). Voor ik ooit hormonale anticonceptie gebruikte had ik veel bloedverlies maar verder helemaal geen last en was de menstruatie super regelmatig (30 dgn). Nadat ik stopte met de hormonale anticonceptie is de menstruatie nooit meer geworden zoals die was. Meer bloedverlies, pijn (had ik echt nóóit gehad), onregelmatiger (ergens tussen 24 en 27 dgn) en ik ben ook nog eens niet te genieten vlak voor de menstruatie.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door