Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door sam28
#3431682
Ik heb het al 2 dagen steenkoud.
Ben ook oververmoeid door het klussen en het afbouwen van mijn medicijn waardoor ik snachts amper slaap. :biggrin2: Lekkere timing.
Door Siberienne
#3431684
sam28 schreef: do 26 aug 2021, 10:14 Ik heb het al 2 dagen steenkoud.
Ben ook oververmoeid door het klussen en het afbouwen van mijn medicijn waardoor ik snachts amper slaap. :biggrin2: Lekkere timing.
Ik zou je met liefde en plezier wat van mijn overwarmte sturen …
Gebruikersavatar
Door doranto
#3431685
Kaio schreef: do 26 aug 2021, 07:53 Fozzy is niet lekker.
Die heeft blijkbaar vannacht lopen kotsen en nu zichtbaar steken in zijn maag/buik
En hij bibbert.
Nu nog een ruim uur wachten voor de DA open is......
En aangezien ik alleen thuis ben geen wandeling voor puber die dus staat te stuiteren nu ::)
Hoe gaat het nu?
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3431687
Bij DA geweest
boven 41 graden koorts
snelle en niet duidelijke pols
Slijmvliezen en oogvliezen wel nog ok
Verder onderzoek nu niet. (bloedwaardes in zijn toestand nu toch niet zo zinvol)
Gaf dus wat aan in prostaat en blaas gebied, (+verleden meetellend) dus met medicatie dat gebied behandelen. Hopelijk schept dat snel verbetering.
Gebruikersavatar
Door Ina
#3431688
Siberienne schreef: do 26 aug 2021, 09:47 Nee nog niet, rode klaver leek te helpen maar die ze hier hebben niet (meer) en het heeft ook veel te maken met een portie werkstress op het moment. In de vakantie ging het zo veel beter…

Kun je nog een keer vertellen welke het ook alweer was? Ik zit op een Noorse site te kijken waar ze Bach hebben maar daar zijn alleen vitB pilletjes onder het kopje overgang
Ik ga je wel even een priveberichtje sturen met de link waar ik bestel (weet niet of zulke reclame hier mag)
Ik weet niet of hij naar jullie verscheept, maar dan nog zal hij je vast kunnen adviseren als je er zelf niet uitkomt.
Door Too
#3431825
Heel even klagen.... ik slaap zelden goed maar meestal lig ik wel meer dan 3 uur in bed, dit is een nieuw record
Gelukkig is het goed weer want een hele dag in de loeiende zo'n òf pisregen dat trek ik niet zo erg denk ik en dat zou zo jammer zijn voir onze klanten :P
Door Siberienne
#3431844
Ina schreef: do 26 aug 2021, 11:25 Ik ga je wel even een priveberichtje sturen met de link waar ik bestel (weet niet of zulke reclame hier mag)
Ik weet niet of hij naar jullie verscheept, maar dan nog zal hij je vast kunnen adviseren als je er zelf niet uitkomt.
Dank! Heb gekeken maar nog geen besluit genomen. Is besluiteloosheid ook een symptoom? (Hoewel. Dan is ons 70+ afdelingshoofd ook zwaaaaar in de overgang)
Gebruikersavatar
Door Ina
#3431894
Siberienne schreef: ma 30 aug 2021, 12:40 Dank! Heb gekeken maar nog geen besluit genomen. Is besluiteloosheid ook een symptoom? (Hoewel. Dan is ons 70+ afdelingshoofd ook zwaaaaar in de overgang)
Haha.....ik zou het dan maar op de overgang houden ipv wat anders in kan gaan zetten bij 70+ ;D

En hem een vraag stellen kan altijd hé, hij weet vast wel waar je dichter bij huis iets op de kop kan tikken.
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3431953
Wederom ijzertekort :-\ …. Sinds sterilisatie regelmatig bloed gecontroleerd en vaak ijzertekort…. Pfff….. advies: via huisarts ijzertabletten aanvragen…. Maar ja, zij willen eerst zelf bloed prikken om het zelf te kunnen zien (als ze nou eens gewoon mn dossier nakijken, kunnen ze het precies zien)….. en ik weet zeker, op het moment dat zij het nakijken, is het weer op het goede niveau…. Ik kan je precies zeggen wanneer ik ijzertekort heb, ik merk het meteen….
Hebben jullie een idee om het een beetje op niveau te houden??? Zodra ik dingen eet met extra ijzer, dan is het zo weer goed….
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3431957
Kan je geen ijzerpillen zonder voorschrift krijgen? Dat doe ik nl altijd. Helpt altijd wat. Maar dan wel dagelijks innemen, niet wachten tot je't voelt.
Als het echt te erg is, kan je nog naar de huisarts gaan.
Door Anne in Zweden
#3431959
CindyMayella schreef: wo 01 sep 2021, 15:50 Wederom ijzertekort :-\ …. Sinds sterilisatie regelmatig bloed gecontroleerd en vaak ijzertekort…. Pfff….. advies: via huisarts ijzertabletten aanvragen…. Maar ja, zij willen eerst zelf bloed prikken om het zelf te kunnen zien (als ze nou eens gewoon mn dossier nakijken, kunnen ze het precies zien)….. en ik weet zeker, op het moment dat zij het nakijken, is het weer op het goede niveau…. Ik kan je precies zeggen wanneer ik ijzertekort heb, ik merk het meteen….
Hebben jullie een idee om het een beetje op niveau te houden??? Zodra ik dingen eet met extra ijzer, dan is het zo weer goed….
Ik neem zelf iedere dag een slok Blutsaft (klinkt viezer dan het is :biggrin2: , het is gewoon een kruidendrank met kruiden die helpen je ijzervoorraad op peil te houden), en ik slik een natuurlijk ijzersupplement (normaal gesproken Garden of Life Raw IJzer + B12 + C, maar die is op en in Zweden niet verkrijgbaar, dus ik heb een andere nu).

Ik zie dat Blutsaft in NL wordt verkocht als Salus Floradix IJzer Elixir.

Mij heeft dat goed geholpen. Ik bleek twee jaar geleden zware bloedarmoede te hebben (waarde moest 126+ zijn, de mijne was 91), maar ik zag de officiële ijzerpillen van de dokter niet zo zitten en heb het eerst met deze middelen geprobeerd. Bij de laatste controle, een jaar geleden geloof ik, was de waarde rond de 130. Ik merk ook echt het verschil, kan weer bergop stiefelen ipv bij een beetje stijging drie keer op adem te moeten komen. Dus als je nog even geen bloed wilt laten prikken, kun je het ook met vrij verkrijgbare middelen proberen.
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3431961
pearlsofpassion schreef:Kan je geen ijzerpillen zonder voorschrift krijgen? Dat doe ik nl altijd. Helpt altijd wat. Maar dan wel dagelijks innemen, niet wachten tot je't voelt.
Als het echt te erg is, kan je nog naar de huisarts gaan.
Welke tabletten dan??? Heb, eerlijk geegd, weinig zin om weer bloed te moeten prikken (heb een beetje prikangst gekregen omdat dr te vaak mis is geprikt :'( )…..
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3431963
Die floradix ijzer elixer klinkt me bekend in de oren (volgens mij reclame op tv geweest ;) )…. Ga ff kijken, thanks!!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door