Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3431967
Anne in Zweden schreef:Sorry voor de subtiele kleine foto's. :biggrin2:
Bij mij GROOT ;D ….. ik ga kijken of ik ze vandaag nog in huis kan halen (morgen mn eerste werkdag bij mn nieuwe werk, dus moet in topvorm zijn ;) )……
Gebruikersavatar
Door Hylos
#3431968
CindyMayella schreef: wo 01 sep 2021, 16:36 Welke tabletten dan??? Heb, eerlijk geegd, weinig zin om weer bloed te moeten prikken (heb een beetje prikangst gekregen omdat dr te vaak mis is geprikt :'( )…..
Kan dat bloedafnemen niet met een vingerprik?
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3431970
Hylos schreef:[quote=CindyMayella post_id=3431961 time=<a href="tel:1630506997" data-original-title="" title="">1630506997</a> user_id=14918]
Welke tabletten dan??? Heb, eerlijk geegd, weinig zin om weer bloed te moeten prikken (heb een beetje prikangst gekregen omdat dr te vaak mis is geprikt :'( )…..
Kan dat bloedafnemen niet met een vingerprik?[/quote]
Dat is nu gebeurd; 5.3…. Maar de huisarts moet bloed prikken om het zeker te weten…..
Door Anne in Zweden
#3431971
CindyMayella schreef: wo 01 sep 2021, 16:48 Bij mij GROOT ;D ….. ik ga kijken of ik ze vandaag nog in huis kan halen (morgen mn eerste werkdag bij mn nieuwe werk, dus moet in topvorm zijn ;) )……
Of het zo snel werkt, weet ik niet. ;D En wat Pearlsofpassion al zegt: je moet het voortdurend innemen, niet pas als je je al moe voelt. Maar omdat het natuurlijke middelen zijn, is dat niet zo erg. Ik heb de Floradix in de koelkast staan en tijdens het koken kom ik hem dan tegen en dan neem ik een slok, één keer per dag.
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3431974
Anne in Zweden schreef:[quote=CindyMayella post_id=3431967 time=<a href="tel:1630507689" data-original-title="" title="">1630507689</a> user_id=14918]
Bij mij GROOT ;D ….. ik ga kijken of ik ze vandaag nog in huis kan halen (morgen mn eerste werkdag bij mn nieuwe werk, dus moet in topvorm zijn ;) )……
Of het zo snel werkt, weet ik niet. ;D En wat Pearlsofpassion al zegt: je moet het voortdurend innemen, niet pas als je je al moe voelt. Maar omdat het natuurlijke middelen zijn, is dat niet zo erg. Ik heb de Floradix in de koelkast staan en tijdens het koken kom ik hem dan tegen en dan neem ik een slok, één keer per dag.[/quote]

👍🏻
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3431980
CindyMayella schreef: wo 01 sep 2021, 16:36 Welke tabletten dan??? Heb, eerlijk geegd, weinig zin om weer bloed te moeten prikken (heb een beetje prikangst gekregen omdat dr te vaak mis is geprikt :'( )…..
Gewoon bij de apotheek (of is dat drogist bij jullie?) gaan vragen.
Deze heb ik nu..
16305144226346380654606013814651.jpg
16305144226346380654606013814651.jpg (2.41 MiB) 673 keer bekeken
Hier vind je ze af en toe zelfs in de supermarkt tussen de voedingssupplementen (van biover vb) maar dat zijn wel heel lichte (weinig werkzaam) en meestal hebben ze ze niet. Dat deed ik enkel in noodzaak tijdens de zwangerschap of zo.
Die die je van de huisarts krijgt zijn zowiezo straffer. Toch als het nodig was.

En ook zeker met iets van fruit innemen want vit C bevordert te opname van ijzer. Maakt echt verschil !

Maar ik zou zeker ook eens naar de tip van Anne kijken. Misschien is dat wel iets voor je.
Door src_esther
#3431984
@CindyMayella
Ik heb sinds mijn puberteit een probleem met een te kort aan ijzer en daarnaast heb ik een zeer lage bloeddruk. Door het af en toe eten van (rood) rundvlees (minimaal 1 maal per 2 weken) kan ik het aardig onder controle houden.
Van de Salus Floradix heb ik tabletten. Voorschrift is 3 tabletten per dag geloof ik, maar ik neem zo nu en dan enkele dagen 1 tablet als ik merk dat ik extra ijzer nodig heb. Voor mij is dat dan voldoende en ik wil geen overdosis van de andere vitamines die erin zitten. Werkt bij mij in elk geval perfect zo. Enne, even opletten om in de 30 minuten vóór en ná geen zuivelproducten te consumeren! Als ik merk dat die ene tablet per dag niet voldoende is, neem ik heel af en toe nog eentje extra. Er gaan maanden voorbij dat ik niets extra's nodig heb en dan weer weken dat ik bijna elke dag minimaal 1 tablet moet slikken.
Door src_esther
#3431988
Misschien is het voor sommige mensen niet iets om te klagen maar er gaat een nieuwere grotere auto komen. Hoe zeer ik ook wens dat het een elektrisch aangedreven voertuig zou worden, wordt het een dieselslurper. Dat is - vind ik - eigenlijk alleen de fabrikanten te verwijten. Wij moeten binnen 1 dag naar de andere kant van het land én weer terug kunnen rijden. Elektrisch is dat eigenlijk niet mogelijk, want in de nacht nog even ergens langs de snelweg de auto tot 80% opladen is wel heeeeeeel erg onaantrekkelijk... Misschien is dat een optie als je 20 bent, maar niet als je ruim voorbij de 40 bent.
We hebben een prima auto, maar ten eerste kan er te weinig in én meneer Ko zit in de kofferbak want hij wil niet op de achterbank, daar maken we ons altijd zorgen om want autorijders schijnen het heel lastig te vinden afstand te houden van hun voorganger - ondanks dat ze een hond zien zitten :'( . En vandaag zag mijn lief 3 auto's in elkaar zitten - van achteren, en dacht: "Dan is meneer Ko plat...". :-X
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3431995
Het kan wel, maar dan is het onbetaalbaar. Ik weet niet of dat aan de fabrikanten ligt, of het gewoon nog niet betaalbaar kan...
Ik vermoed dat dat nog wel komt.

Heb je ook bij de plug-in hybrides gekeken ?
Door hannabelgje
#3431996
Mijn schoonzus heeft sinds ze de Floradix gebruikt geen problemen meer met haar ijzer en kan deze ook goed verdragen, wat met ijzertabletten niet zo is.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door Elf
#3432001
src_esther schreef: wo 01 sep 2021, 21:10 Misschien is het voor sommige mensen niet iets om te klagen maar er gaat een nieuwere grotere auto komen. Hoe zeer ik ook wens dat het een elektrisch aangedreven voertuig zou worden, wordt het een dieselslurper. Dat is - vind ik - eigenlijk alleen de fabrikanten te verwijten. Wij moeten binnen 1 dag naar de andere kant van het land én weer terug kunnen rijden. Elektrisch is dat eigenlijk niet mogelijk, want in de nacht nog even ergens langs de snelweg de auto tot 80% opladen is wel heeeeeeel erg onaantrekkelijk... Misschien is dat een optie als je 20 bent, maar niet als je ruim voorbij de 40 bent.
We hebben een prima auto, maar ten eerste kan er te weinig in én meneer Ko zit in de kofferbak want hij wil niet op de achterbank, daar maken we ons altijd zorgen om want autorijders schijnen het heel lastig te vinden afstand te houden van hun voorganger - ondanks dat ze een hond zien zitten :'( . En vandaag zag mijn lief 3 auto's in elkaar zitten - van achteren, en dacht: "Dan is meneer Ko plat...". :-X
Manlief werkt in Amsterdam en wij wonen in het zuiden. Gaat prima met een elektrische auto! Ook het laden gaat heel snel met steeds meer snelladers langs de weg. 20 min laden en je kunt weer door tot thuis. Het is even wennen, maar het kan echt heel goed!
Wij zijn overigens 50+ :biggrin2:
Door src_esther
#3432008
Snelladen is slecht voor batterijen/accu's. En 's nachts is 20 minuten lang, dan willen we zo snel mogelijk thuis zijn na een intensieve dag en avond werken.
De auto moet ook groot zijn zodat er veel mee kan, plus hond.
We hebben de opties bekeken en helaas gaat het niet lukken.
Hopelijk de volgende auto, als we voor het werk niet meer zulke grote afstanden - regelmatig ruim 300 kilometer per dag - hoeven af te leggen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door