Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaio
#3428300
Tanna schreef: ma 21 jun 2021, 11:58 Ik heb nog wel een tip........een duikpak.......overweeg ik soms ook ;D .
Ik heb een aantal, in verschillende diktes :cool: ;)
Inderdaad op zo'n dag als vandaag gaat een beetje, maar zonnetje en boven de 25 wil je toch regelmatig water in de buurt hebben hoor :P

En buiten dat: erg flatterend zijn die dingen meestal niet ;) :biggrin2:
Door src_esther
#3428309
In Duitsland smeerde ik altijd Fenistil op bijt- en steekbulten. Geen idee of het nog bestaat, in Nederland was/is het niet verkrijgbaar.

Op internet staan receptjes voor olie-azijnmengsels om bijvoorbeeld dazen van het lijf te houden. Weet het niet uit mijn hoofd maar heb een keer een mengsel gemaakt dat prima werkt en niet eens vreselijk stinkt - vind ik dan. Helaas werkt het niet tegen knutjes...
Gebruikersavatar
Door doranto
#3428310
Deze werkt bij mij heel goed na een beet. De jeuk is dan gelijk weg.
na_de_beet_webshop_1.jpg
na_de_beet_webshop_1.jpg (177.86 KiB) 832 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3428311
Zo fijn, ik heb straks een heel arsenaal aan middeltjes die hopelijk gaan helpen!

Inmiddels is de beet van gisteren ook alweer 15 cm in doorsnee... Nog een paar dagen doorbijten, dan wordt het wel weer minder.
Door src_esther
#3428314
Siberienne schreef: ma 21 jun 2021, 22:28 BF Schoenen besteld in DE. Liggen nu al een week bij de douane te wachten op inklaring 😡
Gefeliciteerd met je emigratie! :P ::) :groenvanjaloeziesmiley: ;)
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3428315
Siberienne schreef: ma 21 jun 2021, 22:28 BF Schoenen besteld in DE. Liggen nu al een week bij de douane te wachten op inklaring 😡
Dat is stom >:(

Als troost, ik moest laatst 2 weken wachten op schoenen die ik in Duitsland besteld had, en die hoefden niet eens het land uit ::) :P
Gebruikersavatar
Door pike
#3428317
Kim_S schreef: ma 21 jun 2021, 11:17 Thanks, die autan is misschien ook wel wat. Wel stinkspul gok ik :biggrin2:

En die after bite pen is ook een goed idee. Ik merk het vaak pas een paar minuten later, maar dan kan ik wel meteen smeren.
Autan gebruik ik al jaren en werkt voor mij heel erg goed. Ik vind het stinken, maar dat neem ik voor lief, die jeukende bulten zijn veel erger.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3428327
Mijn PMS lijkt iedere keer erger en langer te worden >:( Wordt er zo gek van, pijn aan gewrichten spieren, pijnlijke boobies en dan die moodswings (en ontploffingsgevaar), en dan op het dieptepunt met gemak >5000 kcal op een dag naar binnen werken :-[ en dan nog ruimte voor meer hebben. Krankjorum wordt ik ervan. Het is gewoon minimaal 1week per 4 weken zo'n gevecht. Probeer ook gewicht te verliezen ::) maar wat je in drie weken bereikt wordt zo ook goed weggevaagd.....

zo hehe ff lekker geklaagd :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Ina
#3428328
Voor prikbulten gebruiken wij dit soort apparaatjes, klein genoeg om in je tas of jaszak te stoppen en werken echt super
Hier een allergische man die al 2 keer bij de eerste hulp heeft gezeten omdat zijn arm bijna uit elkaar klapte na een beet, als hij nu een paar keer per dag dit ding gebruikt blijven de beetplekken beperkt tot een kriebeltje.

Je hebt er ook duurdere versies van (bijv. Bite away) maar daar heb ik geen ervaring mee.
Bijlagen
bite-away-tegen-insectenbeten.jpg
bite-away-tegen-insectenbeten.jpg (70.49 KiB) 726 keer bekeken
mosquitox-zap-it-1st.jpeg
mosquitox-zap-it-1st.jpeg (27.6 KiB) 726 keer bekeken
Door hannabelgje
#3428330
Kaio schreef:Mijn PMS lijkt iedere keer erger en langer te worden >:( Wordt er zo gek van, pijn aan gewrichten spieren, pijnlijke boobies en dan die moodswings (en ontploffingsgevaar), en dan op het dieptepunt met gemak >5000 kcal op een dag naar binnen werken :-[ en dan nog ruimte voor meer hebben. Krankjorum wordt ik ervan. Het is gewoon minimaal 1week per 4 weken zo'n gevecht. Probeer ook gewicht te verliezen ::) maar wat je in drie weken bereikt wordt zo ook goed weggevaagd.....

zo hehe ff lekker geklaagd :biggrin2:
Herkenbaar. Daarom mag ik voorlopig geen stopweek inlassen van de gyn. Ik geloof niet dat ik het erg vind. Maar ik heb dat alleen op ac. Op mijn eigen natuurlijke cyclus heb ik dat niet of in elk geval veel minder.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door Kaio
#3428334
oo ik heb dat dus op mijn natuurlijke cyclus, heb er echt geen zin meer in zo :-\
Ik heb altijd al meer last gehad dan gemiddeld moet ik bekennen, werd altijd afgedaan als hoort erbij. Niet aanstellen , beheers je en ga verder. dat is dus ook wat ik braaf geprobeerd heb altijd. Maar ook tijdens die week heb ik altijd momenten gehad dat ik bijna flauwviel etc....Heb zelfs periodes gehad dat ik serieusze verhoging kreeg iedere keer.
Enige wat hielp , zorgen da je nooit ongesteld wordt dmv wat dan ook . :-\
Nu is het dus meer dat mij hele lichaam pijn doet en ikzelf een onvoorstelbaar plofbommetje ben die tevens meer naar binnen kan werken dan het koekiemomster ::)
hannabelgje schreef:Herkenbaar. Daarom mag ik voorlopig geen stopweek inlassen van de gyn. Ik geloof niet dat ik het erg vind. Maar ik heb dat alleen op ac. Op mijn eigen natuurlijke cyclus heb ik dat niet of in elk geval veel minder.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Lijkt dat bij jou te werken, die geen stopweek?
Door Too
#3428336
Kaio schreef: di 22 jun 2021, 11:48 Mijn PMS lijkt iedere keer erger en langer te worden >:( Wordt er zo gek van, pijn aan gewrichten spieren, pijnlijke boobies en dan die moodswings (en ontploffingsgevaar), en dan op het dieptepunt met gemak >5000 kcal op een dag naar binnen werken :-[ en dan nog ruimte voor meer hebben. Krankjorum wordt ik ervan. Het is gewoon minimaal 1week per 4 weken zo'n gevecht. Probeer ook gewicht te verliezen ::) maar wat je in drie weken bereikt wordt zo ook goed weggevaagd.....

zo hehe ff lekker geklaagd :biggrin2:

Hoe jong ben je ? ::)


Bij mij werd het, pms in al z'n vormen, namelijk in (de aanloop naar) de overgang steeds erger, steeds heftiger tot ik voor mijn gevoel in een fulltime pms-nachtmerrie zat.... dat bleek 'de overgang' te zijn :o
Wist ik veel... ik zat te wachten op die beruchte opvliegers, da's zo ongeveer het enige dat ik niet heb gehad
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door