Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
#3459994
Jeetje wat heftig zeg. Sterkte Ronald. Bracht het kaartje je op de hoogte of had je al eerder een bericht gehad?
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3459998

Ronald schreef:Het is sowieso een bizar jaar tot nu toe wat dat betreft. Allemaal mensen die 1-2-3-4-5 jaar jonger zijn dan ik. :'(

Maar deze kwam extra hard binnen.

Voor mezelf heb ik dus nu ook besloten: ik laat me niet meer gek maken, ik ben aan het genieten van de goede dingen van het leven, want voordat je het weet is het zomaar over...
Ja, dat hakt er hard in hoor. En deze is natuurlijk ook echt zo onwijs snel gegaan. Maar het is confronterend om mensen van dichtbij en een redelijk zelfde leeftijd te verliezen.

Dus wat je zegt, leef en geniet!Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3460011
Ronald schreef: wo 24 mei 2023, 15:09 Het is sowieso een bizar jaar tot nu toe wat dat betreft. Allemaal mensen die 1-2-3-4-5 jaar jonger zijn dan ik. :'(

Maar deze kwam extra hard binnen.

Voor mezelf heb ik dus nu ook besloten: ik laat me niet meer gek maken, ik ben aan het genieten van de goede dingen van het leven, want voordat je het weet is het zomaar over...
Dat is echt heel confronterend. En je hebt helemaal gelijk dat je hierdoor weer nog bewuster van de goede dingen van het leven geniet. Daar doe je jezelf en de mensen om je heen een groot plezier mee. Want een gelukkig mens, verspreidt geluk. En dat je laatst op je werk zo duidelijk voor jezelf bent opgekomen, dat is moeilijk en kost energie, maar daarmee voorkom je wel dat je weer heel veel ergernis, gedoe en stress krijgt.
Gebruikersavatar
Door pike
#3460013
Ronald schreef: wo 24 mei 2023, 06:20 Vorige week vrijdag een vriend gesproken. Hij maakte zich zorgen over een MRI-uitslag.

Gisteren viel de rouwkaart op de mat... :'(
Jemig Ronald, dat is wel erg heftig. Sterkte!
Gebruikersavatar
Door Sonja
#3460015
Ik ga echt niet lekker op mijn pijnbestrijding. Het maakt niet uit of ik nou oxycontin of oxynorm slik, ik ben elke ochtend om 5 uur wakker vanwege de pijn. En ik voel me futloos en zwabberig op mijn benen. Eerder heb ik oxycodon geslikt en toen had ik deze verschijnselen ook, alleen toen kreeg ik ook chemo's en dacht ik dat het daarvan was. Maar wellicht had ik toen ook bijwerkingen. :-\
Dus vandaag de pijnpoli maar weer gebeld en aan de assistente uitgelegd wat het probleem is. Die ging overleggen met de arts, maar het was druk en vanaf morgen is iedereen naar een congres, dus het kon weleens na het weekend worden. :(
Uiteindelijk kreeg ik om half 5 vanmiddag toch een telefoontje. Net terwijl ik mijn handen stond te wassen. Dus te laat met opnemen. Gelijk terug gebeld, maar ik kreeg het bandje dat ze niet meer aanwezig waren. Dus dat wordt morgen nog een keer proberen. :-X
Een half uurtje later kwam er een berichtje binnen van de apotheek dat er medicatie voor me klaar lag. Meneer heeft het voor me opgehaald en het bleken fentanylpleisters. Ik weet nu niet hoe over te schakelen van de oxycodon naar de fentanyl, dus ik wacht maar even met plakken totdat ik weet hoe ik de oxycodon af moet bouwen. :-\ Hoop wel dat dit beter gaat helpen en dat ik er niet teveel bijwerkingen van ga krijgen.
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3460016
Dat komt idd hard aan :'( …. Ik ga zondag langs een oud tante van mij…. Ze is ook al op leeftijd en ze gaat nu erg hard achteruit…. Wil dr nog ff 1x zien voordat ik spijt krijg dat ik het niet heb gedaan…..
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3460019
Wat enorm balen dat je de pijn nog niet onder controle hebt gekregen Sonja :( Hopelijk krijg je vandaag antwoorden op je vragen over de pleisters en gaan die jou wel helpen om de pijn onder controle te krijgen :-*
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3460023
eelke schreef: wo 24 mei 2023, 18:45 Jeetje wat heftig zeg. Sterkte Ronald. Bracht het kaartje je op de hoogte of had je al eerder een bericht gehad?
Zijn partner heeft alleen directe familie telefonisch op de hoogte gebracht. Het ging natuurlijk ook zo bizar snel, dus ik snap dat ze niet alles en iedereen heeft kunnen bellen of op een andere manier op de hoogte heeft kunnen stellen.
Door Anne in Zweden
#3460036
Jemig Ronald, zoiets zie je nou echt niet aankomen als je een paar dagen eerder nog met de persoon in kwestie gesproken hebt. :-X Sterkte met het verlies. Wat je zegt: je moet nú leven, want je weet nooit hoeveel tijd je nog hebt. :-*
Door eelke
#3460074
Ronald schreef: do 25 mei 2023, 12:40 Zijn partner heeft alleen directe familie telefonisch op de hoogte gebracht. Het ging natuurlijk ook zo bizar snel, dus ik snap dat ze niet alles en iedereen heeft kunnen bellen of op een andere manier op de hoogte heeft kunnen stellen.
Begrijp ik zeker van hen kant! Maar voor jou nog wel extra naar om het via een kaartje te vernemen. Dat is natuurlijk wel hoe het voorheen meestal ging, maar tegenwoordig met appjes enzo zijn de lijntjes vaak korter. Het lijkt me zo'n hartverzakkingseffect geven, zo'n enveloppe op je deurmat :-\
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3460082
eelke schreef: vr 26 mei 2023, 11:17 Begrijp ik zeker van hen kant! Maar voor jou nog wel extra naar om het via een kaartje te vernemen. Dat is natuurlijk wel hoe het voorheen meestal ging, maar tegenwoordig met appjes enzo zijn de lijntjes vaak korter. Het lijkt me zo'n hartverzakkingseffect geven, zo'n enveloppe op je deurmat :-\
Op mijn leeftijd schrik je niet meer zo van een rouwenvelop op je deurmat hoor... Dat scheelt. En vaak is het dan ook nog van mensen die een mooi leven achter de rug hebben en die een soort van "klaar" zijn. Dat maakt het niet minder erg, maar ik kan er dan iets makkelijker vrede mee hebben.

In dit geval was de envelop niet het probleem dus. De kaart wel. Ik ga, met nog een paar anderen, kijken of we morgen naar het afscheid kunnen.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3460107
Sonja, nog gelukt om iemand te bereiken? Ik hoop het zo en gun je zo een goede nachtrust.
Ik heb veel minder bijwerkingen van de pleisters dan van de oxycodon, ik hoop dat dat bij jou ook geldt.
Sterkte.

Ronald, veel sterkte morgen met het afscheid. Een dikke knuffel van mij.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#3460130
Charlie Angel schreef: vr 26 mei 2023, 22:59 Sonja, nog gelukt om iemand te bereiken? Ik hoop het zo en gun je zo een goede nachtrust.
Ik heb veel minder bijwerkingen van de pleisters dan van de oxycodon, ik hoop dat dat bij jou ook geldt.
Sterkte. Afbeelding
Donderdagochtend heb ik de assistente van de pijnpoli gesproken. Ze heeft doorgegeven wat de instructies van de arts waren en heeft een belafspraak met deze arts ingepland voor a.s. woensdag om te bespreken hoe het gaat.
Ik moest gewoon stoppen met de oxycodon en daarvoor in de plaats zo'n pleister plakken. Ik heb nu die van 12.5 mg en als dat niet voldoende is mag ik er 2 plakken. Maar dat mocht dan pas na 3 dagen, dus bij de 2e dosis. Ik ben dus donderdag begonnen met 1 pleister. Dat ging redelijk, maar ik had nog wel wat pijn en heb dus nog paracetamol erbij geslikt. Vrijdag heb ik een verschrikkelijke dag gehad met alsnog veel zenuwpijn en daarnaast ook flink veel buikpijn. In de loop van de zaterdag ben ik weer wat opgeknapt.
Eens kijken hoe de nacht nu gaat, want afgelopen 2 nachten ben ik nog steeds wel wakker geworden met pijn. Misschien moet ik toch naar 2 pleisters, maar ik denk dat ik het nog even aankijk en morgen gewoon weer 1 pleister plak. Misschien moet ik gewoon even wennen aan het omzetten van de oxycodon naar de fentanyl en ik zit er niet op te wachten dat ik als bijwerking nog meer buikpijn krijg. :-\
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door