Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Eef+Stippels
#3368737
- pien - schreef::yucky:

Als die buurvrouw er niet was geweest weet ik niet hoe het was afgelopen :-X
Ik zit al borden te zoeken om op de poortdeur te doen (binnen én buitenkant) en een dranger. Dat zal ze leren.
Vond er nog een buurman dat het nodig was om opmerkingen te maken 'die hond luistert niet, hij mot luisteren'. Jaja. En vervolgens klapt hij de autodeur dicht. Gabi kromp helemaal in elkaar...'je maakt 'm bang, gek!' En een heel verhaal dat je honden die bang/verknipt zijn bij mensen moet laten die er verstand van hebben. In het asiel. Dat 'ie daar halfkaal rondliep door een huidprobleem en belaagd werd door andere honden maakt dan niet uit zeker. Ik heb m'n excuses aangeboden dat ik 'gek' zei...en verder maar laten zwammen. Gelukkig waren we maar zo'n 50 m van huis en liep hij rustig mee terwijl ik tegen hem aan het babbelen was en zei 'we nemen thuis een koekje tegen de schrik, lieverd'...
Pfff je zou er een hartverzakking van krijgen. Fijn zulke meedenkende mensen :-X
Een dranger op de poort is inderdaad wel heel handig.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3368750
- pien - schreef::yucky:

Als die buurvrouw er niet was geweest weet ik niet hoe het was afgelopen :-X
Ik zit al borden te zoeken om op de poortdeur te doen (binnen én buitenkant) en een dranger. Dat zal ze leren.
Vond er nog een buurman dat het nodig was om opmerkingen te maken 'die hond luistert niet, hij mot luisteren'. Jaja. En vervolgens klapt hij de autodeur dicht. Gabi kromp helemaal in elkaar...'je maakt 'm bang, gek!' En een heel verhaal dat je honden die bang/verknipt zijn bij mensen moet laten die er verstand van hebben. In het asiel. Dat 'ie daar halfkaal rondliep door een huidprobleem en belaagd werd door andere honden maakt dan niet uit zeker. Ik heb m'n excuses aangeboden dat ik 'gek' zei...en verder maar laten zwammen. Gelukkig waren we maar zo'n 50 m van huis en liep hij rustig mee terwijl ik tegen hem aan het babbelen was en zei 'we nemen thuis een koekje tegen de schrik, lieverd'...
Oei wat een schrik. Gelukkig goed afgelopen.
Voor nu zou ik een A4tje op de poortdeur hangen met dikke zwarte letters POORT DICHT AUB.
En anders misschien de hondjes ergens neerzetten waar geen werklui komen?
Door Suzanne
#3368805
Bij werkvolk werkt dat soort dingen helemaal niet; het " boeit ze niet' het zit niet in hun systeem.
Ik ben daar simpeler in; ze gaan bij mij of in afzondering in een andere kamer, in de tuin of desnoods in een bench. Die doodenkele keer dat er hier iemand binnen moet zijn is dat dan maar de oplossing. Erop vertrouwen dat werklui (of zelfs maar visitie) daarop gaat letten... niet doen; da's vragen om problemen, hoeveel bordjes je ook ophangt, hoeveel drangers je ook plaatst. Ze doen het niet. Nooit. ;-((

Suzanne
Door src_esther
#3368815
- pien - schreef:Net een hartverzakking gehad :-X :-X :-X
Sode*&^% ! Wat is dat toch met werklui, hoe aardig ook, dat als je 25 keer gezegd hebt 'deur sluiten als je erdoor bent' ZE DOEN HET NIET!
Net weer iemand die hier toch al vaker geweest is...laat extra hek + poortdeur allebei open staan en ik heb het te laat in de gaten en ze liepen alle drie zo de poort uit.
Ook mijn schuld dat ik dat niet eerst gecheckt heb :-[ :-[ :-[ Ik zelf doe altijd meteen de poort weer dicht, al was het maar voor de katten.
Dan denk ik 'als er kinderen rondlopen, doen ze dat ook, laten ze dan ook gewoon deuren/poorten/hekken openstaan'?
Ik kon de kleintjes zo naar binnen doen, poortdeur dicht, en achter Gabi aan die de stoep op was. Gelukkig kwam er een buurvrouw aan met de fiets die hem blokte en er stonden kliko's dus Gabi kon de weg niet op, ging een voortuin in en ik had gelukkig een riem bij me, hij bleef stilstaan en ik kon 'm provisorisch aanlijnen...pfff, goed afgelopen...
Wat een schrik.

Hier zijn de werklui overwegend bang voor meneer Ko of hebben in elk geval respect voor hem. Dus als we zeggen 'dit is verboden terrein' of 'let daarop' en daarbij aangeven dat het om de hond gaat, dan hoeven we dat eigenlijk niet te herhalen. Mochten ze het toch bijna vergeten, zorgt meneer Ko er wel voor dat ze zich bedenken. :biggrin2:
Maar meneer Ko is een braverd. Als het hek open staat blijft hij op eigen grond. Alleen soms kan hij de drang om tegen een andere hond 'hoi!' te zeggen niet bedwingen. Maar hij loopt niet weg en komt netjes terug. (Behalve als er een loopse teef in het spel is uiteraard... Wie gaat er dan ook op een weg met ca. 10 huizen en 3-4 ongecastreerde reuen die 'vrij lopen' met een loops teefje wandelen. :o Ik zou er niet op durven vertrouwen dat een slootje een hitsige reu tegenhoudt... :-\ )
Door Siberienne
#3368822
Pffff man met griep/bronchitis is tot daar aan toe, maar een die maar niet opknapt en daar stik chagrijnig van wordt is een ander iets. Ik word hier zo moe van. Niks deugt :-X
Door - pien -
#3368823
src_esther schreef:Wat een schrik.

Hier zijn de werklui overwegend bang voor meneer Ko of hebben in elk geval respect voor hem. Dus als we zeggen 'dit is verboden terrein' of 'let daarop' en daarbij aangeven dat het om de hond gaat, dan hoeven we dat eigenlijk niet te herhalen. Mochten ze het toch bijna vergeten, zorgt meneer Ko er wel voor dat ze zich bedenken. :biggrin2:
Maar meneer Ko is een braverd. Als het hek open staat blijft hij op eigen grond. Alleen soms kan hij de drang om tegen een andere hond 'hoi!' te zeggen niet bedwingen. Maar hij loopt niet weg en komt netjes terug. (Behalve als er een loopse teef in het spel is uiteraard... Wie gaat er dan ook op een weg met ca. 10 huizen en 3-4 ongecastreerde reuen die 'vrij lopen' met een loops teefje wandelen. :o Ik zou er niet op durven vertrouwen dat een slootje een hitsige reu tegenhoudt... :-\ )
Jouw Ko is vast indrukwekkend, als ik zeg dat 2 van mijn honden niet te vertrouwen zijn en dat ze moeten opletten zien ze 2 Jackies en een (buitenlandse) kruising. Ze verwachten NOOIT dat Joep of Gabi in hun broek gaat hangen :-X
De bordjes zullen er zijn als extraatje, ik ben altijd de eerst verantwoordelijke. Gelukkig is er bij de aankomende klussen een binnendeur die dicht blijft en gaan ze via de gang. Geen mannen meer door de poort/in de tuin. Hoop ik. Zul je zien dat er binnenkort weer bij de buurvrouw geschilderd moet worden maar dan zorg ik dat ik thuis ben. En anders mogen ze niet in de poort.
Door - pien -
#3368824
Siberienne schreef:Pffff man met griep/bronchitis is tot daar aan toe, maar een die maar niet opknapt en daar stik chagrijnig van wordt is een ander iets. Ik word hier zo moe van. Niks deugt :-X
Hè, wat vervelend...voor jullie allebei :-\
Door src_esther
#3368856
- pien - schreef:Jouw Ko is vast indrukwekkend, als ik zeg dat 2 van mijn honden niet te vertrouwen zijn en dat ze moeten opletten zien ze 2 Jackies en een (buitenlandse) kruising. Ze verwachten NOOIT dat Joep of Gabi in hun broek gaat hangen :-X
De bordjes zullen er zijn als extraatje, ik ben altijd de eerst verantwoordelijke. Gelukkig is er bij de aankomende klussen een binnendeur die dicht blijft en gaan ze via de gang. Geen mannen meer door de poort/in de tuin. Hoop ik. Zul je zien dat er binnenkort weer bij de buurvrouw geschilderd moet worden maar dan zorg ik dat ik thuis ben. En anders mogen ze niet in de poort.
Ik denk dat Ko maatje Gabi is. Ko zal er vervaarlijker uitzien doordat hij op een herder lijkt met ook nog de tekening van een Duitse herder. De werklui praten uiteraard met elkaar en ze horen Ko echt wel als hij laat weten dat de postbode, een pakketdienst, etc. bij het hek stopt. Best grappig, die grote stoere sterke mannen die liever 200 meter omlopen voor een hond van 20-21 kilo. ;D
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3368857
Maxime kan niet slapen. :'(
Hij heeft de waterpokken, en waarschijnlijk dus jeuk.
Ik heb al alles geprobeerd. Wiegen, aaien, op zijn zij, op zijn rug, zelfs op zijn buik uit wanhoop. Aan de borst, die wil hij ondertussen al niet meer.
En nog valt hij maar niet in slaap. Telkens probeert hij wel maar op het moment waarop ik denk dat hij zou moeten wegglijden, slaat hij weer met zijn benen en jammert.
We hebben nog niets geslapen, maar ik weet niet meer wat doen. Hem in de koets leggen en ermee rondrijden in de living tot hij slaapt? Ik weet zelfs niet of dat kan, of er genoeg ruimte is. En dan zelf op de zetel slapen? Er zijn aantrekkelijker vooruitzichten.
Ik kan daar niet slapen van een stomme klok die hard tikt en de gerbils maken best veel lawaai (zelfs als ik hun radje afneem).
En het arme kind. Doodop.
Gebruikersavatar
Door Ina
#3368862
pearlsofpassion schreef:Maxime kan niet slapen. :'(
Hij heeft de waterpokken, en waarschijnlijk dus jeuk.
Ik heb al alles geprobeerd. Wiegen, aaien, op zijn zij, op zijn rug, zelfs op zijn buik uit wanhoop. Aan de borst, die wil hij ondertussen al niet meer.
En nog valt hij maar niet in slaap. Telkens probeert hij wel maar op het moment waarop ik denk dat hij zou moeten wegglijden, slaat hij weer met zijn benen en jammert.
We hebben nog niets geslapen, maar ik weet niet meer wat doen. Hem in de koets leggen en ermee rondrijden in de living tot hij slaapt? Ik weet zelfs niet of dat kan, of er genoeg ruimte is. En dan zelf op de zetel slapen? Er zijn aantrekkelijker vooruitzichten.
Ik kan daar niet slapen van een stomme klok die hard tikt en de gerbils maken best veel lawaai (zelfs als ik hun radje afneem).
En het arme kind. Doodop.
Och jé..... het drama dat waterpokken heet :-[ ... ik kan het me nog zo goed herinneren al is het ondertussen een jaar of 17 geleden....wat een jeuk en pijn had dat arme kind van ons

Wat bij ons DE uitkomst was, was havermout in een pantysok (dubbel er om heen) en in een warm bad weken (goed uitknijpen zodat het zetmeel vrij komt).....kind er in en rustig deppen met de sok met havermout, vooral op de plekken waar de pokken zitten
Daarna niet afspoelen, maar rustig droog deppen zodat het slijmlaagje wat van de havermout komt dus een laagje blijft vormen op de huid.
Hierdoor drogen de pokken in en geeft de huid rust zodat er minder jeuk is.

Dit werkte echt onwijs goed tegen de jeuk bij ons arme knulleke.
En dat deed ik een keer of 2 - 3 per dag....na een dag of 3 was het ergste leed geleden en kon hij af met nog maar 1 keer per dag een havermoutbad

Heel veel sterkte, hopelijk kom je nog een beetje aan slapen toe
Gebruikersavatar
Door koekje
#3368863
Toen ze hier waterpokken hadden, heb ik Vera ook met havermout in bad gedaan, want dat schijnt tip #1 te zijn. Dat leek te helpen, totdat ze weer eenmaal goed uit bad was. Het hielp dus alleen op het moment zelf. En aankleden naderhand etc was veel erger. Hier zijn de ervaringen met havermout dus niet zo denderend :-\
Pijn en koorts en ander ongemak stillen met paracetamol; goede bloedspiegel opbouwen. Verder niet te warm aankleden en niet te warm stoken. Alleen hoogstnodige kleding aandoen, die ook niet te strak zit; luchtige zachte niet-broeiende stoffen. Nagels kort en schoon houden. En veel aan mama laten plakken. Daar gaat het niet van weg, maar voelt hij zich wel ietsjes minder ziek.
Kinderen onder de 2 jaar mogen nog geen mentholzalf en dat is ook niet aan te raden op open pokken. Andere jeukwerende zalven gaan in NL via de HA. Als het te heftig wordt, de HA sowieso laten meekijken; baby's hebben sneller complicaties. En ze hebben ook een veel heftigere infectie.
Ik vond Vera er al stevig ziek van, maar de baby's was voor mij op mijn tandvlees lopen. Zo ziek waren ze ervan.
Sterkte en beterschap.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3368864
Oei oei, jullie ervaringen zijn veeel erger.
Hij heeft er eigenlijk weinig last van hoor. Enkel slecht slapen. Overdag merk je helemaal niets. Hij is gewoon zijn vrolijke speelse zelf.

Hij heeft geen koorts, ik vermoed ook geen pijn want hij blijft wel rustig. Hij probeert ook te slapen, gaat rustig liggen ed, maar begint dan na een tel of 10 wat te jammeren om dan nog eens te proberen. Niet echt huilen zelfs. Dat wordt het natuurlijk wel als het te lang duurt, van de vermoeidheid.
Borst wilde hij al niet meer. Het hielp toch niet en dat vond hij zelf blijkbaar ook.

Ik heb indrogende lotion die ook voor baby's mag. Maar hij lijkt de behandeling daarmee erger te vinden dan de blaasjes zelf. Ik blijf het wel doen, denk dat dat toch beter is. Dat het dan sneller over zal zijn.
Anti-histaminezalf wil ik niet halen hoor. Zo erg is het niet.

Op zich mogen we echt niet klagen. Zeker als ik jullie verhalen lees. :o
De 2 oudsten hebben het ook nu gehad en ook daar waren de klachten miniem. Laurens had ze 2 weken geleden. Bij Vincent zijn ze sinds gisteren allemaal opgedroogd op 1'tje na, en die heeft 2 nachten paracetamol gehad in de hoop dat dat de jeuk wat zou verminderen. Ik dacht misschien gaan pijn en jeuk wel via dezelfde zenuwbanen. Werkte blijkbaar wel. Meneer heeft er ook 1 nacht bij gelegen. Dat hadden we wel verwacht, dat er bij Vincent iets nodig zou zijn, gewoon omdat hij wat minder goed ongemak verdraagt dan de 2 andere. En dit is natuurlijk niet gewoon war ongemak.

Maxime heeft het sinds vrijdag. Maar bij hem lijkt het wel iets trager te gaan. Ze drogen niet goed in, maar hij kan ze ook niet openkrabben, wat de anderen onvermijdelijk wel deden. Ik denk dat ze ook wel zullen beginnen wegtrekken zeker.

Het zielige is bij Maxime, doordat hij zoveel neerligt, dat er heel veel plekjes bij elkaar staan. Vb op zijn bovenrug en zijn achterhoofd. Op zijn onderrug en armen en benen bijna niets. In zijn gezicht ook wel redelijk wat. Je ziet dat dat van het slapen komt, dat die plaatsen waar hij op de matras ligt dan warm worden en daar erg veel blaasjes komen.
Meer dan bij de grote broers.
Maar die hadden er ook wel weinig, naar ik begrepen heb. Ze waren nog te tellen.
Bij Maxime wordt dat op zijn rug vrij lastig.

Maar goed, sorry, het is nogal een verhaal geworden. ::) :-[
Hij heeft nog wat geslapen. Regelmatiger wakker dan anders en een stuk onrustiger, dus hij heeft bij me gelegen, maar hij heeft geslapen en ik ook. ;)
Hier klagen werkt altijd. :P
Gebruikersavatar
Door sam28
#3368886
Ach wat naar! Hopelijk knapt hij snel wat op.

Kun je tegen de onrust hem wat inbakeren? Zou dat werken? Als hij namelijk wat wegzakt en dan zichzelf wakker schopt is dat misschien een idee.
Sterkte ermee.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3368888
Nee, inbakeren wordt afgeraden boven de 6 maanden oud en dat is hij. Bovendien ben ik geen fan van inbakeren.
Hij schopte trouwens uit frustratie omdat hij niet in slaap raakte of jeuk had. Niet dat hij wakker bleef omdat hij schopte. Anders is het eenvoudig op te lossen door hem vast te houden. Dat was nu echt niet het geval.

Maar op een keer is het toch gelukt.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door