Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door sam28
#3446330
Azijn heb ik niet en de rest van de tips heb ik niet op tijd gezien.
Heb nu azaron gekocht en dat werkt eigenlijk niet. >:(
Ik heb al over de 50 bulten ondertussen. ;D
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3446332
sam28 schreef:Azijn heb ik niet en de rest van de tips heb ik niet op tijd gezien.
Heb nu azaron gekocht en dat werkt eigenlijk niet. >:(
Ik heb al over de 50 bulten ondertussen. ;D
Oh, wat heftig zeg 😣😖😢…… hoop dat ze snel weggaan :-*
Gebruikersavatar
Door sam28
#3446333
Ja, ik vind het ook heel intens. Tis ook niet echt minder aan het worden met de jeuk. :-\ maar goed. De camping is prachtig en ik moet eigenlijk gewoon een klamboe tent waar ik wen stoel en een tafeltje in kan zetten, voor er los bij ;D
Door eelke
#3446335
Heb je wel (echte) deet? Voorkomen is beter dan genezen, natuurlijk.

Tegen de jeuk helpt bij mij ook weinig hoor. Ik smeer tegen dik worden en ontsteken en dus vooral de allergische reactie. Dat helpt dan indirect wel want een normale muggenbult jeukt minder dan een ter grote van je halve onderarm.

Met deet pakken ze mij ook niet zo snel. Wel echt alles insmeren, het is geloof ik vooral de smaak die ze afweert, niet de geur.

Wat een pleuresbeesten eigenlijk ook hé.
Door Too
#3446336
pearlsofpassion schreef: ma 27 jun 2022, 11:41 De meest logische is nog niet genoemd maar heb je vast al geprobeerd? Calendula...
Volgens mij is Sam aan t kamperen, dan heb je vaak niet zo heel veel variatie qua smeerspullen bij je.

Moet eerlijk zeggen dat ik calendula heel vaak een beetje vind tegenvallen.. of ik verwacht er teveel van dat kan natuurlijk ook nog
Door Too
#3446337
sam28 schreef: ma 27 jun 2022, 15:58 Ja, ik vind het ook heel intens. Tis ook niet echt minder aan het worden met de jeuk. :-\ maar goed. De camping is prachtig en ik moet eigenlijk gewoon een klamboe tent waar ik wen stoel en een tafeltje in kan zetten, voor er los bij ;D
Of een imkerkap met klamboejurk :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door sam28
#3446340
eelke schreef: ma 27 jun 2022, 16:31 Heb je wel (echte) deet? Voorkomen is beter dan genezen, natuurlijk.

Tegen de jeuk helpt bij mij ook weinig hoor. Ik smeer tegen dik worden en ontsteken en dus vooral de allergische reactie. Dat helpt dan indirect wel want een normale muggenbult jeukt minder dan een ter grote van je halve onderarm.

Met deet pakken ze mij ook niet zo snel. Wel echt alles insmeren, het is geloof ik vooral de smaak die ze afweert, niet de geur.

Wat een pleuresbeesten eigenlijk ook hé.
9.5% deet was het. Gisteravond weer ingesprayd, weer gestoken. Etters. >:( Nu wel snel lange kleren aan getrokken ;)

Het is inderdaad intens door de hoeveelheid.
Too schreef:
Volgens mij is Sam aan t kamperen, dan heb je vaak niet zo heel veel variatie qua smeerspullen bij je.

Moet eerlijk zeggen dat ik calendula heel vaak een beetje vind tegenvallen.. of ik verwacht er teveel van dat kan natuurlijk ook nog
Yes! Ik zit in de tent. Heb cetrizine pillen bij gekocht en dus de niet werkende azaron.
Too schreef: Of een imkerkap met klamboejurk :biggrin2:
Lijkt me hemels!!!
Door Too
#3446344
Misschien is indoorkamperen dan wel de oplossing ::)


Hoe zou het toch komen dat de vraatzucht van die beesten bij de een zo veel heftiger is dan bij de ander
Ik word bv maar weinig geprikt en de jeuk is over t algemeen best te doen óf vrij snel weg, mijn grootste ergernis zit m dan in het vreselijke HIIIIIIIJIIEE geluid en de brutaliteit om zomaar bovenop een onbekende te landen
Door MillyMol
#3446346
Hoe vaak breng je het DEET product op?
Ik denk dat je twee dingen zou kunnen doen om meer resultaat te krijgen (hogere bescherming):
1. Product met hoger percentage DEET, minimaal 40% en
2. Vaker opbrengen, ook op je kleren en in de tent op je beddengoed.

Hoe lager het percentage DEET in het product, des te vaker zul je het op moeten brengen. Volgens de FDA minimaal elke 2,5 uur bij percentages onder de 10%
Bij percentages van rond de 40% is dat ca elke 5 uur geloof ik.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3446347
9,5% deet klinkt mij niet zo hoog eerlijk gezegd. Zelf gebruik ik met deet 40%. Met deet 40% ben ik gisteravond maar 1 keer gestoken voor zover ik heb gezien ondanks genoeg muggen op de natuurcamping. Je hebt er nu weinig aan vrees ik maar zou dus voor hogere concentratie deet gaan voor de toekomst ;-)
Bij veel jeuk helpt bij mij (tijdelijk) koelen maar ook dat is lastig op de camping. Door de kou prikkel kunnen de zenuwen dan niet tegelijk jeuk prikkel doorgeven.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3446349
MillyMol schreef: ma 27 jun 2022, 18:37 Hoe vaak breng je het DEET product op?
Ik denk dat je twee dingen zou kunnen doen om meer resultaat te krijgen (hogere bescherming):
1. Product met hoger percentage DEET, minimaal 40% en
2. Vaker opbrengen, ook op je kleren en in de tent op je beddengoed.

Hoe lager het percentage DEET in het product, des te vaker zul je het op moeten brengen. Volgens de FDA minimaal elke 2,5 uur bij percentages onder de 10%
Bij percentages van rond de 40% is dat ca elke 5 uur geloof ik.
Ik heb het elk uur op gebracht ;D ik wist wel dat ik een onweerstaanbaar lekker ding was :biggrin2: :biggrin2:

Ik ga 40% deet zoeken, onweerstaanbaar lekker ding of niet, voor een intiem moment wil ik op zn minst een wijntje. ;)

Indoor kamperen is zeker een optie!
Koelen gaat m niet worden denk ik, tenzij ik nu in de stromende regen buiten ga staan in mn nakie. Maar misschien heb ik daarna nog 50 extra muggenbulten. :biggrin2:
Door Siberienne
#3446353
sam28 schreef: ma 27 jun 2022, 17:35 Of zoiets!!! Waar ik dan ook de tent in op kan zetten ;D

https://www.arklight-design.com/dd-hamm ... 2x37979497
Kan ook, is ook wel een idee voor ons als we met Shadow op pad gaan eigenlijk… vorig jaar eindigde die bij ons in de binnentent vanwege de muggen.

Maar die Thermacell dingen werken schijnbaar erg goed, zijn hier op elke straathoek zowat te koop. Er is ook een oplaadbare en die is wat minder duur in het verbruik.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door