Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door MillyMol
#3451819
Ronald schreef: di 25 okt 2022, 18:08 Dat heb ik ook geprobeerd, maar dan met mijn gezicht. Werkte niet. ::)
;D ;D ;D ;D Beetje stijfsel in het water doen Ronald…
Gebruikersavatar
Door Sonja
#3451824
Ronald schreef: di 25 okt 2022, 18:08 Dat heb ik ook geprobeerd, maar dan met mijn gezicht. Werkte niet. ::)
Je hebt ook van die gewichtjes die je buiten aan een tafelkleed kunt hangen om te voorkomen dat het wegwaait. Zoiets in je baard hangen? ;D
Door Siberienne
#3452197
Wij werken in een kantoortuin, dat is al geen feest. Maar nou heb ik ook nog een collega die zich werkelijk overal mee bemoeit, overal een mening over heeft en continu alles vraagt. En al gaat mijn Noors goed, ik moet me nog wel extra concentreren. Dus ben ik een zin aan het formuleren in antwoord op een vraag, komt zij er BAM tussendoor. En ze bedoelt het echt niet verkeerd maar ik ben helemaal gesloopt aan het einde van de dag.

Ik denk eigenlijk dat ze iets ADHD achtigs heeft want elk gesprek vliegt van hot naar her. Ze blijft nooit het onderwerp. En dan komt er weer ‘Hei du, hva jeg lurte litt på..’ oftewel ‘weet je wat ik me nu afvraag…’ - ik kan die zin niet meer horen :o
Door El_Kato
#3452201
Hé gatver Siberienne dat is heel vervelend als je zoveel last van iemand hebt. Moeilijk om te negeren ook als iemand eenmaal in je allergie zit…

Ik zit al een tijdje niet lekker in mijn vel. Het was echt even te druk op mijn werk met dingen waarvan ik ook niet helemaal zeker was dat ik ze kan maar die ik wel moest doen. Nu is het rustiger en wat er ligt is behapbaar maar kom nergens meer toe. Zit maar wat naar mijn scherm te kijken en krijg mezelf niet aangezet :-\

Ook wat andere vage klachten en opeens een hele heftige menstuatie met veel bloedverlies. Of veel is relatief maar ik bloedde altijd nauwelijks en moet nu opletten anders is het een smeerboel en dat is frustrerend… Klachten opgezocht op internet en het lijkt de pre overgang te zijn :o . Nou ja de leeftijd zou kunnen, 46 is misschien nog wat jong… Nou ja liever dat dan een indicatie voor een ernstige aandoening.

Al met al een beetje een malaise gevoel… :-\
Door smulpaap
#3452211
Siberienne schreef: do 03 nov 2022, 18:43 Wij werken in een kantoortuin, dat is al geen feest. Maar nou heb ik ook nog een collega die zich werkelijk overal mee bemoeit, overal een mening over heeft en continu alles vraagt. En al gaat mijn Noors goed, ik moet me nog wel extra concentreren. Dus ben ik een zin aan het formuleren in antwoord op een vraag, komt zij er BAM tussendoor. En ze bedoelt het echt niet verkeerd maar ik ben helemaal gesloopt aan het einde van de dag.

Ik denk eigenlijk dat ze iets ADHD achtigs heeft want elk gesprek vliegt van hot naar her. Ze blijft nooit het onderwerp. En dan komt er weer ‘Hei du, hva jeg lurte litt på..’ oftewel ‘weet je wat ik me nu afvraag…’ - ik kan die zin niet meer horen :o
Pff . Ik zou die collega er toch echt op aanspreken. En haar uitleggen dat jij er doodmoe van word . Lijkt me toch niet de bedoeling dat je helemaal gesloopt word door een collega. En al helemaal niet met je burn out verleden. Pas op jezelf en bewaak je grens hoor :-*
Gebruikersavatar
Door Sonja
#3452212
Ja hoor! Er is weer eens iets kapot! ::)
Dit maal is het mijn auto weer. De uitlaat maakt herrie. Misschien heb ik m'n ouwetje toch wat te hard op z'n staart getrapt op de Duitse autobahn. :-[ ::)
Door Siberienne
#3452232
smulpaap schreef: do 03 nov 2022, 21:54 Pff . Ik zou die collega er toch echt op aanspreken. En haar uitleggen dat jij er doodmoe van word . Lijkt me toch niet de bedoeling dat je helemaal gesloopt word door een collega. En al helemaal niet met je burn out verleden. Pas op jezelf en bewaak je grens hoor :-*
Ja moet ik ook gaan doen, nog even bedenken hoe.

Vandaag werk ik thuis en ik heb een goede koptelefoon gekocht, dat helpt op het werk ook, concentratie muziek erbij en gaan. Ik hoor dan ook echt (bijna) niks en aangezien het een grote is zien mensen dat ook goed, dat ik hem op heb.

Kantoortuinen zijn ook echt funest eigenlijk….
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3452245
Ik moet me af en toe echt wel kunnen concentreren bij het werk. Een kantoortuin zou voor mij funest zijn. En dan ook nog eens in een taal die (nog) niet eigen is?

Ik denk dat de koptelefoon een goed idee is. Maar misschien is het ook wel een goed idee om die collega er eens op aan te spreken. Vóórdat je omdondert.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3452248
He bah kantoortuin. Ik denk dat die bedrijven niet stilstaan bij het nadelig effect van zoiets. Alleen maar v
is goedkoper kun je meer mensen bij elkaar proppen. Dat men over het algemeen eerder moe is van alle prikkels etc wat op lange termijn tot van alles kan leiden staan ze niet bij stil . En direct op minder productiviteit.
Ik werd regelmatig stapelgek, doodmoe etc.
Kon me niet lang concentreren. En een koptelefoon en eigen muziekje is fijn maar die koptelefoon zorgt weer voor een warmer hoofd en in mijn geval ook voor hoofdpijn. Muziekje op achtergrond werkte bij mij het beste maar ja dat mocht niet want sommige collega's willen stilte. En als het dan stil was werd ik gek van iedere muisklik, ophalen van de neus , smekken van mensen ;D
Duidelijk niet voor zoiets gemaakt ;D
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3452262
Kantoortuinen zijn afschuwelijk. Ik was altijd moe, hoofdpijn, chagrijnig. En dan ben ik nog een ontzettend sociaal extravert persoon, maar misschien juist daarom ook wel. De hele dag prikkels en interactie.
Sinds ik thuis werk heb ik na mijn werk veel meer energie en ik heb veel minder vaak hoofdpijn. Zo veel fijner!
Door evelyn02
#3452263
El_Kato schreef: do 03 nov 2022, 19:30 Hé gatver Siberienne dat is heel vervelend als je zoveel last van iemand hebt. Moeilijk om te negeren ook als iemand eenmaal in je allergie zit…

Ook wat andere vage klachten en opeens een hele heftige menstuatie met veel bloedverlies. Of veel is relatief maar ik bloedde altijd nauwelijks en moet nu opletten anders is het een smeerboel en dat is frustrerend… Klachten opgezocht op internet en het lijkt de pre overgang te zijn :o . Nou ja de leeftijd zou kunnen, 46 is misschien nog wat jong… Nou ja liever dat dan een indicatie voor een ernstige aandoening.

Al met al een beetje een malaise gevoel… :-\
Heb je een Pfeizer of Moderna vaccin gehad? Daar lijken als bijwerking heftige menstruaties bij voor te komen.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3452270
Ow gelukkig heb ik al m'n hele vruchtbare leven hevige menstruatie. ::)
Zo erg dat ik de hele tijd ijzer moet bijnemen of aan de pil moet. De voorbije jaren niet gedaan en plots merk ik waarom ik maar niet lijk te herstellen van de zwangerschap. Ik heb gewoon keihard bloedarmoede. :-X Ik kan nu even niets fysieks doen zonder duizelig en misselijk te worden voor een paar uur tot dag. Niet grappig. >:(

Maar goed El_kato, ik begrijp je volledig. Ik ben dan wel wat gewend maar smeerboelen zijn echt heel lastig en frustrerend.
Door El_Kato
#3452332
Ik heb inderdaad Pfizer gehad 2x maar dat was vorig jaar. Kan dat zo lang duren voordat je last van de bijwerkingen krijgt?

Heb nog wel wat klachten die in het beeld van pre overgang passen. Ik slaap bv al heel lang slecht en wordt regelmatig kletsnat van het zweet wakker.

Daarnaast ook behoorlijk wat stress van mijn werk gehad echt even te en merk dat dat me echt uitgeput heeft. Het is nu gelukkig wat rustiger en probeer het privé ook rustig te houden, niet te veel activiteiten op mijn vrije dagen. Dat zijn leuke dingen maar die kunnen ook echt heel vermoeiend zijn. Merk dat ik veel mensen of geluiden echt heel slecht trek. Heb veel last van mijn nek en schouders wat weer hoofdpijn geeft. Veel stijfheid in mijn lijf maar denk dat dit allemaal stress gerelateerd is.

Ik slik nu ijzer tabletten van Floradix kijken of ik me daar wat fitter mee ga voelen. Ben weer begonnen met sporten probeer ook dat wat te doseren en niet te veel te moeten maar wel ook weer in beweging te komen.
Door Siberienne
#3452339
El_Kato schreef: zo 06 nov 2022, 21:28 Ik heb inderdaad Pfizer gehad 2x maar dat was vorig jaar. Kan dat zo lang duren voordat je last van de bijwerkingen krijgt?

Heb nog wel wat klachten die in het beeld van pre overgang passen. Ik slaap bv al heel lang slecht en wordt regelmatig kletsnat van het zweet wakker.

Daarnaast ook behoorlijk wat stress van mijn werk gehad echt even te en merk dat dat me echt uitgeput heeft. Het is nu gelukkig wat rustiger en probeer het privé ook rustig te houden, niet te veel activiteiten op mijn vrije dagen. Dat zijn leuke dingen maar die kunnen ook echt heel vermoeiend zijn. Merk dat ik veel mensen of geluiden echt heel slecht trek. Heb veel last van mijn nek en schouders wat weer hoofdpijn geeft. Veel stijfheid in mijn lijf maar denk dat dit allemaal stress gerelateerd is.

Ik slik nu ijzer tabletten van Floradix kijken of ik me daar wat fitter mee ga voelen. Ben weer begonnen met sporten probeer ook dat wat te doseren en niet te veel te moeten maar wel ook weer in beweging te komen.
Stress en overgangsklachten hebben ook een verband, meer stress is bij mij ook duidelijk meer last van de overgang. Als ik het zo lees, lijkt het alsof hij jou het allebei speelt.

Ik kreeg van een vriendin het boek ‘Ook leuke meisjes worden 50’ en daar staat wel een hoop goede informatie in.

Ik hoop dat je het redt met wat meer rust nemen op je werk en privé, maar ik moet zeggen dat als ik je post zo lees, je ook wel klinkt als dicht tegen overspannen aan. Ik zou zeggen, ga ook eens met je huisarts praten, of de bedrijfsarts, want misschien heb je wel even een periode nodig met minder belasting.

Die bijwerkingen van de vaccins treden meestal binnen een maand op, nog zo lang erna lijkt me onwaarschijnlijk.
Door yazzie
#3452354
El_Kato schreef: zo 06 nov 2022, 21:28 Ik heb inderdaad Pfizer gehad 2x maar dat was vorig jaar. Kan dat zo lang duren voordat je last van de bijwerkingen krijgt?

Heb nog wel wat klachten die in het beeld van pre overgang passen. Ik slaap bv al heel lang slecht en wordt regelmatig kletsnat van het zweet wakker.

Daarnaast ook behoorlijk wat stress van mijn werk gehad echt even te en merk dat dat me echt uitgeput heeft. Het is nu gelukkig wat rustiger en probeer het privé ook rustig te houden, niet te veel activiteiten op mijn vrije dagen. Dat zijn leuke dingen maar die kunnen ook echt heel vermoeiend zijn. Merk dat ik veel mensen of geluiden echt heel slecht trek. Heb veel last van mijn nek en schouders wat weer hoofdpijn geeft. Veel stijfheid in mijn lijf maar denk dat dit allemaal stress gerelateerd is.

Ik slik nu ijzer tabletten van Floradix kijken of ik me daar wat fitter mee ga voelen. Ben weer begonnen met sporten probeer ook dat wat te doseren en niet te veel te moeten maar wel ook weer in beweging te komen.
Ik reageer omdat ik de nodige dingen in je verhaal herken. Slecht slapen, zwetend wakker worden, veel stress, moeite met veel mensen/geluiden, stijfheid in het lijf... :-\ Oef... zo herkenbaar... Ik heb ook heel lang gedacht dat ik in de overgang zat en ook meerdere, verschillende natuurlijke middelen en daarna hormoonpillen geslikt. Ook toen ik tijdelijk niet werkte ging het niet beter (dus maar weer gaan werken). Ik snap heel goed dat je probeert met meer rust in het weekend, ijzerpillen en het sporten op te pakken, maar als ik je één tip mag geven: plak er een tijdstip aan. Geef het bijvoorbeeld twee maanden de kans en als je niet het idee hebt dat het beter wordt, vraag je huisarts of je bloed mag laten prikken. Echt... blijf er niet te lang mee rondlopen als het niet verbetert. Sowieso sterkte.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door