Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Siberienne
#3460239
Sonja schreef: wo 31 mei 2023, 00:15 Eigenlijk geen idee waar ik terecht zou kunnen met zo'n klacht. Maar het is natuurlijk wel een klachtje waard. Telkens als ik bel hoor ik degene aan de andere kant van de lijn zeggen: "O, wacht even. Er staat een notitie in uw dossier! Goh, ook stom dat dat over het hoofd gezien is! Het staat er duidelijk in!" Maar ik weet gewoon dat het de volgende keer weer zo zal gaan. Ik zou eerlijk gezegd erg verbaasd zijn als ze het wel gelijk goed zouden inplannen! :biggrin2:
Maar ik kan er inmiddels nog een nieuwe klaag aan toevoegen:. Ik heb vandaag bij de apotheek nieuwe medicatie opgehaald. Op het doosje staat 30 stuks. Ik gebruik er 2 per dag, dus dat is voor ruim 2 weken. Maak ik daarnet het doosje open, zitten er geen 30, maar slechts 10 in. :-\ Daar haal ik dus het weekend niet eens mee. :( Dus ik kan morgen ook terug naar de apotheek. En dan hopen dat ze me geloven en de resterende 20 stuks meegeven en ik niet weer een herhaalrecept moet gaan regelen.
https://www.patientenfederatie.nl/extra ... org-wat-nu
Door Siberienne
#3460240
Iets te snel op verzenden gedrukt. Elke ziekenhuis is verplicht een klachtenfunctionaris te hebben waar je een klacht in moet kunnen dienen zowel mondeling als schriftelijk.

In jouw geval is het een klacht over het niet zien van kritisch informatie die jouw veiligheid / welbevinden als patiënt in gevaar brengt (even beetje jargon). Maar ik snap het ook heel goed als je dit niet doet Ivm energie
Door eelke
#3460243
Ik heb eens een klacht ingediend bij het ziekenhuis. Dat ging over miscommunicatie tijdens een behandeling, maar ook over een gebrek aan info vooraf.

Ging via de site. Binnen een paar uur werd ik gebeld door degene die de klachten oppakt. Die nam de tijd. Uiteindelijk kreeg ik een half jaar later ofzo ook nog een email, dat de patientenfolder die bij die behandeling hoort was aangepast. Was ik erg tevreden over, dat ik op de hoogte gehouden werd van wat ze er uiteindelijk mee hadden gedaan.

Ik had er uiteindelijk zelf 'niks' meer aan immers de behandeling was eenmalig en gedaan, maar het gaf wel een gevoel van serieus genomen worden.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#3460300
Intussen is de afspraak voor mijn controlescan aangepast en verzet naar een weekje later. Verder heb ik een belafspraak gehad met de arts van de pijnpoli. Dat was woensdag. Ze heeft me voorgesteld nog een 2e pijnblokkade te proberen aangezien het er naar uit ziet dat het probleem niet alleen bij de nervus pudendus zat, maar dat er meerdere zenuwen zijn aangedaan. Daar ben ik mee akkoord gegaan. Volgens haar was er voor deze behandeling geen wachtlijst en zou ik binnen een week terecht kunnen. Ik zie in het portal staan dat ze inderdaad een pijnbehandeling op de polikliniek voor me heeft aangevraagd. Alleen staat die behandeling dus nog niet ingepland. Ik heb daarstraks om 11 uur gebeld omdat ik wilde vragen of ze het wilden inplannen. Maar na 20 minuten in de wacht te hebben gestaan werd de verbinding verbroken. En toen ik opnieuw probeerde te bellen kreeg ik een bandje dat ze van 8.30 tot 12.00 uur bereikbaar zijn. Eh, dan zou ik toch om 11.23 uur moeten kunnen bellen? :???:
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3460302
Tjonge, jonge, jonge... Plaatsvervangende boosheid hier.

Heb je niet iemand die voor je kan bellen? Dan hoef jij er geen energie meer in dit soort zinloze exercities te stoppen.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#3460306
Ronald schreef: vr 02 jun 2023, 12:54 Tjonge, jonge, jonge... Plaatsvervangende boosheid hier.

Heb je niet iemand die voor je kan bellen? Dan hoef jij er geen energie meer in dit soort zinloze exercities te stoppen.
Ach, het is niet dat ik verder een drukke dag heb, ofzo. De tijd en de energie om te bellen heb ik wel. Het is meer de ergernis. En die heb ik dus ook als ik iemand anders zou laten bellen. ::)
Ik heb met frisse moed om 13.30 uur nog maar een keer gebeld. En na een tijdje in de wacht te hebben gestaan kreeg ik zowaar iemand aan de lijn. Die verontschuldigde zich voor het feit dat het zo druk was en dat was ook de reden waarom die afspraak nog niet was ingepland. En nu staat de afspraak voor donderdagochtend. Nu maar duimen dat het helpt.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3460307
Het is zo ergerlijk jammer dat er niets in 1 keer geregeld wordt en dan ook nog eens niet goed geregeld wordt. Zeker in de gezondheidszorg lijkt niets meer vanzelf te gaan.
Fijn dat de afspraak nu gemaakt is, inderdaad hoop ik met je mee dat het gaat helpen.
Door hannabelgje
#3460584
Het is hier voort net een ziekenboeg. Met Zoë al een poos aan het tobben, Nori is herstellende en nu heeft Tuur ineens een wazig oog. Morgenvroeg de da maar weer bellen.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3460674
Ik kreeg doodleuk telefoon van de apotheek. Mijn fentanyl pleisters zijn weer niet leverbaar meer. Landelijk niet en dit gaat zeker tot januari volgend jaar duren. Ik weet het nu echt gewoon even niet meer.
Ja zegt die mevrouw ik kan er ook niets aan doen. ik werd niet eens boos ofzo, ik zei alleen dat ik het dan nu niet meer weet.
Dus zojuist ook naar de huisarts assistente gebeld. Ze gaat dit aan de huisarts voorleggen, dus morgenmiddag moet ik bellen. Ik heb gezegd dat zowel ik al mijn lichaam niet weer een herhaling van vorige keer aankan.
Ik ben op.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door