Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door dinky89
#3423440
Kleine klaag, door het wisselvallige weer gaat de paastraining in het bos niet door >:( waarom valt er sneeuw en hagel begin april....
Door Eef+Stippels
#3423442
Kaio schreef: ma 05 apr 2021, 17:52
En zojuist de vakantie afgezegd. :-X :'( zou met hoge waarschijnlijkheid Fozzy's laatste keer aan zee zijn,weet niet hoe lang die dat nog kan nl . :'( ( is door deze shit ook bijna 2 jaar geleden, want we netjes geweest deze zomer, spijt van tot aan het bot)
Hè bah wat rot :-\
Mocht het nog enigszins lukken, moet je gewoon gaan hoor, of het nu netjes is of niet :-*

Ik ben in december toen de lockdown werd aangekondigd als een gekke wappie naar het tuincentrum gesjeest met Xindy (want daar was ze altijd dol op). Ik dacht dit kan wel eens haar laatste keer zijn en dat was het ook. Ben blij dat ik het gedaan heb.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3423445
Kaio schreef: ma 05 apr 2021, 17:52 Kan me er wel iets bij voorstellen hoe je je voelt.
Gister sloegen bij mij weer de stoppen door ( mag je best letterlijk nemen niet alleen figuurlijk meer ::) )
Ik woon in DE en werk als zzp in NL ( dat is zowat mijn enige menselijke contact). Naast dat grens oversteken nu met allerlei haken en ogen moet, melden ze ook nog dat ze een harde lockdown gaan doen hier? Wtf? We zitten al sinds december zo, maar nu moet het nog extremer? En dan melden ze ja we moeten impfen impfen impfen. Ja MF'ers dat roepen jullie al sinds december en we zitten op 10% met eerste inenting, SCHANDALIG gewoon. Stop met roepen, l*allen erover en voer het dan ook uit ipv mensen te blijven gijzelen!
Zo dat moest er ff uit ::)
( en dat is best netjes verwoord want de keren dat mijn stoppen doorsloegen was dat wat minder :biggrin2: )
Ik heb klanten en het is gewoon iedere dag weer nieuwe onzekerheid over hoe of wat, ik wordt er stapelgek van!

En oja, de goede DA van ons zit ook in NL, plus het eten van de honden moeten we ook in NL halen .
Ok hoe zetje vleesetende honden over op brok? ( grapje he , dan stinken de honden me echt te veel)

En zojuist de vakantie afgezegd. :-X :'( zou met hoge waarschijnlijkheid Fozzy's laatste keer aan zee zijn,weet niet hoe lang die dat nog kan nl . :'( ( is door deze shit ook bijna 2 jaar geleden, want we netjes geweest deze zomer, spijt van tot aan het bot)
Bah bah bah!! :-* :bigarmhug:

Is een Duits strand nog een idee om met Fozzy heen te gaan? Wel een takke-end rijden, maar daar mag je volgens mij nog wel naartoe (voor een dagje, want overnachten mag volgens mij ook niet...)

Hopelijk gaat Nederland gauw weer van de lijst met hoog-risico landen, dan wordt alles weer iets makkelijker. En ik hou me vast aan de gedachte dat er afgelopen zomer ook weer van alles kon. Dat moet dit jaar toch ook lukken :duimen: :duimen: :duimen:
Gebruikersavatar
Door Ina
#3423446
Kim_S schreef: ma 05 apr 2021, 20:45 Bah bah bah!! :-* :bigarmhug:

Is een Duits strand nog een idee om met Fozzy heen te gaan? Wel een takke-end rijden, maar daar mag je volgens mij nog wel naartoe (voor een dagje, want overnachten mag volgens mij ook niet...)

Hopelijk gaat Nederland gauw weer van de lijst met hoog-risico landen, dan wordt alles weer iets makkelijker. En ik hou me vast aan de gedachte dat er afgelopen zomer ook weer van alles kon. Dat moet dit jaar toch ook lukken :duimen: :duimen: :duimen:

Wat??? mogen jullie in 'eigen land' ook niet weg?
Je zou toch ergens een huisje mogen huren voor een weekend of weekje, of mag zelfs dat niet?
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3423447
Ina schreef: ma 05 apr 2021, 20:52 Wat??? mogen jullie in 'eigen land' ook niet weg?
Je zou toch ergens een huisje mogen huren voor een weekend of weekje, of mag zelfs dat niet?
Alles is hier dicht. Hotels, vakantiehuisjes, campings... Nog minimaal 2 weken, maar vast wel een paar weken langer.
Gebruikersavatar
Door Ina
#3423448
Kim_S schreef: ma 05 apr 2021, 20:59 Alles is hier dicht. Hotels, vakantiehuisjes, campings... Nog minimaal 2 weken, maar vast wel een paar weken langer.

Wow....dat is dus nog veel strenger als hier.
Wij kunnen tenminste nog vakantiehuisjes boeken, hotels zijn zelfs deels open geloof ik maar dat weet ik niet zeker, maar in eigen land kunnen we nog wel gewoon vakantie vieren.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3423449
Ina schreef: ma 05 apr 2021, 21:13 Wow....dat is dus nog veel strenger als hier.
Wij kunnen tenminste nog vakantiehuisjes boeken, hotels zijn zelfs deels open geloof ik maar dat weet ik niet zeker, maar in eigen land kunnen we nog wel gewoon vakantie vieren.
Duitsers zullen ook vast wel bij familie of vrienden blijven slapen bij wijze van vakantie denk ik zo.

Onze buren hadden zaterdag over de dag verdeeld wel 20 man op bezoek. Er stonden gewoon 6 auto’s steeds.
En gisteren en vandaag was niet veel anders...
Heel gek dat de coronagevallen stijgen ::)

Er mag volgens mij maar 1 persoon op bezoek komen. Misschien 2. Maar de buurtjes kunnen niet rekenen :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Ina
#3423451
Dat is natuurlijk ook moeilijk rekenen, 24 uur, 1 a 2 personen per keer, 4 personen in een gezin.....dan wordt het filerijden voor de voordeur ja :???:


Moet wel zeggen dat ik die regel hier nu ook wel 1 van de beperkendst (dat is geloof ik geen Nederlands ::) ) vind....avondklok heb ik geen last van, winkelen op afspraak doe ik niet, thuiswerken al meer als een jaar, maar maar 1 persoon per bezoek zorgt er letterlijk voor dat je nergens meer komt inderdaad :(

Ik wil zo graag weer even bij m'n vader en de rest van de familie op bezoek, maar die wonen allemaal aan de andere kant van het land....en dan mogen we niet eens samen naar binnen.
Gelukkig heeft mijn vader zijn shots gehad dus voor hem wordt het nu allemaal iets minder spannend, maar zolang het weer is zoals nu ga ik er toch nog niet heen.....eerst mooi weer zodat we buiten kunnen zitten en dan hopelijk de restrictie van 1 bezoeker per keer voorbij want anders ga ik echt een keer burgerlijk ongehoorzaam zijn :-X
Door Anne in Zweden
#3423453
Kaio schreef: ma 05 apr 2021, 17:52 Kan me er wel iets bij voorstellen hoe je je voelt.
Gister sloegen bij mij weer de stoppen door ( mag je best letterlijk nemen niet alleen figuurlijk meer ::) )
Ik woon in DE en werk als zzp in NL ( dat is zowat mijn enige menselijke contact). Naast dat grens oversteken nu met allerlei haken en ogen moet, melden ze ook nog dat ze een harde lockdown gaan doen hier? Wtf? We zitten al sinds december zo, maar nu moet het nog extremer? En dan melden ze ja we moeten impfen impfen impfen. Ja MF'ers dat roepen jullie al sinds december en we zitten op 10% met eerste inenting, SCHANDALIG gewoon. Stop met roepen, l*allen erover en voer het dan ook uit ipv mensen te blijven gijzelen!
Zo dat moest er ff uit ::)
( en dat is best netjes verwoord want de keren dat mijn stoppen doorsloegen was dat wat minder :biggrin2: )
Ik heb klanten en het is gewoon iedere dag weer nieuwe onzekerheid over hoe of wat, ik wordt er stapelgek van!

En oja, de goede DA van ons zit ook in NL, plus het eten van de honden moeten we ook in NL halen .
Ok hoe zetje vleesetende honden over op brok? ( grapje he , dan stinken de honden me echt te veel)

En zojuist de vakantie afgezegd. :-X :'( zou met hoge waarschijnlijkheid Fozzy's laatste keer aan zee zijn,weet niet hoe lang die dat nog kan nl . :'( ( is door deze shit ook bijna 2 jaar geleden, want we netjes geweest deze zomer, spijt van tot aan het bot)
Ik snap helemaal niks meer van de situatie in Duitsland; ik appte met een vriendin vanmiddag die in Regensburg woont en werkt (voor de kijkers thuis: dat ligt bij de Oostenrijkse grens), en die was onderweg naar huis van een paasweekendje bij de Oostzee (voor de kijkers thuis: die ligt bij Denemarken). :o
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3423454
Ina schreef: ma 05 apr 2021, 21:53 Dat is natuurlijk ook moeilijk rekenen, 24 uur, 1 a 2 personen per keer, 4 personen in een gezin.....dan wordt het filerijden voor de voordeur ja :???:


Moet wel zeggen dat ik die regel hier nu ook wel 1 van de beperkendst (dat is geloof ik geen Nederlands ::) ) vind....avondklok heb ik geen last van, winkelen op afspraak doe ik niet, thuiswerken al meer als een jaar, maar maar 1 persoon per bezoek zorgt er letterlijk voor dat je nergens meer komt inderdaad :(

Ik wil zo graag weer even bij m'n vader en de rest van de familie op bezoek, maar die wonen allemaal aan de andere kant van het land....en dan mogen we niet eens samen naar binnen.
Gelukkig heeft mijn vader zijn shots gehad dus voor hem wordt het nu allemaal iets minder spannend, maar zolang het weer is zoals nu ga ik er toch nog niet heen.....eerst mooi weer zodat we buiten kunnen zitten en dan hopelijk de restrictie van 1 bezoeker per keer voorbij want anders ga ik echt een keer burgerlijk ongehoorzaam zijn :-X
Ik kan je helemaal volgen hoor.. Die regel staat bij ons al sinds oktober!
Gevolg is dat volgens mij niemand er zich nog aan houdt... Das gewoon niet houdbaar..

Wij proberen wel braaf. We hebben met kerst bij m'n ouders buiten gezeten. In de kou dus. Het vroor net niet geloof ik.

Maar m'n schoonmoeder besliste anders toen we daar waren (was ik niet goed gezind over trouwens want de zon scheen dus was best aangenaam nog), dus wat moet je dan, terug naar huis trekken? Voor de rest braaf buiten. En niet vaak.
We spreken dan buiten wel met iets meer mensen af dan nu toegelaten. Want dat biedt ook gewoon geen mogelijkheden.
Mag met 4 personen. M'n ouders en broer en zus zijn er al 4, gewoon van hetzelfde gezin, dus mogen ook gewoon niemand ontvangen dan. Te gek voor woorden.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3423455
Eef+Stippels schreef: ma 05 apr 2021, 19:56 Hè bah wat rot :-\
Mocht het nog enigszins lukken, moet je gewoon gaan hoor, of het nu netjes is of niet :-*

Ik ben in december toen de lockdown werd aangekondigd als een gekke wappie naar het tuincentrum gesjeest met Xindy (want daar was ze altijd dol op). Ik dacht dit kan wel eens haar laatste keer zijn en dat was het ook. Ben blij dat ik het gedaan heb.
Nee, netjes maakt me niks uit hoor. Maar de regels zijn nu zo streng geworden dat het zeker een groot risico vormt om te gaan. ( qua quarantaine en boetes, die zijn hier wel zo nmala dat we dat niet ff kunnen betalen)
Het is wel heel zuur want onze vakantie op TS is natuurlijk stukken veiliger ( qua c gevallen) dan hier bij ons thuis :P
Maar nu dus afgezegd en tja zomaar ff gaan met 3 honden kan niet he, daar moet je heel goede adresjes voor hebben.

En verder is het inderdaad zo dat je in Duitsland zelf ook zowat nergens terecht kunt. En onze deelstaat heeft geen zee, :-\

Maar echt hè als mensen dus bij families blijven slapen als vakantie ( wat ik begrijp hoor) is toch stukken onveiliger dan met je eigen gezin in een huisje met eigen sanitair etc ...zoveelste kromme stuiptrekking maatregel dus ::)
Door hannabelgje
#3423457
Ja hier in België mag je dus 0 bezoek. Je mag alleen 1 knuffelcontact en dat moet steeds dezelfde zijn. Dat is gewoon echt niet haalbaar.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door eelke
#3423458
Ina schreef: ma 05 apr 2021, 21:53 Dat is natuurlijk ook moeilijk rekenen, 24 uur, 1 a 2 personen per keer, 4 personen in een gezin.....dan wordt het filerijden voor de voordeur ja :???:


Moet wel zeggen dat ik die regel hier nu ook wel 1 van de beperkendst (dat is geloof ik geen Nederlands ::) ) vind....avondklok heb ik geen last van, winkelen op afspraak doe ik niet, thuiswerken al meer als een jaar, maar maar 1 persoon per bezoek zorgt er letterlijk voor dat je nergens meer komt inderdaad :(

Ik wil zo graag weer even bij m'n vader en de rest van de familie op bezoek, maar die wonen allemaal aan de andere kant van het land....en dan mogen we niet eens samen naar binnen.
Gelukkig heeft mijn vader zijn shots gehad dus voor hem wordt het nu allemaal iets minder spannend, maar zolang het weer is zoals nu ga ik er toch nog niet heen.....eerst mooi weer zodat we buiten kunnen zitten en dan hopelijk de restrictie van 1 bezoeker per keer voorbij want anders ga ik echt een keer burgerlijk ongehoorzaam zijn :-X
Het is een advies hé, geen regel. Dus als het zo lang geleden is, en zo'n eind rijden, zou ik gewoon samen gaan. Zeker als je de tijd ervoor en erna niet ook nog allerlei sociale contacten hebt.
hannabelgje schreef:Ja hier in België mag je dus 0 bezoek. Je mag alleen 1 knuffelcontact en dat moet steeds dezelfde zijn. Dat is gewoon echt niet haalbaar.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
Maar dan mag je buiten wel weer met 4. Dat is hier weer niet.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door