Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3398227
Angelique schreef: vr 20 mar 2020, 19:41 Hier vanmorgen in de ren een hanengevecht geweest. De jongste heeft de oudere flink toegetakeld en het lijkt erop dat hij gewonnen heeft. De oudere kwam naderhand wel weer bij de groep lopen en dat is ook niet het type wat vlot zal opgeven. De jongste zit nu wel in quarantaine en daar ga ik een andere oplossing voor bedenken. De oudste blijft, dat is een superhaan voor de hennen en dat vinden ze zelf ook aangezien ze allemaal bij hem stonden en de jongste in zijn eentje de zogenaamde overwinning stond te vieren.

Maar man oh man, wat kunnen die elkaar toetakelen :-X
OH ja, ik weet ook hoe dat gaat.
Hopelijk herstelt je oude haan goed.
Succes met oplossing zoeken! Zeker in deze tijden... :-\
Door eelke
#3398232
pearlsofpassion schreef: Zal niet gaan he. De grens is dicht...
Huh? Dicht?

Verstuurd vanaf mijn SM-A202F met Tapatalk

Door Siberienne
#3398233
pearlsofpassion schreef: vr 20 mar 2020, 21:50 Zal niet gaan he. De grens is dicht...
als je lange armen hebt aan weerszijde gaan staan...

En nee, ik ben de laatste om burgerlijke ongehoorzaamheid te promoten maar ik krijg nu echt visoenen van Lique in NL die haan-lief in zo'n rond mand naar Hanna toe rolt ofzo.

Overigens wisten die 'Ollanders dat vroeger ook wel te vermijden, heel de zuidelijke grensregio barst van de smokkelverhalen. Ik heb ooit omgekeerde klompen gezien, als je daarop vooruit liep stonden de afdrukken zo dat het spoor de andere kant op leek te gaan ;D
Gebruikersavatar
Door sam28
#3398237
Siberienne schreef:En nee, ik ben de laatste om burgerlijke ongehoorzaamheid te promoten maar ik krijg nu echt visoenen van Lique in NL die haan-lief in zo'n rond mand naar Hanna toe rolt ofzo.
Of heel bijbels in een rieten mandje op een riviertje. ;D ;D

Maar vreselijk naar, hopelijk heb je snel een oplossing.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3398246
hannabelgje schreef: vr 20 mar 2020, 20:04 Kom maar brengen hoor. Hij is hier welkom Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Rijden er nog lijntjs naar België :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3398247
pearlsofpassion schreef: vr 20 mar 2020, 21:49 OH ja, ik weet ook hoe dat gaat.
Hopelijk herstelt je oude haan goed.
Succes met oplossing zoeken! Zeker in deze tijden... :-\
In deze tijd is het lastig hanen slijten, want overal steken de hormonen de kop op en beginnen ze op elkaar in te hakken.

Het zal een gevalletje hok verplaatsen worden en dan ergens een paar hennen erbij zien te scoren. Gaaaap, ik wilde downsizen ::)
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3398272
Angelique schreef: vr 20 mar 2020, 23:42 In deze tijd is het lastig hanen slijten, want overal steken de hormonen de kop op en beginnen ze op elkaar in te hakken.

Het zal een gevalletje hok verplaatsen worden en dan ergens een paar hennen erbij zien te scoren. Gaaaap, ik wilde downsizen ::)
Ah op die manier...
En er gewoon een paar van je eigen hennen bij zetten? Heb je niet een paar die wat meer op zichzelf zijn en niet zo bij de haan lopen?

Hier zit er eentje te broeden. Liggen 6 eitjes onder. Ik ben benieuwd of het gaat lukken, tis nog maar heel jong hennetje, maar ze was nogal overtuigend. :biggrin2:
En Cochin kriel ook, dus die broeden een stuk vlotter dan Brahma's.
Door hannabelgje
#3398297
Ik heb van de buren een haantje geleend omdat mijn dames zonder zaten. Het is wel echt een exemplaar. Het is een cochin krieltje en hij valt steeds aan. . Ik hoop dat het een overblijfsel is van het geklier van de kinderen en dat het over gaat als hij wat meer thuis is en zich realiseert dat ik netjes van hem en zijn dames afblijf. Anders wordt het een plaatsje in de vriezer voor hem.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3398312
hannabelgje schreef: za 21 mar 2020, 11:03 Ik heb van de buren een haantje geleend omdat mijn dames zonder zaten. Het is wel echt een exemplaar. Het is een cochin krieltje en hij valt steeds aan. Afbeelding. Ik hoop dat het een overblijfsel is van het geklier van de kinderen en dat het over gaat als hij wat meer thuis is en zich realiseert dat ik netjes van hem en zijn dames afblijf. Anders wordt het een plaatsje in de vriezer voor hem.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Cochin kriel haantjes schijnen dat wel vaker te hebben. Je moet er geluk mee hebben, je hebt lieve, maar er zitten ook aggressievelingen tussen. Schijnt typisch te zijn voor het ras.
Door hannabelgje
#3398313
pearlsofpassion schreef: Cochin kriel haantjes schijnen dat wel vaker te hebben. Je moet er geluk mee hebben, je hebt lieve, maar er zitten ook aggressievelingen tussen. Schijnt typisch te zijn voor het ras.
Ik heb al veel cochin krielen gehad, ook hanen en ze zijn altijd super lief en rustig. Ik vrees dat deze een beetje getraumatiseerd is door de kinders.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Door Eef+Stippels
#3398316
Angelique schreef: vr 20 mar 2020, 23:42 In deze tijd is het lastig hanen slijten, want overal steken de hormonen de kop op en beginnen ze op elkaar in te hakken.

Het zal een gevalletje hok verplaatsen worden en dan ergens een paar hennen erbij zien te scoren. Gaaaap, ik wilde downsizen ::)
Als je plek hebt, is dat toch een goede oplossing :)

En als de supermarkten leeg mochten raken, heb jij lekker eieren :P
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3398356
pearlsofpassion schreef: za 21 mar 2020, 09:20 Ah op die manier...
En er gewoon een paar van je eigen hennen bij zetten? Heb je niet een paar die wat meer op zichzelf zijn en niet zo bij de haan lopen?

Hier zit er eentje te broeden. Liggen 6 eitjes onder. Ik ben benieuwd of het gaat lukken, tis nog maar heel jong hennetje, maar ze was nogal overtuigend. :biggrin2:
En Cochin kriel ook, dus die broeden een stuk vlotter dan Brahma's.

Nee, die hennen van mij die vinden hem maar een lulletje. Hij liep ook door de ren te paraderen van..yeah...winnaar...en de hennen liepen allemaal bij die ouwe. Dus eigen hennen bij hem plaatsen is mijn hennen straffwn :biggrin2:

Ondertussen is die verhuisd naar het katloze kattenhuis, want hij bleef maar over de hekken komen >:( Niet gunstig dit.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door