Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
#3422516
Ronald schreef: vr 26 mar 2021, 15:38 Je bent als patiënt die van de medicijnen afwil, niet meer interessant. Ik ben zeer wantrouwig naar de pharmaceutische industrie. Ik ben van mening dat de financiële impuls sterker is dan de wens om mensen beter te maken. Maar dat is mijn mening.

Een vriend van mij is het gelukt na 20 jaar af te bouwen en uiteindelijk te stoppen met medicatie. Hij heeft er ook een reportage over gemaakt.
Nou ja, dit gaat over de verzekeraar natuurlijk...
Door evelyn02
#3422532
- pien - schreef: vr 26 mar 2021, 13:41 Knuffels en sterkte voor iedereen die het nodig heeft :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:

Mijn klaag : ondanks een brief van de huisarts die ik heb opgestuurd dat ik taperingstrips nodig heb (op maat gemaakte afbouwstrips waarbij de dosering heel geleidelijk wordt verlaagd, afbouwen is voor mij niet op een andere manier te doen, daar ben ik vorig jaar al het hele jaar mee bezig geweest en lukte niet) worden vergoed, gaat het 'gewoon' van het eigen risico af (voordeel : eigen risico is gauw verbruikt met de prijs van de strips) én wordt de machtiging om de verdere taperingstrips te vergoeden gewoon afgewezen met een heel summiere brief waaruit niet op te maken is waaróm het afgewezen wordt.
Maar goed, ze zijn niet van me af. Ik heb het opgenomen met een deskundige van de desbetreffende apotheek die hier ervaring mee heeft.
Wordt vervolgd.
Het is toch van de zotte dat ze mensen járen medicijnen willen laten blijven slikken in plaats van taperingstrips te vergoeden.
Ja, belachelijk. En dit speelt al jaren! Alleen je opmerking over eigen risico snap ik niet: medicijnen gaan toch altijd van het eigen risico af?
Door Tanna
#3422535
evelyn02 schreef: za 27 mar 2021, 08:03 Ja, belachelijk. En dit speelt al jaren! Alleen je opmerking over eigen risico snap ik niet: medicijnen gaan toch altijd van het eigen risico af?
Klopt. Mijn lief is al snel door het eigen risico heen met de medicijnen die hij heeft. En dan zijn er nog medicijnen waar je een eigen bijdrage voor moet betalen.
Door Siberienne
#3422537
eelke schreef: vr 26 mar 2021, 21:23 Nou ja, dit gaat over de verzekeraar natuurlijk...
Maar de verzekeraars vergoeden ook obv prijzen die fabrikanten aangeven. Als die de tapering strips duurder maken dan de gewone, dan is de neiging om dat niet te vergoeden ook hoger.

Hoewel verzekeraars ook rare kronkels hebben, zo hoorde ik van iemand die een gehoorapparaat nodig heeft, dat ze dat niet vergoed krijgt omdat ze zo slecht hoort dat ze een duurder apparaat nodig heeft. En die worden niet vergoed. Dus hoe slechter je hoort, hoe kleiner je kans op vergoeding. En dan is het ook meteen helemaal geen vergoeding. Niet zo dat ze het bedrag thv het goedkope apparaat wel vergoed krijgt, ze krijgt gewoon niks. :-X :-X
Gebruikersavatar
Door Laika
#3422542
Siberienne schreef: za 27 mar 2021, 09:33 Maar de verzekeraars vergoeden ook obv prijzen die fabrikanten aangeven. Als die de tapering strips duurder maken dan de gewone, dan is de neiging om dat niet te vergoeden ook hoger.

Hoewel verzekeraars ook rare kronkels hebben, zo hoorde ik van iemand die een gehoorapparaat nodig heeft, dat ze dat niet vergoed krijgt omdat ze zo slecht hoort dat ze een duurder apparaat nodig heeft. En die worden niet vergoed. Dus hoe slechter je hoort, hoe kleiner je kans op vergoeding. En dan is het ook meteen helemaal geen vergoeding. Niet zo dat ze het bedrag thv het goedkope apparaat wel vergoed krijgt, ze krijgt gewoon niks. :-X :-X
Dit verschilt per geval of verzekering? Mijn moeder is erg slechthorend en had vorig jaar een gratis hoortoestel van Hans Anders oid. De kwaliteit van deze apparaten waren zoveel minder dan de duurdere die ze eigenlijk nodig heeft, dat ze dit jaar naar een andere winkel gegaan is. Die hebben voor haar gezorgd dat ze een duurder apparaat wel helemaal vergoed kreeg. Het had iets te maken met invaliditeit.
Door Siberienne
#3422545
Laika schreef: za 27 mar 2021, 11:28 Dit verschilt per geval of verzekering? Mijn moeder is erg slechthorend en had vorig jaar een gratis hoortoestel van Hans Anders oid. De kwaliteit van deze apparaten waren zoveel minder dan de duurdere die ze eigenlijk nodig heeft, dat ze dit jaar naar een andere winkel gegaan is. Die hebben voor haar gezorgd dat ze een duurder apparaat wel helemaal vergoed kreeg. Het had iets te maken met invaliditeit.
Ok, goede tip, second opinion kan dus zin hebben. Maar het schijnt ook te verschillen per verzekering
Door - pien -
#3422549
evelyn02 schreef: za 27 mar 2021, 08:03 Ja, belachelijk. En dit speelt al jaren! Alleen je opmerking over eigen risico snap ik niet: medicijnen gaan toch altijd van het eigen risico af?
Daar heb ik totaal niet bij stilgestaan, vandaar.
Op de site van de apotheek staat mijn zorgverzekeraar genoemd als éen die sowieso twee strips vergoedt en dat wordt ook door hun klantenservice gezegd, en ik nam aan de eerste twee strips. Nu snap ik dat dat anders zit maar hoe, dat weet ik nog niet.
Sowieso staat nergens een stappenplan wat je precies moet doen en dat is niet handig door/voor mijn beperkte overzicht.
Je moet zelf overal achteraan : bij de huisarts, bij de zorgverzekeraar en bij de apotheek.
De huisarts hield zich van de domme, de zorgverzekering-klantenservice weet er niet genoeg van en zegt dingen die niet (helemaal) kloppen en bij de apotheek zitten mensen die je gelukkig wél wat verder kunnen helpen.
En als je eenmaal aan de taperingstrips begonnen bent ontvang je papieren van de apotheek waarin eea wordt uitgelegd. Zelf vind ik dat een beetje mosterd na de maaltijd ::)
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3422557
Tja, zorgverzekering is een complex oerwoud qua vergoedingen waarin het lastig kan zijn de juiste route te vinden :-X
Zo krijg ik een bril wel vergoed maar lenzen niet omdat mijn ogen daar niet slecht genoeg voor zijn. Vergoeding is vanaf -3 en ik heb -2,5 maar door cilinder in bril wordt dat opgeteld waardoor je dan wel boven de -3 uitkomt maar in lenzen zit die cilindercorrectie niet want die zitten direct op het oog ::)

Hier de belastingaangifte ook weer ingevuld. Ieder jaar weer gedoe en uitkomst is iedere keer weer betalen >:(
Door Too
#3422574
Ronald schreef: vr 26 mar 2021, 15:38
Een vriend van mij is het gelukt na 20 jaar af te bouwen en uiteindelijk te stoppen met medicatie. Hij heeft er ook een reportage over gemaakt.
Indrukwekkend verhaal Ronald
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3422575
- pien - schreef: Daar heb ik totaal niet bij stilgestaan, vandaar.
Op de site van de apotheek staat mijn zorgverzekeraar genoemd als éen die sowieso twee strips vergoedt en dat wordt ook door hun klantenservice gezegd, en ik nam aan de eerste twee strips. Nu snap ik dat dat anders zit maar hoe, dat weet ik nog niet.
Sowieso staat nergens een stappenplan wat je precies moet doen en dat is niet handig door/voor mijn beperkte overzicht.
Je moet zelf overal achteraan : bij de huisarts, bij de zorgverzekeraar en bij de apotheek.
De huisarts hield zich van de domme, de zorgverzekering-klantenservice weet er niet genoeg van en zegt dingen die niet (helemaal) kloppen en bij de apotheek zitten mensen die je gelukkig wél wat verder kunnen helpen.
En als je eenmaal aan de taperingstrips begonnen bent ontvang je papieren van de apotheek waarin eea wordt uitgelegd. Zelf vind ik dat een beetje mosterd na de maaltijd ::)
Heb je al contact gehad met de regenboogapotheek? Ik verwijs daar altijd naar... ::) (zie trouwens nu dat ze uitgebreid hebben naar meerdere locaties)

https://www.regenboogapotheek.nl/afbouw ... -tapering/

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk

Door - pien -
#3422616
Fenixjuh schreef: za 27 mar 2021, 17:54 Heb je al contact gehad met de regenboogapotheek? Ik verwijs daar altijd naar... ::) (zie trouwens nu dat ze uitgebreid hebben naar meerdere locaties)

https://www.regenboogapotheek.nl/afbouw ... -tapering/

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
Jaaa, daar heb ik m'n strips (uiteraard) vandaan. Bij mijn weten zijn zij de enige in Nederland die deze strips maken.
Door Eef+Stippels
#3422634
Ik zoe vreselijk tegen de tta operatie van komende week op :-X
Ik probeer Bella sinds dinsdag rustig te houden, maar ze heeft er nu al geen zin meer in ::)
Het is ook zo sneu, kreeg ze eindelijk weer wat plezier terug, moet ik haar nu weer afremmen.. :-\
Door hannabelgje
#3422645
Eef+Stippels schreef:Ik zoe vreselijk tegen de tta operatie van komende week op :-X
Ik probeer Bella sinds dinsdag rustig te houden, maar ze heeft er nu al geen zin meer in ::)
Het is ook zo sneu, kreeg ze eindelijk weer wat plezier terug, moet ik haar nu weer afremmen.. :-\
Is toch normaal. Dikke knuffel.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door hannabelgje
#3422827
Pfff een hond die persee op bed wil liggen terwijl ze het daar te warm voor vindt. Heel de nacht op het bed, af het bed, op het bed, af het bed. Om 3 uur gaf ze het op en is ze in haar mandje op de grond gaan liggen. Ze kan dus niet zelf op en af het bed dus dan maakt ze mij wakker om haar te tillen. Nu heb ik slaap...

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door Kaio
#3422841
Eef+Stippels schreef: zo 28 mar 2021, 13:48 Ik zoe vreselijk tegen de tta operatie van komende week op :-X
Ik probeer Bella sinds dinsdag rustig te houden, maar ze heeft er nu al geen zin meer in ::)
Het is ook zo sneu, kreeg ze eindelijk weer wat plezier terug, moet ik haar nu weer afremmen.. :-\
Ooh jee sterkte, altijd moeilijk om je hond rustig te houden. En zo'n operatie is ook altijd spannend. Maar ja ook het wachten erop maakt het niet beter. Ergens wil je het dan ook zo snel mogelijk achter de rug hebben he.
hannabelgje schreef:Pfff een hond die persee op bed wil liggen terwijl ze het daar te warm voor vindt. Heel de nacht op het bed, af het bed, op het bed, af het bed. Om 3 uur gaf ze het op en is ze in haar mandje op de grond gaan liggen. Ze kan dus niet zelf op en af het bed dus dan maakt ze mij wakker om haar te tillen. Nu heb ik slaap...

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
Goed afgericht :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door