Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3428270
Siberienne schreef: zo 20 jun 2021, 16:53 Het is een wat benauwd en vochtig weekend: de muggen zijn wakker en nog erger, de knutjes ook, vanmorgen overvallen door een zwerm en nu jeukt mijn hoofd (die krengen kruipen in je haren)....

Sam, dat is ook stom zeg..

PoP is Luis al beetje bekomen van de schrik? Hier zijn hekken om wolven uit de weides te houden met ook heel hoog voltage maar weinig stroom.
Bedankt om eraan te denken! :-*

Ja, de AB slaat aan.
Hij had minstens 3 gaten van hoektanden.. 1 ervan gaf al een serieus dikke achterpoot als gevolg.. Nog een paar krassen, nagelgaatjes en plekken waar het haar gewoon volledig is uitgerukt.
Gelukkig ging het na een dag medicatie al veel beter en slonk zijn poot vrijwel meteen. Hij is ook al van de pijnstilling af en doet het goed. Alleen trappen gaan nog erg traag, maar hij springt wel in de vensterbank..
Door hannabelgje
#3428273
Kim_S schreef:De 2 dazenbeten op mijn been waren eindelijk kleiner aan het worden (van 25 cm doorsnee naar nog maar 5 cm, ik reageer altijd mega op die beten), en jawel hoor, precies er naast zit nu weer een gloednieuwe >:( >:( >:(
Herkenbaar, bij mij gaan ze meestal ontsteken. De ha adviseert om antihistamine en ibu te gebruiken

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3428274
hannabelgje schreef: zo 20 jun 2021, 20:23 Herkenbaar, bij mij gaan ze meestal ontsteken. De ha adviseert om antihistamine en ibu te gebruiken

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
Had ik al gezegd dat ik galbulten krijg van NSAID's ::)

Antihistamine in een normale dosis doet niks. Misschien een dubbele dosis proberen, maar ik durf dat niet zo goed...

Nog tips om die krengen uit de buurt te houden?
Door Siberienne
#3428275
Kim_S schreef: zo 20 jun 2021, 20:32 Had ik al gezegd dat ik galbulten krijg van NSAID's ::)

Antihistamine in een normale dosis doet niks. Misschien een dubbele dosis proberen, maar ik durf dat niet zo goed...

Nog tips om die krengen uit de buurt te houden?
Citronella?

En corticosteroïdzalf ? Gebruik ik wel op hardnekkige muggenbulten. Zelf nooit last van dazen. Ben wel benieuwd naar de hjertelus die ze hier hebben. Bijten bijna nooit maar als het gebeurd schijnt het een jaar te kunnen jeuken 🙄
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3428276
Ik ga het proberen (zowel de citronella als de zalf).

Op de een of andere manier hoef ik maar 5 min buiten te zijn in de zomer en dan hebben ze me alweer te pakken. Zowel thuis als in het bos als op vakantie in Zweden, het is elke zomer weer prijs...
Door hannabelgje
#3428278
Kim_S schreef: Had ik al gezegd dat ik galbulten krijg van NSAID's ::)

Antihistamine in een normale dosis doet niks. Misschien een dubbele dosis proberen, maar ik durf dat niet zo goed...

Nog tips om die krengen uit de buurt te houden?
Ik draag lange kleding en ga ergens anders wandelen. Ik ben als de dood voor die beesten. Er is ook wel spray tegen dazen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3428279
hannabelgje schreef: zo 20 jun 2021, 21:31 Ik draag lange kleding en ga ergens anders wandelen. Ik ben als de dood voor die beesten. Er is ook wel spray tegen dazen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
Als ik hier de voordeur uit loop wordt ik al aangevallen :(

Zal ook eens kijken naar spray!
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3428289
https://www.dm.de/autan-insektenschutzs ... 93957.html
Werkt ook afwerend
En verder een after bite pen bij je hebben (deze bevat ammonia). Deze direct na de beet opsmeren, de ammonia doodt de bacteriën welke die ontsteking veroorzaken.

En eigenlijk dus ook geen donkere kleding dragen , zwart trekt ze aan. (vandaar zwarte bol in de wei)
En oja het liefst niet zweten want ook zweet trekt ze aan.

Ja hier expert in dazenbeten met ontstekingsreacties ::)
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3428290
Thanks, die autan is misschien ook wel wat. Wel stinkspul gok ik :biggrin2:

En die after bite pen is ook een goed idee. Ik merk het vaak pas een paar minuten later, maar dan kan ik wel meteen smeren.
Door Tanna
#3428294
Kim_S schreef: zo 20 jun 2021, 17:39 De 2 dazenbeten op mijn been waren eindelijk kleiner aan het worden (van 25 cm doorsnee naar nog maar 5 cm, ik reageer altijd mega op die beten), en jawel hoor, precies er naast zit nu weer een gloednieuwe >:( >:( >:(
Oh, wat een ellende! Ik heb dat ook, vreselijke reacties op insectenbeten. Vorig jaar wondroos gehad door een muggenbeet waar ik niet eens aan had gekrabd.
Ik werd zondagmiddag gebeten door een daas. Je slaat dan wel, maar het kreng heeft je al te pakken gehad, ik zag het wondje op mijn arm. Nu heb ik altijd een flesje Weleda handgel op zak en dat heb ik er op goed geluk overheen gegoten,. En heel wonderlijk......ik heb er verder geen last van gehad en er is haast niks meer van te zien. Hopelijk begint het niet overmorgen alsnog te ontsteken, dat kan ook nog.
Sterkte, Kim!
Laatst gewijzigd door Tanna op di 22 jun 2021, 15:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Tanna
#3428295
Kim_S schreef: zo 20 jun 2021, 20:32 Had ik al gezegd dat ik galbulten krijg van NSAID's ::)

Antihistamine in een normale dosis doet niks. Misschien een dubbele dosis proberen, maar ik durf dat niet zo goed...

Nog tips om die krengen uit de buurt te houden?
Ik heb nog wel een tip........een duikpak.......overweeg ik soms ook ;D .
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3428296
Het enige aan sprays wat echt werkt is hertshoornolie. Maar dan moet je vervolgens wel een maand in quarantaine, want zo lang duurt het denk ik wel voor de stank van je lijf is en er überhaupt weer mensen bij je in de buurt willen komen ;D
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3428298
Owww hertshoorn olie is viiiieeeeessssss :-X

Dat duikpak lijkt me ook wel wat :biggrin2:
Misschien niet heel fijn met 35 graden, maar op zo'n dag als vandaag kan dat hier prima ::)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door