Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Ronald
#3409544
- pien - schreef: za 29 aug 2020, 13:49 Gaan ze eerst de staaroperatie doen? Of andersom?
Fijn dat je dochter meegaat!
Geen idee. Maandag weer eens bellen met het ziekenhuis waar ze de staaroperatie willen gaan doen. Linksom of rechtsom maakt eigenlijk niet zoveel uit. In beide gevallen heb ik niets meer aan mijn huidige bril...
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3409627
2 klaagjes... Lola heeft waarschijnlijk een oorontsteking, nu wilden we in Oostenrijk oorcleaner halen, dat moet bij de dierenarts (nu zitten we in een gebied waar we 5 jaar geleden ook zaten, Brutus toen heel ziek was en dus de DA wisten te vinden) en daar hebben ze ons toch spul meegegeven voor oorontsteking... en anders moeten we volgende week langs komen met d’r als het niet beter wordt...
Klaag 2; ik heb afgelopen vrijdag mijn hoofd bij mijn slaap gestoten, nogal hard want ik zag sterretjes en werd even misselijk. Ik heb alleen nog steeds hoofdpijn.... Niet heel erg (ik heb ook wel een migraine) want ik functioneer wel, maar gewoon nog steeds hoofdpijn en dan vooral bij mijn slaap.
O ja en het regent al non-stop sinds we in Oostenrijk zijn, vanaf zaterdag dus
Door Siberienne
#3409629
constance.blokzijl schreef: di 01 sep 2020, 16:24 2 klaagjes... Lola heeft waarschijnlijk een oorontsteking, nu wilden we in Oostenrijk oorcleaner halen, dat moet bij de dierenarts (nu zitten we in een gebied waar we 5 jaar geleden ook zaten, Brutus toen heel ziek was en dus de DA wisten te vinden) en daar hebben ze ons toch spul meegegeven voor oorontsteking... en anders moeten we volgende week langs komen met d’r als het niet beter wordt...
Klaag 2; ik heb afgelopen vrijdag mijn hoofd bij mijn slaap gestoten, nogal hard want ik zag sterretjes en werd even misselijk. Ik heb alleen nog steeds hoofdpijn.... Niet heel erg (ik heb ook wel een migraine) want ik functioneer wel, maar gewoon nog steeds hoofdpijn en dan vooral bij mijn slaap.
O ja en het regent al non-stop sinds we in Oostenrijk zijn, vanaf zaterdag dus
Ach jeetje dat klinkt niet als een fijne vakantie ! Ik duim voor jullie dat het weer beter wordt en dat je hoofdpijn wegtrekt, en hopelijk knap het oor van Lola goed op met het spul van de DA. Sterkte! Je had deze vakantie juist effe zo nodig....
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3409631
Siberienne schreef: Ach jeetje dat klinkt niet als een fijne vakantie ! Ik duim voor jullie dat het weer beter wordt en dat je hoofdpijn wegtrekt, en hopelijk knap het oor van Lola goed op met het spul van de DA. Sterkte! Je had deze vakantie juist effe zo nodig....
Nodig was hij zeker, en aan de andere kant past het ook gewoon bij het jaar wat we hebben....
ik had misschien eerder moeten klagen over weer want we hebben vanavond zelfs een zonnetje gezien. Dus dat gaat hopelijk morgen beter. Het oorstuk van Lola hoeft maar 1x per dag ipv wat we bij de NL DA krijgen dus dat is ook een pluspunt, tenminste vind Lola Afbeelding
Nu nog hopen dat mijn hoofd snel beter wordt want het is geen fijne hoofdpijn zo bij mijn slaap....
Door El_Kato
#3409705
De nieuwe haarclipjes die ik bij de Hema heb gekocht zijn te sterk >:( Ik draag mijn haar vaak met een clipje uit mijn gezicht maar die clipjes raken vaak vrij snel 1 of meerdere tanden kwijt en worden dan onbruikbaar - das al een klaag op zich >:( Nieuwe gekocht, dit keer bij de Hema daar was ik toevallig. De clipjes an sich zijn erg goed maar ik krijg ze bijna niet open met 1 hand - kan natuurlijk ook iets over mijn kippenkracht zeggen ::) ;D

En nog een klaagje over de gewenste verbouwing, we kwamen gisteren een kennis tegen die een paar jaar geleden als zzp-er in de bouw is begonnen en die zei ook al dat hij offerte prijzen om zich heen hoort waar hij van omvalt. Hij gaf aan dat er vaak 20.000 a 30.000 bovenop gaat :o We gaan dit weekend de offertes op onderdelen uitpluizen en kijken waar het meeste geld in gaat zitten en dan gaan we een gesprek inplannen met een aannemer die hier eerder wat klussen heeft gedaan. Als we er met hem niet uitkomen dan doen we voorlopig helemaal niets. Oooh en er zijn verschillende redenen om niet met de kennis in zee te gaan waaronder dat we elkaar nog wel eens op feestjes tegen komen. Mocht er iets niet naar wens gaan of er om een andere reden een geschil ontstaan dan worden dit hele vervelende dingen waar we gezamenlijke vrienden ook niet mee op willen zadelen - zoiets is in het verleden ook gebeurt niet met ons of hem maar wel in onze omgeving en dat heeft toen vriendschappen gekost
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3409712
Dat zeker El kato! Wij hebben ook ruim 8000 eraf gekregen aan kleine dingen (in plaats van 2x, 1x een hijskraan huren, toegang tot het huis verlenen waardoor dixie niet hoeft, zelf de stenen van het terras verwijderen enzo)

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk


Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3409725
Wat een k** jaar is dit zeg... warm vandaag (en gister) op vakantie. Om 16 koelt het af, dat was ook voorspeld, dus ik gooi lekker ramen open en balkondeuren. Ineens een klap en glasgerinkel!! Blijkt dat het raam in de kamer, wat uit 3 delen bestaat, het middelste deel los te zitten en dus naar beneden gedonderd... overal glas natuurlijk... Ik had de 2 buitenste ramen open gezet maar blijkbaar zat het middelste raam niet op de haak, geen idee van gehad en die is door een windvlaag dus gevallen. Eerst een half uur bezig geweest glas opruimen, daarna de huiseigenaar maar gebeld, die was gelukkig heel blij dat we het melden. De ramen zijn een soort dubbelglas, en alleen het binnenste raam is kapot gevallen dus hij gaat het regelen als hij zelf in Oostenrijk is in oktober/november (eigenaar is NL, dus dat was wel makkelijk communiceren
Maar g*d ik schrok me het leplazerus! Afbeelding
Door hannabelgje
#3409730
Volgens mij heb ik een blaasontsteking. Veel drinken maar vandaag en aan de paracetamol. Natuurlijk moet ik net morgen een dag naar kantoor.....

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door dinky89
#3409750
Vanavond te horen gekregen dat september de laatste maand is dat ik pilates kan doen. Onze sportinstructrice heeft eind vorige week te horen gekregen dat ze in een maand het pand uit moet en er is geen vervangende zaal :-\ De Small group training zal daardoor ook een buitenles blijven nu we geen binnenruimte hebben en het is nu nog onbekend welke materialen we dan nog zullen hebben nu de zaal+opslagruimte voor materiaal wordt gesloopt.......
Door El_Kato
#3409800
Pfffft geloof dat het even niet helemaal goed gaat met me… iets met stress ofzo :-\

We zijn al een tijd bezig met een nieuwe schoonmaakster, de oude wilde een nogal forse loonsverhoging en zo goed was ze de laatste maanden ook weer niet. Voor Corona contact met iemand gehad maar die meldde steeds af ivm een ziek kind - gelijk de eerste afspraak werd al afgemeld. Kan een keer natuurlijk maar na de 3de keer aangegeven dat ik zoek ging naar iemand anders. Nieuw iemand gevonden maar toen kregen we Corona en zij had een kind thuis in de kwetsbare groep dus wilde ze geen risico lopen. Begrijpelijk en de zoektocht even in de ijskast gezet. Toen we weer wat meer mochten haar opnieuw benaderd en een afspraak gepland. Zij is ook geweest maar diezelfde dag kreeg ik een appje dat ze niet meer komen kon omdat ze allergisch voor honden/katten was en ze er toch te erg last van had. Ook begrijpelijk alleen tja had vooraf duidelijk aangegeven dat we een kat en 2 honden hebben… Nou ja op zich niet heel erg want ik was niet helemaal woest enthousiast. Zelf een advertentie op MP gezet, veel reacties gehad en een afspraak met iemand gemaakt voor 12,50 per uur - was zij ook akkoord mee. Super goede schoonmaakster denk dat het huis nog nooit zo schoon is geweest maar elke keer dat ze kwam werd er benoemd dat andere haar altijd extra gaven omdat ze zo goed was. De 3de keer dat ze kwam zou ze een uur langer blijven om wat extra dingen te doen maar ze was toch na 2 uur klaar. Ze zei nog wel dat ze extra snel had gewerkt om het eerder af te krijgen. Ik heb wilde haar 25,- geven maar dat was niet de bedoeling ze wilde voor 3 uur betaald krijgen want ze zou extra dingen doen vandaag en ze had die ook gedaan en extra snel gewerkt… eeeeeeh nou ja zo werkt het niet. Was niet dat ze 2,5 uur bezig was gewoon echt 2 uur en niet veel langer… Dat werd een beetje een raar/vervelend gesprek. Uiteindelijk heeft ze nog wat dingen gedaan en 3 uur gewerkt en ‘s middags kreeg ik een appje dat ze niet meer wilde komen omdat ze graag meer uren wilde werken en dat kon bij mij niet… Ik had wel al bedacht om naar 15,- per uur te gaan omdat ze echt goed schoonmaakte maar omdat het zo raar ging is het niet zo ver gekomen. Daarna iemand die toen ook gereageerd had benaderd en een afspraak gemaakt. Aardige vrouw die ook erg goed schoonmaakte. De 2de afspraak appte ze dat ze hoeste ed dus in het kader van Corona liever niet kwam. Begrijpelijk dus afspraak doorgeschoven… nooit meer wat van gehoord. Nog een paar keer gebeld en geappt maar geen reactie… Toch nog een laatste poging gedaan en weer iemand via MP benaderd. Die is 2 weken geleden langs geweest, leuke vrouw en (gelukkig) weer een goede schoonmaakster. Benadrukt dat ik heel graag iemand voor vast wil en dat als er iets is ze het vooral moet aangeven. Vandaag zou ze weer komen maar rond de afgesproken tijd was er niemand… gebeld maar geen contact. Appje gestuurd en veel te veel over mijn zeik door het huis gestampt. Het maakt me dan toch heel erg onzeker dat ik me echt afvraag waar het nu aan ligt. We hebben geen heel erg vervuild huis, geen groot of moeilijk huis, ik loop er niet de hele tijd achteraan ben gewoon aan het werk aan de eettafel, zorg er altijd voor dat de honden niet vervelend doen of de hele tijd in de weg lopen… Vond mezelf echt even heel erg zielig en depri… En daar schrok ik eigenlijk net een beetje van want tja het is vervelend dat de schoonmaakster er niet is maar meer dan dat is het niet… En wie weet is er een goede reden waarom de en na laatste niets meer van zich heeft laten horen. Ben toch wel snel geneigd om het me heel erg aan te trekken en te denken dat het aan mij ligt. Tijd om even pas op de plaats te maken en ontspanning in te bouwen!

Oooh en de huidige schoonmaakster was er een kwartiertje eerder en toen was ik nog met een van de honden op pad - in de buurt met mijn telefoon paraat maar ze heeft niet gebeld dat ze aan een vaste deur stond. Een misverstand/miscommunicatie hoe je het noemen wil. Voor zaterdag een nieuwe afspraak gemaakt en ik ga er maar gewoon op vertrouwen dat dat goed gaat. Had een goede indruk van haar ze was ook leuk met de honden, die vonden haar ook echt leuk nou ja zal vast goed komen ::)
Gebruikersavatar
Door sam28
#3409817
Wat een narigheid! Ik hoop voor je dat de komende schoonmaak wel een goede match is!
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3409836
Whahaha mag ik ook even vloeken. Één Europa??? My ass!
Probeer je iets kleins in NL op te zetten vanuit het buitenland. :-X :-X :-X
Als iets je zowat onmogelijk wordt gemaakt :-X :-X :-X

En de instanties weten het ook niet of praten elkaar tegen. En voor zowat alles moet je een work- around weten te vinden.

Kan zo wel een emmer choco ijs op :wall:

Zo dat is eruit, ga nu maar vrolijk verder met vooral iets anders ::)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door