Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3428708
Ik denk dat het bij niemand blijft zoals het helemaal in het begin was. Er treden altijd veranderingen op naarmate je ouder wordt. Zwangerschappen en hormonale anticonceptie hebben daar zeker invloed op. Maar of het nu de oorzaak is van de verandering, of het heeft het due hele tijd onzichtbaar gemaakt, dat is maar de vraag..

Feit is wel, als je de hormonen achterwege kan laten, zou dat altijd beter zijn..

Alhoewel mijn lontje tijdens de pil of zwangerschap net een stuk langer is dan als ik niets gebruik en gewoon in cyclus ben... En dat was na de laatste zwangerschap beter dan tussen de eerdere of toen ik jong was, maar lijkt nu stilaan weer erger te worden.
Zo is iedereen weer anders...
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3429099
Ik ben donderdagavond geprikt.
En nu is mijn halve hand opgezet als gevolg van die prik. Geen idee welk insect het is geweest.
Dacht donderdag het is niet zonnig dus dan valt het vast mee qua prik beesten en was verleid door de foto van kaela in het fototopic van de orchidee die daar volop in bloei staat. Halverwege verdween echter de wind en kwamen de prikbeesten tevoorschijn :-\ met nu dus een Michelin handje tot gevolg :-X
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3429100
Niet fijn zo'n opgezwollen hand. Ik zou toch wel even bij een huisarts langs gaan.
Door Anne in Zweden
#3429101
dinky89 schreef: za 03 jul 2021, 15:28 Ik ben donderdagavond geprikt.
En nu is mijn halve hand opgezet als gevolg van die prik. Geen idee welk insect het is geweest.
Dacht donderdag het is niet zonnig dus dan valt het vast mee qua prik beesten en was verleid door de foto van kaela in het fototopic van de orchidee die daar volop in bloei staat. Halverwege verdween echter de wind en kwamen de prikbeesten tevoorschijn :-\ met nu dus een Michelin handje tot gevolg :-X
Tjissus, ik dacht dat je je vaccinatie bedoelde, dat die een allergische reactie had veroorzaakt! :o

Maar het is evengoed vervelend natuurlijk, zo'n hand. Wel vreemd (?) dat je vandaag pas de reactie hebt? Of is dat niet ongewoon bij prikken van prikbeesten?

Hoe dan ook, beterschap met het pootje! :-*
Gebruikersavatar
Door pluk
#3429107
dinky89 schreef: za 03 jul 2021, 15:28 Ik ben donderdagavond geprikt.
En nu is mijn halve hand opgezet als gevolg van die prik. Geen idee welk insect het is geweest.
Dacht donderdag het is niet zonnig dus dan valt het vast mee qua prik beesten en was verleid door de foto van kaela in het fototopic van de orchidee die daar volop in bloei staat. Halverwege verdween echter de wind en kwamen de prikbeesten tevoorschijn :-\ met nu dus een Michelin handje tot gevolg :-X
Story of my life. Een prik van t verkeerde beest of een muggeprik op de verkeerde plek en ik zwel ook op.
Als je cetirizine in huis hebt zou ik daar een tabletje van nemen.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3429108
dinky89 schreef: za 03 jul 2021, 15:28 Ik ben donderdagavond geprikt.
En nu is mijn halve hand opgezet als gevolg van die prik. Geen idee welk insect het is geweest.
Dacht donderdag het is niet zonnig dus dan valt het vast mee qua prik beesten en was verleid door de foto van kaela in het fototopic van de orchidee die daar volop in bloei staat. Halverwege verdween echter de wind en kwamen de prikbeesten tevoorschijn :-\ met nu dus een Michelin handje tot gevolg :-X
Jaaaaa nou is het mijn schuld :boo:

Zonder gekheid, sterkte! Ik ben vanmiddag door een daas in mijn hand geprikt. Ik ben benieuwd of ik snel genoeg was (de daas kan het niet navertellen) of dat mij hetzelfde lot wacht.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3429111
Anne in Zweden schreef: za 03 jul 2021, 15:47 Tjissus, ik dacht dat je je vaccinatie bedoelde, dat die een allergische reactie had veroorzaakt! :o

Maar het is evengoed vervelend natuurlijk, zo'n hand. Wel vreemd (?) dat je vandaag pas de reactie hebt? Of is dat niet ongewoon bij prikken van prikbeesten?

Hoe dan ook, beterschap met het pootje! :-*
Gisteren was het nog 'normale' bult, langzaam aan dikker geworden.
@pluk: niet in huis maar wellicht wel slim om in huis te halen aangezien het niet voor het eerst is.
@kaela: jij hebt toch niet die prikbeesten op mij af gestuurd ::) neem jou niets kwalijk, we wandelen er vaak omdat het er zo heerlijk rustig is ;)

Kwestie van geduld hebben, ervaring leert dat de reactie na aantal dagen wel weer weg trekt.
Gebruikersavatar
Door pike
#3429135
Kaela schreef: za 03 jul 2021, 16:49 Jaaaaa nou is het mijn schuld :boo:

Zonder gekheid, sterkte! Ik ben vanmiddag door een daas in mijn hand geprikt. Ik ben benieuwd of ik snel genoeg was (de daas kan het niet navertellen) of dat mij hetzelfde lot wacht.
Een daas is razendsnel en bijt bij landing (steekt niet) direct. Daarna is ze even niet in staat weg te vliegen waardoor je haar kunt doodslaan. Maar gebeten heeft ze dan al. Alleen vrouwtjes bijten.)
Door hannabelgje
#3429136
pike schreef: Een daas is razendsnel en bijt bij landing (steekt niet) direct. Daarna is ze even niet in staat weg te vliegen waardoor je haar kunt doodslaan. Maar gebeten heeft ze dan al. Alleen vrouwtjes bijten.)
Als je ze voelt dan ben je al te laat inderdaad.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door sam28
#3429182
Ik doe aan elke maand een vaccin op moment ;D

Ik moest bakjes maken voor de poezen. Ze hebben hier elke dag 1 bakje met 70-80gr vlees. Maar dat moet ik er natuurlijk zelf instoppen. Voor het vlees heb ik ook een vlijmscherp mes.
Ik moest een zak open snijden en sneed zo diep in mijn vinger. En dan natuurlijk in de vinger die ik in 2007 ofzo in de staafmixer had gestopt. :biggrin2: Sukkel.
Bloeden als een rund. Verbandje erom, handschoen aan en door.
Een dik uur later was ik klaar, belde ik de HA om te checken. Deed ik ook alleen omdat de vinger krom staat (pees door) en vaak koud is en het mes vies was. Ik dacht AB kuur.
Ik heb een paar steristrips en een tetanusprik gehad. ;D
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3429183
sam28 schreef:Ik doe aan elke maand een vaccin op moment ;D

Ik moest bakjes maken voor de poezen. Ze hebben hier elke dag 1 bakje met 70-80gr vlees. Maar dat moet ik er natuurlijk zelf instoppen. Voor het vlees heb ik ook een vlijmscherp mes.
Ik moest een zak open snijden en sneed zo diep in mijn vinger. En dan natuurlijk in de vinger die ik in 2007 ofzo in de staafmixer had gestopt. :biggrin2: Sukkel.
Bloeden als een rund. Verbandje erom, handschoen aan en door.
Een dik uur later was ik klaar, belde ik de HA om te checken. Deed ik ook alleen omdat de vinger krom staat (pees door) en vaak koud is en het mes vies was. Ik dacht AB kuur.
Ik heb een paar steristrips en een tetanusprik gehad. ;D
Oeps :-X ..... sterkte!
Gebruikersavatar
Door doranto
#3429184
sam28 schreef: ma 05 jul 2021, 19:24 Ik doe aan elke maand een vaccin op moment ;D

Ik moest bakjes maken voor de poezen. Ze hebben hier elke dag 1 bakje met 70-80gr vlees. Maar dat moet ik er natuurlijk zelf instoppen. Voor het vlees heb ik ook een vlijmscherp mes.
Ik moest een zak open snijden en sneed zo diep in mijn vinger. En dan natuurlijk in de vinger die ik in 2007 ofzo in de staafmixer had gestopt. :biggrin2: Sukkel.
Bloeden als een rund. Verbandje erom, handschoen aan en door.
Een dik uur later was ik klaar, belde ik de HA om te checken. Deed ik ook alleen omdat de vinger krom staat (pees door) en vaak koud is en het mes vies was. Ik dacht AB kuur.
Ik heb een paar steristrips en een tetanusprik gehad. ;D
Jee zeg :-\ Beterschap!
Door MillyMol
#3429185
sam28 schreef: ma 05 jul 2021, 19:24 Ik doe aan elke maand een vaccin op moment ;D

Ik moest bakjes maken voor de poezen. Ze hebben hier elke dag 1 bakje met 70-80gr vlees. Maar dat moet ik er natuurlijk zelf instoppen. Voor het vlees heb ik ook een vlijmscherp mes.
Ik moest een zak open snijden en sneed zo diep in mijn vinger. En dan natuurlijk in de vinger die ik in 2007 ofzo in de staafmixer had gestopt. :biggrin2: Sukkel.
Bloeden als een rund. Verbandje erom, handschoen aan en door.
Een dik uur later was ik klaar, belde ik de HA om te checken. Deed ik ook alleen omdat de vinger krom staat (pees door) en vaak koud is en het mes vies was. Ik dacht AB kuur.
Ik heb een paar steristrips en een tetanusprik gehad. ;D
Jij gaat voor een vol geel boekje zeker? ;)
Sterkte!
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3429186
Tjonge jonge, Sam... je weet het ook wel weer te verzinnen zeg!

Sterkte en beterschap!
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3429190
Beterschap Sam! Klinkt niet fijn.....

Mijn hand is inmiddels weer zo goed als normale proporties. Uiteindelijk vrij vlot weer weg getrokken gelukkig.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door