Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3432053
Oh nee, je hebt gelijk.. Verdorie, had ik dat verkeerd voor.
Nou ja, lijkt me wel nog steeds interessanter dan volledig diesel, maar ik begrijp wel de teleurstelling.
Door rosmin
#3432059
Wij willen heeeeel graag electrisch rijden ,maar helaas alle auto’s zijn te klein voor mij om in te rijden. De ergonomie die is toegepast bij de stoelen/ afstand tot stuur etc. is beroerd. De Skoda enyaq die werd aangeprezen als ruimte vergelijkbaar met de superb en met langhe actieradius had onze voorkeur. Tijdens de proefrit zat mijn heup/ rug al snel vast. Maar ja, ik ben dan ook 1.90 met nodige gewrichtsprobleempjes. Verder rpima rijdbare auto.

We zijn nu opnieuw uitgekomen bij Skoda Superb, maar dan in hybride versie. Nu is het zoeken naar een laadpaal waar we onze eigen opgewekte energie voor kunnen gebruiken zonder af te hoeven rekenen.
Door rosmin
#3432061
De mastceltumor op de flank van Rox is gelukkig volledig weggehaald en ze voelt zich in haar petshirt diktevree.
Maar het is wel graad 2 :-(
We doen geen extra onderzoek om te weten of het graag 2a of 2b is, en gaan niet nabehandelen met chemo of gentherapie.
We duimen dat de bultjes langere tijd wegblijven en dat ze zich goed blijft voelen op haar oude dag.
Het besef dat ze oud is en haar leven ooit eindig is kwam hierdoor wel even bij me binnen.
Door src_esther
#3432084
Elf schreef: vr 03 sep 2021, 16:49 Wij rijden al jaren tesla en laden vrijwel alleen maar bij de snelladers van Tesla. Niets aan de accu’s te merken hoor. Alleen altijd opladen tot 100% is niet goed. Maar dat wordt allemaa automatisch geregeld. En moet je een keertje wat verder dan laad je wel tot 100%.
Inderdaad op de heenweg een kwartier oid laden kan ook. Een Tesl kan trouwens zonder lasen makkelijk 300 km rijden😉
Tja, Tesla. Paar jaar terug waren we op de Auto RAI en bekeken de Tesla van heel nabij, we vonden de afwerking om te huilen. Daarnaast hebben we een betrouwbare auto nodig en na een aantal Tesla taxirijders te hebben gesproken zijn wij niet overtuigd van de betrouwbaarheid... En als laatste we hebben een grote auto nodig, de Model X is maar net groter dan waar we nu in rijden en dus niet groot genoeg.
Oja, een van die 3 auto's in de kopstaartaanrijding was een Tesla en daar was bar weinig van over, van een hond vindt je dan waarschijnlijk niets terug...
Door src_esther
#3432085
pearlsofpassion schreef: za 04 sep 2021, 00:01 Ik zou voor een plug-in hybride gaan. Je hebt er ook waarmee je 200km op elektriciteit kan doen. En als het op is, gebruik je brandstof. Zekerheid dat je kan doorrijden en toch elektrisch als het kan.

M'n vader heeft een DS, daar kan je behoorlijk wat kwijt in de koffer.
Er zijn elektrische bedrijfswagens op de markt die best een eind komen, maar voor ons ongeschikt. Leuk als je alleen in een straal van 100km van huis hoeft te werken maar dat geldt niet voor ons. Een van de dealers zei dat eigenlijk 80 tot 90% van wat ze verkopen aan bedrijfswagens elektrisch kan zijn maar helaas slechts een klein deel daarvoor kiest.
Door Elf
#3432088
src_esther schreef: za 04 sep 2021, 23:19 Tja, Tesla. Paar jaar terug waren we op de Auto RAI en bekeken de Tesla van heel nabij, we vonden de afwerking om te huilen. Daarnaast hebben we een betrouwbare auto nodig en na een aantal Tesla taxirijders te hebben gesproken zijn wij niet overtuigd van de betrouwbaarheid... En als laatste we hebben een grote auto nodig, de Model X is maar net groter dan waar we nu in rijden en dus niet groot genoeg.
Oja, een van die 3 auto's in de kopstaartaanrijding was een Tesla en daar was bar weinig van over, van een hond vindt je dan waarschijnlijk niets terug...
Ik denk dat de conclusie is dat de ideale elektrische auto voor jullie niet bestaat. Als je van een RangeRover komt is alles achteruitgang denk ik. Wij zijn tevreden met onze auto.
Door src_esther
#3432143
Elf schreef: zo 05 sep 2021, 00:09 Ik denk dat de conclusie is dat de ideale elektrische auto voor jullie niet bestaat. Als je van een RangeRover komt is alles achteruitgang denk ik. Wij zijn tevreden met onze auto.
Nou nee hoor, zo'n geweldige auto is dat niet, tenminste vind ik.

Het goeie nieuws, naast de vrijwel nieuwe dieselslurper komt er een kleine elektrische auto. De een voor de lange afstanden en/of veel dingen vervoeren, de ander voor de andere momenten. Ergens is er wel een plus want voor corona hadden we een stinkende oude dieselslurpende bus (verkocht) en een bezineslurpende auto (wordt ingeruild).
Door src_esther
#3432189
src_esther schreef: ma 06 sep 2021, 23:00 Nou nee hoor, zo'n geweldige auto is dat niet, tenminste vind ik.

Het goeie nieuws, naast de vrijwel nieuwe dieselslurper komt er een kleine elektrische auto. De een voor de lange afstanden en/of veel dingen vervoeren, de ander voor de andere momenten. Ergens is er wel een plus want voor corona hadden we een stinkende oude dieselslurpende bus (verkocht) en een bezineslurpende auto (wordt ingeruild).
En nu zitten we dus in het doolhof dat laadpaal heet... Getverdemme, wat een oplichting en dan ook nog een abo proberen aan te smeren. >:( Het is dat we geen tijd hebben maar anders zouden we het zelf bouwen: https://gathering.tweakers.net/forum/li ... es/1648387
Door Siberienne
#3432193
src_esther schreef: di 07 sep 2021, 21:57 En nu zitten we dus in het doolhof dat laadpaal heet... Getverdemme, wat een oplichting en dan ook nog een abo proberen aan te smeren. >:( Het is dat we geen tijd hebben maar anders zouden we het zelf bouwen: https://gathering.tweakers.net/forum/li ... es/1648387
Wij hebben voor onze hybride omdat we net ook met verhuisplannen bezig waren, uiteindelijk alleen een buiten stopcontact aangelegd omdat het zo duur was. Dat zal voor jou geen optie zijn, maar onze elektricien die dat kwam doen vertelde dat hij voor zichzelf een 2e handse op de kop had getikt. Is dat nog een optie om een elektricien in de buurt te bellen en kijken wat die kan regelen? Of via Vandebron? Hoewel die vast ook allerlei extra’s eraan willen koppelen..,
Door src_esther
#3432194
Siberienne schreef: di 07 sep 2021, 22:49 Wij hebben voor onze hybride omdat we net ook met verhuisplannen bezig waren, uiteindelijk alleen een buiten stopcontact aangelegd omdat het zo duur was. Dat zal voor jou geen optie zijn, maar onze elektricien die dat kwam doen vertelde dat hij voor zichzelf een 2e handse op de kop had getikt. Is dat nog een optie om een elektricien in de buurt te bellen en kijken wat die kan regelen? Of via Vandebron? Hoewel die vast ook allerlei extra’s eraan willen koppelen..,
Wij hebben beschikking over het voormalige hoofd technische afdeling van DAF dus qua installatie komt het helemaal in orde. Wij moeten alleen zelf kiezen welke.
Door src_esther
#3432207
src_esther schreef: ma 06 sep 2021, 23:00 Nou nee hoor, zo'n geweldige auto is dat niet, tenminste vind ik.

Het goeie nieuws, naast de vrijwel nieuwe dieselslurper komt er een kleine elektrische auto. De een voor de lange afstanden en/of veel dingen vervoeren, de ander voor de andere momenten. Ergens is er wel een plus want voor corona hadden we een stinkende oude dieselslurpende bus (verkocht) en een bezineslurpende auto (wordt ingeruild).
Die staat er! Nu moet de dieselslurper nog komen. Zonder kunnen we niet werken en na ruim anderhalf jaar geen inkomsten is het én fijn dat we (hopelijk) weer aan het werk te gaan én gek om het wagenpark te vernieuwen terwijl we niet helemaal zeker zijn dat die inkomsten ook echt gaan komen. Ik ben voor de coronacheckapp...
Door Tanna
#3432210
rosmin schreef: za 04 sep 2021, 14:22 De mastceltumor op de flank van Rox is gelukkig volledig weggehaald en ze voelt zich in haar petshirt diktevree.
Maar het is wel graad 2 :-(
We doen geen extra onderzoek om te weten of het graag 2a of 2b is, en gaan niet nabehandelen met chemo of gentherapie.
We duimen dat de bultjes langere tijd wegblijven en dat ze zich goed blijft voelen op haar oude dag.
Het besef dat ze oud is en haar leven ooit eindig is kwam hierdoor wel even bij me binnen.
Dat kan ik me voorstellen, ineens realiseer je je dan dat het ook zomaar voorbij kan zijn. Geniet maar lekker van de tijd dat ze nog bij jullie is, hopelijk nog heel lang!
Door hannabelgje
#3432282
Ben je aan het wandelen op een redelijk smal pad. (Minder dan 1,5 meter breed) kom je bijna op het einde twee tieners op paarden tegen die net het pad inkomen. Ik dacht diebwachten wel even of pakken het volgende pad wat op hetzelfde punt uitkomt. Nee hoor ze komen me gewoon tegemoet. Zoë begint te blaffen. Eentje stapt af want ja paard is bang van honden. Zoë maar opgetild en ze even verteld wat een domme actie het is. Op zo'n smal pad. Kijken ze me aan alsof ze water zien branden. Bizar....

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door Ronald
#3432285
hannabelgje schreef: zo 12 sep 2021, 12:47 Ben je aan het wandelen op een redelijk smal pad. (Minder dan 1,5 meter breed) kom je bijna op het einde twee tieners op paarden tegen die net het pad inkomen. Ik dacht diebwachten wel even of pakken het volgende pad wat op hetzelfde punt uitkomt. Nee hoor ze komen me gewoon tegemoet. Zoë begint te blaffen. Eentje stapt af want ja paard is bang van honden. Zoë maar opgetild en ze even verteld wat een domme actie het is. Op zo'n smal pad. Kijken ze me aan alsof ze water zien branden. Bizar.... Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
Ja, bij sommigen worden de hersens bij de geboorte een soort van verwijderd. Of ze hebben niet eens in de rij gestaan toen de hersens werden uitgedeeld. Dat kan natuurlijk ook.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door