Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door smulpaap
#3393570
Eef+Stippels schreef: wo 22 jan 2020, 12:55 Ik ben zo geschrokken zondag :-X

Toen ik 's ochtends beneden kwam, liep Xindy met een dronkengang, overhellend naar 1 zijde en met haar kop scheef. Ze wilde naar buiten, waarbij ik haar vast moest houden, want ze viel steeds bijna, ze ging alsmaar rechts ipv rechtdoor. Ik dacht dat haar laatste uur geslagen had :'(
Ze was er ondertussen erg vrolijk bij, met haar neus in de lucht geurtjes aan het snuiven en ze wilde overal naartoe terwijl ik haar rechtop probeerde te houden. Ik heb haar zo goed en kwaad als het ging naar binnen geholpen om ml te roepen om naar de da te gaan. Toen hij beneden kwam was ze bijna weer in haar normale doen. En een paar minuten later weer helemaal in orde.

Oh bah , die oudjes ook . Kan me indenken dat de schrik er even in zat

Ik dacht aan gvs en was bang dat de symptomen weer terug zouden komen, maar gelukkig niet!
Ze is weer in haar normale doen (zeer groot geluksmoment).

Maar ik ben me rotgeschrokken :(
Ik hoop toch echt ontzettend dat ze nog een tijd mee mag, ze is mijn alles :smitten: :smitten:
Door Eef+Stippels
#3393574
Ja, oudjes geven zoveel zorgen he...

Ik twijfel nog wel weer of ik haar niet toch helemaal moet laten onderzoeken :-\
Maar als ik van 1 ding spijt heb is het wel alle onderzoeken die ik mijn honden in het verleden heb laten doorstaan :( Met de beste bedoelingen uiteraard, maar zo voelt het niet voor ze en we zijn er niets mee opgeschoten.
Xindy vindt nagels knippen tegenwoordig al te eng om normaal te doorstaan, ze wil tot niets meer verplicht worden, daar raakt ze gestresst van. En ik wil haar het liefst een rustige oude dag gunnen.
Als ze haar ding mag doen is ze blij en tevreden, als ze iets anders moet doen raakt ze van de leg.
Door smulpaap
#3393576
Ja , ook dat begint steeds moeilijker te worden . Dat weet ik ook nog wel met mijn bejaarden . Het is altijd weer die afweging . Als het maar gaat zoals het gaat dan gedijen ze het beste . Maar ja , soms wil je ook dat je twijfel word weggenomen . Maar ja , de strippenkaart bij de dierenarts is helaas vaak wel het geval
En soms moet je ook voor het welzijn van je hond opkomen en duidelijk zeggen , dit wil ik nog wel maar dat beslist niet meer
Door smulpaap
#3393578
Wat ik ook deed , een dagboek bijhouden . Voor mezelf . Dat vond de d.a ook fijn .
Ik besprak dat ook regelmatig met de d.a . ( zonder hond )
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3393585
oef ja dat is schrikken zeg.
Soms zul je nooit weten wat er precies gebeurd is, belangrijkste is denk ik in de gaten houden of het weer gebeurd. Soms gebeurt iets ook maar eenmalig.
Zoals de DA bij ons bij Maci zei, ik kan nog een heleboel testen doen en bij zo'n oude hond komt er van alle uit, maar wat het dan precies is? Nou is Maci ook absoluut geen DA ganger, integendeel. Maar de wachtkamer is ook een dierenzaak dus dat is dan wel walhalla :biggrin2: en van de DA krijgt ie lekker veel snoep, dat helpt wel enorm bij hem ;D Hij heeft dus helaas ook een strippenkaart bij de DA, aangezien hij harttabletten krijgt en dat dat dus regelmatig gezien moet worden.
Maar verder laten we hem dus ook niet onderzoeken, echt dat zou een ellende zijn voor hem. En waarom? Om bepaalde dingen precies te weten en vervolgens niks eraan kunnen doen, of hetzelfde doen als we nu al doen?
Nee, laten we hem hier thuis lekker lummelen, speelgoed van de andere afpakken, lekker ermee piepen en slopen, lekker op schoot liggen, blokje om. Zolang het nog leuk is is het dat dan maar ;)

Een dagboek is ook wel een goed idee, helaas ben ik er net zo "goed" in als vroeger (was een van de weinige zonder) Ik houd het een paar dagen bij en dan.... ::) zeker als er dan weinig te melden valt. Met Fozzy is het me toch wel iets langere tijd gelukt.
Door Eef+Stippels
#3393587
Dat stelt me wel een beetje gerust, dat je er met Maci hetzelfde in staat.
Het moet leuk zijn inderdaad, dat ze hun gangetje kunnen gaan en tevreden en gelukkig zijn.
Wel fijn dat bij jullie de wachtkamer een walhalla is hoor!

Ik heb zelf wel koekjes bij me en geef die haar dan, maar tegelijkertijd moet ik haar in een soort van klemgreep op de tafel houden en dat is niet makkelijk, ze is beresterk :o Achteraf krijgt ze ook wel koekjes van de da hoor. Maar dat maakt het voor haar niet goed.

Nagels knippen doe ik tegenwoordig samen met mijn man, die leidt haar af met iets lekkers, dit moet hij haar nonstop geven terwijl ik razendsnel voorzichtig knip en dan laat ze het gelaten gebeuren :P
Anders verstopt ze zich in een hoekje. Best apart want ze is nooit ergens bang voor geweest. Ze lijkt wel wat dement te worden, of het komt doordat ze ook doof wordt. Ze roept me sinds ca een half jaar ook elke ochtend meteen als ze wakker wordt. Soms wil ze wat, eten of naar buiten, maar meestal is ze gewoon blij dat ik er ben en is het dan goed..

Een dagboek bijhouden is een goed idee, Smulpaap :)
Ik noteer wel belangrijke dingen in mijn agenda, zoals manken, of zo'n aanval(letje), maar dat zou ik eigenlijk uitgebreider moeten doen.

Ik hoop dat onze oudjes nog een hele tijd in goede doen bij ons mogen zijn.
Door frodo quin
#3393629
Snap ik dat je haar niet wil pesten. Het is altijd inschatten wat voor het dier het beste is. Voor mij klinkt lijkt het op wat mijn hond had en dat waren hersenbloedingen. De kleintjes kon ze ook redelijk snel van herstellen, maar voor een volledig herstel was wel cortisone nodig.

Ik hoop iig dat ze het nooit meer krijgt, wat het ook was.
Door Eef+Stippels
#3393703
frodo quin schreef: do 23 jan 2020, 19:53 Snap ik dat je haar niet wil pesten. Het is altijd inschatten wat voor het dier het beste is. Voor mij klinkt lijkt het op wat mijn hond had en dat waren hersenbloedingen. De kleintjes kon ze ook redelijk snel van herstellen, maar voor een volledig herstel was wel cortisone nodig.

Ik hoop iig dat ze het nooit meer krijgt, wat het ook was.
Bah wat naar :-*
Heeft jouw meisje meerdere hersenbloedingen gehad?
En kreeg ze telkens zo'n aanval? Heb je elke keer een mri laten maken?

Ik hoop ook ontzettend dat het eenmalig was. Ik houd de wandelingen nog steeds kort. Gisteren zijn we naar haar favoriete plek geweest, het tuincentrum :D
Lekker rondgesjeest zoals normaal, snacks uit de hondenbar gesnoept en haar favoriete snacks gekocht voor thuis. Ze heeft Bella inmiddels ook aangestoken met het tuincentrum-virus, die begon op de parkeerplaats al te joelen :biggrin2:
Door Eef+Stippels
#3393704
Siberienne schreef: vr 24 jan 2020, 12:30 Onze nieuwe bank past niet door de deur vd gang naar de woonkamer. Nu staat hij in de garage :'(
Oh jee, en nu?
Daar blijven staan tot het nieuwe huis?
Kan hij via een andere deur rechtstreeks naar binnen?
Door frodo quin
#3393720
Eef+Stippels schreef: vr 24 jan 2020, 15:17 Bah wat naar :-*
Heeft jouw meisje meerdere hersenbloedingen gehad?
En kreeg ze telkens zo'n aanval? Heb je elke keer een mri laten maken?

Ik hoop ook ontzettend dat het eenmalig was. Ik houd de wandelingen nog steeds kort. Gisteren zijn we naar haar favoriete plek geweest, het tuincentrum :D
Lekker rondgesjeest zoals normaal, snacks uit de hondenbar gesnoept en haar favoriete snacks gekocht voor thuis. Ze heeft Bella inmiddels ook aangestoken met het tuincentrum-virus, die begon op de parkeerplaats al te joelen :biggrin2:
Ik woonde toen niet meer thuis, dus hoeveel precies weet ik niet en het is ook al lang geleden, maar toch minstens tien hersenbloedingen gehad.

De eerste keer wisten we ook niet wat het was. De diagnose is toen door de da zonder mri gemaakt en ze knapte goed op met corisone. In de jaren daarna zijn er dus nog een hoop kleine en ook enkele grote hersenbloedingen geweest. Nooit een mri gedaan. Dat zou mijn moeder denk ik ook nooit doen, ze is wat minder van de da kosten als ik ;), maar de da vond dat ook niet nodig.
Door Siberienne
#3393733
Eef+Stippels schreef: vr 24 jan 2020, 15:20 Oh jee, en nu?
Daar blijven staan tot het nieuwe huis?
Kan hij via een andere deur rechtstreeks naar binnen?
Nee enige optie is een raam eruit laten halen en terug plaatsen. Maar dat zullen we ook met de verhuurders moeten afstemmen. We kunnen nu echt nergens meer bij in de garage en hem daar laten staan, in toch een wat vochtige ruimte vind ik ook niet zo. Bovendien wou ik graag fatsoenlijk zitten ;)

Maar goed, we laten het even bezinken en denken er nog even over, wat we gaan doen... snel een nieuw huis vinden is wat mij betreft de beste optie :biggrin2: :biggrin2:
Door Eef+Stippels
#3393743
frodo quin schreef: vr 24 jan 2020, 20:38 Ik woonde toen niet meer thuis, dus hoeveel precies weet ik niet en het is ook al lang geleden, maar toch minstens tien hersenbloedingen gehad.

De eerste keer wisten we ook niet wat het was. De diagnose is toen door de da zonder mri gemaakt en ze knapte goed op met corisone. In de jaren daarna zijn er dus nog een hoop kleine en ook enkele grote hersenbloedingen geweest. Nooit een mri gedaan. Dat zou mijn moeder denk ik ook nooit doen, ze is wat minder van de da kosten als ik ;), maar de da vond dat ook niet nodig.
Ah ok, thnx.
Ik wist niet dat je na meerdere hersenbloedingen nog goed kunt functioneren. Ook een geruststelling.
Siberienne schreef: vr 24 jan 2020, 22:28 Nee enige optie is een raam eruit laten halen en terug plaatsen. Maar dat zullen we ook met de verhuurders moeten afstemmen. We kunnen nu echt nergens meer bij in de garage en hem daar laten staan, in toch een wat vochtige ruimte vind ik ook niet zo. Bovendien wou ik graag fatsoenlijk zitten ;)

Maar goed, we laten het even bezinken en denken er nog even over, wat we gaan doen... snel een nieuw huis vinden is wat mij betreft de beste optie :biggrin2: :biggrin2:
Ik dacht dat het raam eruit halen geen optie zou zijn in een huurhuis, is ook best wel even een dingetje toch..?
Kun je de bank nog ruilen voor een ander formaat/model?
Of in de opslag doen?
Als je nu nog een tijdje slecht zit, zit de nieuwe bank straks extra lekker :P

Of een kachel in de garage zetten en toch daar gaan zitten :biggrin2:
Door Siberienne
#3393749
Dat ruilen gaat lastig worden; hij is namelijk voor ons op bestelling gemaakt met deze kleur leer, die winkel heeft geen ladingen kant en klare banken uit de fabriek staan.

We laten het nu maar even bezinken, hopelijk weten we binnen nu en een maand meer over evt nieuwe woonstek.

Naar trouwens van Xindy, gaat het nu weer goed met haar?
Door frodo quin
#3393756
Eef+Stippels schreef: za 25 jan 2020, 07:53 Ah ok, thnx.
Ik wist niet dat je na meerdere hersenbloedingen nog goed kunt functioneren. Ook een geruststelling.
Redelijk, als het zich goed herstelt, maar dan moet je dus snel zijn met medicatie. Eén van de kleine aanvallen is ooit maar laat opgemerkt en daar heeft ze meer schade aan over gehouden. Ik denk dat ze daardoor ook incontinent geworden is. Altijd lastig om uitspraken te doen daarover, want ik woonde toen dus al niet thuis en mijn moeder is niet zo goed in dingen opmerken en verbanden leggen.

Maar vandaar dus mijn opmerking. Haar meest duidelijke symptomen bij een bloeding waren dronken lopen en er op tijd bij zijn en medicatie starten maakte een enorm verschil in de schade die ze er an over hield.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door