Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door dinky89
#3438067
Uiteindelijk heb ik tot half 12 in de rij gestaan en had toen nog ruim 6000 wachtenden voor mij. Toen ben ik maar op bed gegaan om vanmorgen te lezen dat tussen half 12 en half 1 de pot inderdaad leeg was. Ben benieuwd of de nieuwe staatsecretaris voor mijnbouw wat kan doen voor iedereen die net als ik voor niets 9 uur in de rij heeft gestaan want het hele systeem is natuurlijk van de zotte :-X
Door yazzie
#3438070
Echt schandalig! >:( Iedereen die voor deze regeling in aanmerking komt, hoort gewoon die 10.000,- te krijgen. Dit kan toch werkelijk niet? Als ik het goed heb, kost dat de staat 200 miljoen extra. Dan moet dat maar. Al die jaren gaswinning heeft de staat zo bizar veel opgebracht, je kan het niet maken om deze mensen niet schadeloos te stellen. En je kan het ook niet maken om de gaskraan gewoon weer verder open te draaien. Is echt te zot voor woorden hoe dit weer afgehandeld wordt. Bah! Sterkte Dinky, ik hoop met je mee dat je toch gecompenseerd wordt. Dit is één van de dossiers waarop het nieuwe kabinet nieuw leiderschap kan tonen, herstel, moet tonen. Het begin is alweer vals, hopelijk komt er snel nieuw inzicht. :-\
Gebruikersavatar
Door Sonja
#3438072
Ik vind dit echt zo bizar slecht geregeld. Schade is schade en wie dat veroorzaakt zal het gewoon moeten betalen. >:(

Kleine ergernis van mijzelf: Waarom breek ik al fietsend op het fietspad op een afstand van 1,5 km tot 3 x toe bijna mijn nek over een niet uitkijkende, op het fietspad lopende voetganger terwijl er nota bene een voetpad pal naast ligt? En dan de klapper: Even later loop ik als voetganger braaf op het voetpad en ........... word aangereden door een fietser. :-X >:(
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3438075
Nou was deze subsidie bedoeld als compensatie voor de slechte/trage afhandeling en niet direct gekoppeld aan een schademelding. Maar ik ken inderdaad ook de schrijnende verhalen over lang moeten wachten op afhandeling, zelfs als het plan al bekend is. Bijvoorbeeld iemand die al in 2018 te horen heeft gekregen dat het huis 'binnenkort' wordt gesloopt en opnieuw wordt gebouwd maar nu 4 jaar later nog altijd aan het wachten is wanneer binnenkort is :-X

@Sonja: hopelijk niet teveel last van de aanrijding met de fiets? Inderdaad van de zotte dat het de omgekeerde wereld lijkt met voetgangers op het fietspad en fietsers op de stoep ::)
Door rosmin
#3438077
@Dinky
De subsidie was mn.voor mensen die niet voor versterking in aanmerking komen en wel schade hebben en die veels te traag, of niet wordt afgehandeld.
Er zijn duizenden mensen die een dag opgeofferd hebben voor deze loterij , voortgekomen uit het bestuursakkoord tussen gemeentes en nat. overheid.
Je merkt, mijn frustratie zit hoog...
maar hier dan ook tonnen schade, inmiddels al jaren bestempeld als schrijnend complex geval, maar er komt geen oplossing ...
Zo, ook dit weer van me afgeschreven, nu naar buiten :-)
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3438082
Ik heb zelf ook 9 uur voor jan met de korte achternaam naar een schermpje zitten turen dus ja, ook hier zeker frustratie over de wijze van afhandelen. Woon zelf ook in het aangewezen gebied. Net als dat we in aanmerking kwamen voor de waardedalingsregeling maar als besluit terug kregen dat we welgeteld 0 euro kregen ::) Dus ja, ook al eerder blij gemaakt met een dode mus :-X Snap niet waarom het zo moeilijk lijkt te zijn om de schade degelijk af te handelen en tot actie over te gaan. De enige winnaars zijn de schade experts en consultants die goud geld verdienen met alle inspecties :-X Maarja, dat groningen niet serieus wordt genomen door Den Haag bewijzen ze keer op keer. Net als het weghalen van de kinderhartchirurgie uit het UMCG waardoor men vanuit Groningen 2 uur moet reizen naar Utrecht en het noorden geen eigen centrum meer heeft ::)
Tot zover de frustratie en het tot ver onder het vriespunt gedaalde vertrouwen in de overheid ;)
Door rosmin
#3438085
Mijn humeur knapte helemaal op van de prachtige zonsondergang zonet; helaas geen fototoestel/ telefoon mee..
Gebruikersavatar
Door Sonja
#3438099
dinky89 schreef: di 11 jan 2022, 16:05 @Sonja: hopelijk niet teveel last van de aanrijding met de fiets? Inderdaad van de zotte dat het de omgekeerde wereld lijkt met voetgangers op het fietspad en fietsers op de stoep ::)
Nee hoor, nergens last van. Het was meer een ergernisje. Hoe moeilijk kan het zijn om gewoon te lopen of te fietsen op de juiste plek?
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3438114
Sonja schreef: di 11 jan 2022, 18:36 Nee hoor, nergens last van. Het was meer een ergernisje. Hoe moeilijk kan het zijn om gewoon te lopen of te fietsen op de juiste plek?
Maar, maar... dat zou betekenen dat er geluisterd wordt naar adviezen, regels en aanwijzingen worden opgevolgd. Dat kan toch niet? Stel je voor?!! Straks willen ze nog dat we 100 gaan rijden op de snelweg. Oh nee... dat wilden ze al ;D
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3438212
Kleine klaag... Het is frisjes in huis. De oude cv-ketel is afgebroken en ze zijn de nieuwe aan het opbouwen. Maar omdat ze pech hadden met de werkbus, hebben ze niet genoeg onderdelen bij zich in de leenbus.
Door hannabelgje
#3438214
Ai dat klinkt niet fijn Ronald. Een warme knuffel van mij dan maar.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door Ronald
#3438218
hannabelgje schreef: do 13 jan 2022, 11:56 Ai dat klinkt niet fijn Ronald. Een warme knuffel van mij dan maar.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
Dankjewel. Het heeft geholpen :biggrin2:

De nieuwe ketel is inmiddels operationeel. Hij staat nu lekker de boel warm te stoken.
Wat een verschil in herrie zeg! De oude hoorde je ècht aanslaan! Deze fluistert een beetje. En ik zie een lampje op de thermostaat dat hij aan het opwarmen is.
- pien - schreef:Ah nee! Warme trui en een dekentje dan maar, tot het opgelost is!
Is helemaal gelukt. Warme trui, geen dekentje (want die heb ik niet) maar wel lekker opgekruld op de bank, boekje erbij, bakje koffie...
Door - pien -
#3438223
Ronald schreef: do 13 jan 2022, 14:25 Dankjewel. Het heeft geholpen :biggrin2:

De nieuwe ketel is inmiddels operationeel. Hij staat nu lekker de boel warm te stoken.
Wat een verschil in herrie zeg! De oude hoorde je ècht aanslaan! Deze fluistert een beetje. En ik zie een lampje op de thermostaat dat hij aan het opwarmen is.



Is helemaal gelukt. Warme trui, geen dekentje (want die heb ik niet) maar wel lekker opgekruld op de bank, boekje erbij, bakje koffie...
Je hebt er het beste van gemaakt. En nu genieten van de warmte en de verdere voordelen van je flitsende nieuwe ketel :)
Heerlijk!
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3438226
Ronald schreef: do 13 jan 2022, 10:59 Kleine klaag... Het is frisjes in huis. De oude cv-ketel is afgebroken en ze zijn de nieuwe aan het opbouwen. Maar omdat ze pech hadden met de werkbus, hebben ze niet genoeg onderdelen bij zich in de leenbus.
Zoiets gebeurt altijd als het buiten koud is he!?
Brr.
Fijn dat ze het vandaag toch nog konden oplossen!
Vandaag is het extra genieten als het weer warm wordt in huis he. ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door