Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3455987
Liam (konijn) is dood. :'(
Amai, ik denk dat ik nog nooit zo kwaad en gefrustreerd geroepen heb door de dood van een dier. Zo oneerlijk!
Hij was nog geen jaar hier. Leeftijd onbekend... Hij was compleet apatisch in het asiel, kwam pas na een paar dagen stillaan los.
Maar hij was zo'n ontzettend leuk konijn! En echt eentje dat met iedereen overeen kwam (ik heb meestal moeilijke karakters) . Eentje waar ik zo ontzettend blij en gelukkig van werd en echt naar uitkeek om nog jaren enorm van te genieten. Dat is nl niet bij elk konijn even hard het geval. Maar deze was echt een rondhuppelend wit zonnetje. Met zn vliegtuigoortjes en z'n bos haartjes rond z'n oren.
Hij en Lize waren ook zo'n mooi koppeltje. Heel lief naar elkaar... :'(

He bah!
*verdomme!!!

:'( :'( :'( :'(
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3455988
Lize was trouwens in shock gisteren. Letterlijk.
Ze bleef de hele dag op precies dezelfde plaats zitten, niet eten, niet drinken, gewoon voor zich uit staren.
Dus 's avonds naar binnen gehaald, ze had idd koude oren. Beetje laten opwarmen en wat appelsap laten drinken zodat ze weer wat zou opleven en gaan eten. Dat werkte.
Ze zit nu nog in de garage, maar ik weet niet of ik haar nu best terug buiten laat of toch nog een dagje binnen opvolgen.
Ze heeft minder gegeten dan ik graag zou willen... Maar zo'n klein kooitje is natuurlijk niet gezellig. Anderzijds, alleen in de kou... :-\
Ik weet het niet goed..
Gebruikersavatar
Door pike
#3455995
Wat naar PoP. :'( Sterkte ermee :-*
Ik kan je geen raad geven wat Lize betreft, ik weet niets van konijntjes houden.
Door Siberienne
#3456002
Sterkte PoP!

Als Lize rouwt is het misschien net als met andere diersoorten: warmte en comfort food wat het belangrijkste is?
Gebruikersavatar
Door sam28
#3456005
Ach PoP wat verdrietig!! En arme Lize. Ik weet ook niet wat slim is, ik zou misschien ook nog wel lekker een nachtje binnen houden en wat comfortfood geven.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3456007
Oh bah Pop, wat verdrietig en zo onverwacht. Veel sterkte.
Ik persoonlijk zou Lize nog even lekker binnen houden, haar even warm houden.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3456010
Ze blijft idd minstens tot morgen binnen. Ze eet gewoon te weinig naar m'n zin. :-\
En haar oortjes voelen toch wat frisjes (daar kan je vb aan voelen of ze koorts hebben).

Straks anders nog even binnen in de woonkamer halen. Maar dat wil ik niet te lang want als ze haar wintervacht verliest moet ze tot het voorjaar binnen blijven. Bovendien kan een te groot temperatuursverschil haar net ziek maken. Konijnen kunnen goed tegen kou maar kunnen erg lijden onder oververhitting en ze zit nu natuurlijk vol in de vacht.
Haar kooi staat nu in de garage. Dat zal zo'n 10 graden warm zijn, vermoed ik.


Buiten kan ze Flore nog wel zien. Ze zitten in aparte rennen omdat ze ruzie maakten om Liam, maar waarschijnlijk is een konijn waar ze niet zo goed mee overeenkomt (maar ook niet mee vecht, zo erg is het niet), toch beter dan helemaal alleen zijn.
Ik ga toch volgende week of zo eens kijken of ze geen zin hebben om lief te zijn voor elkaar nu ze enkel elkaar nog hebben.
Door - pien -
#3456129
Ach wat sneu :'(
Heb je al geprobeerd of ze samen kunnen?

Mijn dochter was in Zweeds Lapland en zou me bellen als ze het Noorderlicht zou zien...
Nou, ze facetimede en het Noorderlicht was niet te zien, stomme telefoon :(
Maar het was wel bijzonder om dit moment even samen mee te maken. Na haar belletje heb ik maar even een filmpje gekeken van het Noorderlicht :smitten:
Door Too
#3456130
Goed opgelost Pien :D
Lijkt me zó fantastisch om het eens in t echie te zien
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3456131
Ja, ze zitten momenteel samen.
Heb het eens compleet anders aangepakt. Ik wilde het niet te veel forceren dus heb ze een groot deel van de tuin gegeven. 400m2 onbekend terrein.. Zo kunnen ze elkaar uit de weg gaan..
Tis nog afwachten of het goed komt.. Flore doet heel dominant maar wel heel lief. Lize wil haar eigenlijk niet in de buurt maar na Flore een keer aan te vallen en het deksel op haar neus gekregen te hebben is ze nu enorm onder de indruk en wat bang. Zal van Lize afhangen. Of ze bijdraait en zich onderdanig opstelt of niet. En of Flore daar geduld voor blijft opbrengen. Voor nu is ze dus heel geduldig en meegaand, enkel dominant maar ze doet Lize niets, dus das al heel wat.
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3456139
Too schreef: ma 23 jan 2023, 13:57 Goed opgelost Pien :D
Lijkt me zó fantastisch om het eens in t echie te zien
Soms, zo eind februari tot half april en in september en oktober, kun je vanaf de Waddeneilanden een stukje van het noorderlicht zien. Dat haalt het natuurlijk niet bij wat je in Scandinavië zit, maar het is al wel knap indrukwekkend!
Door El_Kato
#3456235
Ik baal een beetje… :(
We wilden na de verbouwing starten met nieuwe meubels maar geen budget meer dus de oude bank ed weer terug gezet. Die hadden we boven gezet omdat we er al een beetje rekening mee hielden. Nieuwe leren banken zijn duur en we konden het niet helemaal vinden. Marktplaats een tijdje in de gaten gehouden en ja hoor leuke leren bank gescoord voor een meer dan vriendelijk prijsje. De oude leren bank aangemeld bij de Kringloop om op te komen halen maar ze willen hem niet. Ik was er zelf niet bij maar mijn vriend zei dat ze ronduit onbeschoft waren. Er werd wat gekeken en een soort van gesnauwd bel de gemeente maar en ze zijn zo weggelopen :???:

De bank is gebruikt maar nog helemaal heel. Hier en daar een kras en waar ik veel zat ik de verf wat afgesleten op de naden maar geen scheuren, doorzitplekken of kaalgeschuurd oid. Het deel waar de honden altijd op lagen daar zat sowieso nooit iemand maar is wat verkeleurd omdat er altijd een kleed op lag… Ik baal er eigenlijk wel een beetje van dat een prima bank met wat gebruiksporen zo afgeschreven word. Morgen wil ik nog een andere kringloop bellen en vooraf misschien wat foto’s sturen misschien dat zij hem wel willen hebben :(

Mocht iemand een gratis wit leren hoekbank (Kivik Ikea) willen hebben hij staat klaar om opgehaald te worden :)
Deze maar dan in het wit https://www.ikea.com/nl/nl/p/kivik-4-zi ... s39443191/
Door smulpaap
#3456236
Wij hadden precies hetzelfde met de kringloopwinkels
Vlak voor de verhuizing zou de kringloop bankstel , kasten en eethoek ophalen
Nou , uiteindelijk dus niet . Ja , het waren ook gebruikte meubels , maar nog netjes
Dus , dikke stress . En uiteindelijk zelf de boel maar weggebracht naar de stort
We konden op de valreep nog een busje huren om de boel weg te brengen
Door El_Kato
#3456238
Het voelt zo zonde om nog goed spul naar de stort te brengen :-\ En dan zit ik me ook te bedenken waarom ik dan wat anders wilde… maar ik was hem gewoon een beetje zat. Wit past niet echt meer in het interieur en ik wilde geen hoekbank meer. Ik weet niet wilde gewoon wat anders maar baal er dan wel van hoe het nu gaat… consumptiemaatschappij waar ik zelf ook aan meedoe :-\

De bank die we via marktplaats gekocht hebben konden we ook voor een prikkie kopen omdat hij er al een tijdje op stond en er denk ik niemand voor kwam. Ziet er perfect uit geen kras in het leer en komt bij een dure winkel vandaan. Dat merk je aan alles de bank is zwaar zit stevig in elkaar mooie stevige stalen poten ed.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door