Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door sam28
#3448258
Heel erg.. :'( Bizar ook.
Arme Freya. Hopelijk ligt ze nu ergens zonder pottenkijkers op een lekker halfgezonken bootje.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3448265
Ik reed van de supermarkt naar huis en omdat er iemand voor me reed die echt heel traag reed ben ik omgereden naar huis (plus, de auto was lekker koel door de airco en dat kan ik wel gebruiken ;) )
Langs die weg zie ik mensen gehurkt zitten dus ik keek of ik iets moest doen maar het was een aangereden kat met een plas bloed. :'( :'( :'(
De rest van de weg naar huis heb ik heel hard zitten huilen. :'(
Door hannabelgje
#3448266
Vreselijk Sam.
Mijn lief is weer naar huis na een fijn weekend samen en nu mis ik hem pfff.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door Siberienne
#3448268
Ronald schreef: zo 14 aug 2022, 16:43 Weer zo triest dit. Omdat mensen niet kunnen of willen luisteren... :'(
En nee, natuurlijk was Freya niet op haar plek tussen de mensen. Maar misschien had ze nog wel gevangen kunnen worden en elders uitgezet. Nu dus niet meer.
Het is ook wel een beetje Noors om voor deze oplossing te kiezen. Vangen en herplaatsen was overwogen maar 'te moeilijk en te duur"

Als je kijkt hoe gemakkelijk hier dieren afgemaakt worden, zoals wolven, lynxen, otters ed ... daar word ik wel eens heel droevig van.
Door eelke
#3448271
Het is heeelll triest.

Verplaatsen had denk ik geen zin, als ze al hier vanuit Nederland kwam gezwommen.

Mensen opvoeden daarintegen... echt schandalig dat men zich niet kon gedragen.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#3448272
Siberienne schreef: zo 14 aug 2022, 13:35 *snif*
https://www.nu.nl/dieren/6217627/walrus ... ieten.html

Beterschap voor Olli!
Ik hoorde het vandaag en kreeg gewoon ondanks de hoge temperaturen kippenvel. :'( :'( :'(
Ik vraag me echt af of er geen andere oplossing was geweest.
En kinderen die met stokken en stenen naar een dier gooien... :-X :-X :-X Ik snap a) gewoon niet hoe kinderen op het idee komen en b) waarom ouders dan niet ingrijpen.
Er is nu een dier gestorven omdat de mensheid domme mensen wil beschermen. Je mag het niet zeggen, maar soms mogen ze van mij best wat meer natuurlijke selectie zijn werk laten doen. :-\
Door Siberienne
#3448287
Sonja schreef: zo 14 aug 2022, 18:01 Ik hoorde het vandaag en kreeg gewoon ondanks de hoge temperaturen kippenvel. :'( :'( :'(
Ik vraag me echt af of er geen andere oplossing was geweest.
En kinderen die met stokken en stenen naar een dier gooien... :-X :-X :-X Ik snap a) gewoon niet hoe kinderen op het idee komen en b) waarom ouders dan niet ingrijpen.
Er is nu een dier gestorven omdat de mensheid domme mensen wil beschermen. Je mag het niet zeggen, maar soms mogen ze van mij best wat meer natuurlijke selectie zijn werk laten doen. :-\
Ik weet niet of die kinderen nou het grootste probleem waren - of de mensen die bewust met haar gingen zwemmen. Begin van de week stond er een berichtje in de krant van een mevrouw die ‘moest zwemmen voor haar leven’ omdat Freya boos werd, en dat was bij een haventje / strandje in de rijke ‘bocht’ van Oslo. Waar mensen kapitalen betalen om hun bootje te hebben liggen. Toen dacht ik al ‘dit gaat niet goed gaan’ want daar wordt nooit geaccepteerd dat je daar nu misschien even een paar weken niet moet gaan zwemmen.

Nou is de Oslo fjord al zodanig vervuild dat ik daar sowieso niet ga zwemmen, maar veel mensen doen dat dus nog wel….

En echt hè, zoveel close up filmpjes en foto’s overal….
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3448297
Soms denk ik, wij mensen zijn echt zo dom he ::) idd zouden de wetten van Darwin wat meer mogen werken :-X


Pfff wachten tot de DA bereikbaar is duurt heel lang......als je vroeg op bent en al een paar uur wacht he
Gebruikersavatar
Door Sonja
#3448324
Kaio schreef: ma 15 aug 2022, 08:18
Pfff wachten tot de DA bereikbaar is duurt heel lang......als je vroeg op bent en al een paar uur wacht he
Geen verbetering begrijp ik? :(
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3448332
Sonja schreef: Geen verbetering begrijp ik? :(
Nope, maar wel al bij de DA geweest.
Goede nieuws, niet zijn kruisbanden.
Maar enkel is helemaal dik en ontstoken en opgezwollen. Pijnmedicatie, AB en 100% rust. Dat lukt voor nu wel aangezien hij niet kan lopen. Hij heeft mega veel pijn. Hijgt zich een ongeluk. Hopelijk morgen met de medicatie al wat minder pijnlijk. Opstaan is ook zeer moeilijk, en gelukkig hebben we grindvloer anders was het onmogelijk.

Gister was ook sneu , moest ie kakken, dat lukte net maar daarna viel ie erin
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3448335
Kaio schreef: ma 15 aug 2022, 13:31 Nope, maar wel al bij de DA geweest.
Goede nieuws, niet zijn kruisbanden.
Maar enkel is helemaal dik en ontstoken en opgezwollen. Pijnmedicatie, AB en 100% rust. Dat lukt voor nu wel aangezien hij niet kan lopen. Hij heeft mega veel pijn. Hijgt zich een ongeluk. Hopelijk morgen met de medicatie al wat minder pijnlijk. Opstaan is ook zeer moeilijk, en gelukkig hebben we grindvloer anders was het onmogelijk.

Gister was ook sneu , moest ie kakken, dat lukte net maar daarna viel ie erin
Ach, dat is wel heel sneu. :-*
Hoop dat de pijnmedicatie snel zijn werk doet, maar vooral dat het goed overgaat.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#3448342
Kaio schreef: ma 15 aug 2022, 13:31 Nope, maar wel al bij de DA geweest.
Goede nieuws, niet zijn kruisbanden.
Maar enkel is helemaal dik en ontstoken en opgezwollen. Pijnmedicatie, AB en 100% rust. Dat lukt voor nu wel aangezien hij niet kan lopen. Hij heeft mega veel pijn. Hijgt zich een ongeluk. Hopelijk morgen met de medicatie al wat minder pijnlijk. Opstaan is ook zeer moeilijk, en gelukkig hebben we grindvloer anders was het onmogelijk.

Gister was ook sneu , moest ie kakken, dat lukte net maar daarna viel ie erin
Ach gossie! Hopelijk gaat het snel beter!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door