Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door dinky89
#3397732
Kaela schreef: di 17 mar 2020, 07:11 Wil er iemand een 15 jaar oude kat? Die zeurt, mekkert en moppert, voor je voeten loopt, in je gezicht kwijlt en na 15 jaar meubels met rust heeft gelaten nu haar nagels in onze splinternieuwe spullen zet???

::) ::) ::) ::) ::) ::) ::)
Klinkt alsof er kleden over de nieuwe bank moeten ::)
Hier is de bank al gesloopt maar onze 13-jarige is niet gediend van gezelschap/concurrentie
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3397821
dinky89 schreef: di 17 mar 2020, 12:56 Klinkt alsof er kleden over de nieuwe bank moeten ::)
Hier is de bank al gesloopt maar onze 13-jarige is niet gediend van gezelschap/concurrentie
De bank, was dat maar zo! Ze gaat gewoon recht voor haar neus op de eettafel haar gang. Even lekker rekken en strekken en hoppa, haar nagels in het hout!

@ PoP natuurlijk willen we haar niet echt kwijt hoor :biggrin2: . Hoe irritant ze ook is. En met het ouder worden, wordt dat ook niet bepaald beter. Ze is nou eenmaal een enorme mekkerkont, altijd al geweest. Maar nu ligt ze dan weer zoetjes bij meneer in zijn armen, zodat ie totaal onhandig zit om te gamen en dan is ze ook weer de liefste hoor!
Azijn durf ik trouwens niet, de tafel is niet volledig in de lak. En ze doet het ook niet op 1 plek, maar gewoon overal waar het haar zo eens uitkomt. Maar hopen dat het geen (al te lelijke) plekken oplevert...
Gebruikersavatar
Door sam28
#3397836
Ooh wat balen van je nieuwe meubels! Ze zijn meestal zo lief en dat is maar goed ook!! ;D ;D
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3397855
Cuzco stikte zojuist bijna in een stuk eendennek. :-X
Het was mij eerst niet duidelijk of het gewoon eten was dat via de slokdarm terugkwam en hij het niet wilde kwijtraken en dus steeds probeerde terug in te slikken. Want dat doet hij geregeld. Om het dan doorgaans terug uit te spuwen, nog eens te kauwen en opnieuw te proberen.
Maar dit leek heftiger en duurde me te lang en toen ik hem ging helpen, was zijn neus al blauw en stond het schuim op z'n lippen. Dus hop, paar keer goed in z'n maag gestampt en toen kwam het er gelukkig uit.
Hij hapte wel naar adem en lag even met grote pupillen te rillen.
Brrrr....

Stukken eendennek zijn dus bij deze ook afgeschaft. Waar haalt hij het idee vandaan dat hij zo'n stuk kan inslikken?
Gebruikersavatar
Door sam28
#3397874
Och jeetje wat een schrik en paniek!!! Goed dat je het op tijd zag en kon helpen.
Jeetje zeg.
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3397883
pearlsofpassion schreef:Cuzco stikte zojuist bijna in een stuk eendennek. :-X
Het was mij eerst niet duidelijk of het gewoon eten was dat via de slokdarm terugkwam en hij het niet wilde kwijtraken en dus steeds probeerde terug in te slikken. Want dat doet hij geregeld. Om het dan doorgaans terug uit te spuwen, nog eens te kauwen en opnieuw te proberen.
Maar dit leek heftiger en duurde me te lang en toen ik hem ging helpen, was zijn neus al blauw en stond het schuim op z'n lippen. Dus hop, paar keer goed in z'n maag gestampt en toen kwam het er gelukkig uit.
Hij hapte wel naar adem en lag even met grote pupillen te rillen.
Brrrr....

Stukken eendennek zijn dus bij deze ook afgeschaft. Waar haalt hij het idee vandaan dat hij zo'n stuk kan inslikken?
Ooh ik kan me dit zo voorstellen! Dat levert wel wat zweetdruppels op hoor, gekke beesten! Lola had er ook zo’n handje van om in dingen te stikken. Daarom maal ik haar botwerk tegenwoordig. Ik stond op een gegeven moment bijna met ingehouden adem als ze aan het eten was....
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3397929
Ja, dat is de volgende stap. Voor Luis moet ik het toch al malen. Maar echt alles malen zie ik toch tegenop. En het geeft hem meer verzadiging, en dat kan hij echt wel gebruiken want hij wordt heel snel te dik.
Door Tanna
#3397944
Wat griezelig, brrrr!!!! Wat zul je bang zijn geweest! Hier een klein schrokhondje dat vanmorgen ook weer kans zag een halve kippennek door te slikken. En ze krijgen biologisch vlees, dus het was een flinke nek. Gelukkig verder nergens last van.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3397946
Too schreef: wo 18 mar 2020, 19:47 Zou platmeppen helpen Pop?
Ja, dat ga ik nu doen.
Stukjes knippen vind ik geen optie. Dan zie ik het al gebeuren dat hij vaker stukjes bot zou overgeven omdat het niet goed verteert en dan leert hij het verkeerde gedrag. Plus, zo'n doorgeknipte eendennek kan nog veel te groot zijn om zo door te slokken voor een kat.
Dus ja, platmeppen, dan moet hij wel kauwen en zal ook meer aanzetten tot.
En als het centje niet valt of hij wordt gewoon te oud om nog veel te kauwen (want dat idee heb ik soms, dat hij niet meer WIL kauwen, zijn gebit is nochtans blakend), dan wordt het toch malen hé.
Door El_Kato
#3398185
Hier van de week besloten om over te stappen op KVV. Dex schrokt enorm, al vanaf pup. Je kan ook niet bij hem in de buurt komen dan wil hij het helemaal snel wegwerken. Van de week ging het mis stikte hij ook bijna en omdat we niet rustig bij hem in de buurt kunnen komen is het klaar. We gaan geen risico nemen :(

Grote bestelling bij Floris gedaan dan hebben we voorlopig even genoeg!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3398202
Hier vanmorgen in de ren een hanengevecht geweest. De jongste heeft de oudere flink toegetakeld en het lijkt erop dat hij gewonnen heeft. De oudere kwam naderhand wel weer bij de groep lopen en dat is ook niet het type wat vlot zal opgeven. De jongste zit nu wel in quarantaine en daar ga ik een andere oplossing voor bedenken. De oudste blijft, dat is een superhaan voor de hennen en dat vinden ze zelf ook aangezien ze allemaal bij hem stonden en de jongste in zijn eentje de zogenaamde overwinning stond te vieren.

Maar man oh man, wat kunnen die elkaar toetakelen :-X
Door hannabelgje
#3398207
Angelique schreef:Hier vanmorgen in de ren een hanengevecht geweest. De jongste heeft de oudere flink toegetakeld en het lijkt erop dat hij gewonnen heeft. De oudere kwam naderhand wel weer bij de groep lopen en dat is ook niet het type wat vlot zal opgeven. De jongste zit nu wel in quarantaine en daar ga ik een andere oplossing voor bedenken. De oudste blijft, dat is een superhaan voor de hennen en dat vinden ze zelf ook aangezien ze allemaal bij hem stonden en de jongste in zijn eentje de zogenaamde overwinning stond te vieren.

Maar man oh man, wat kunnen die elkaar toetakelen :-X
Kom maar brengen hoor. Hij is hier welkom Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Door Eef+Stippels
#3398220
Angelique schreef: vr 20 mar 2020, 19:41 Hier vanmorgen in de ren een hanengevecht geweest. De jongste heeft de oudere flink toegetakeld en het lijkt erop dat hij gewonnen heeft. De oudere kwam naderhand wel weer bij de groep lopen en dat is ook niet het type wat vlot zal opgeven. De jongste zit nu wel in quarantaine en daar ga ik een andere oplossing voor bedenken. De oudste blijft, dat is een superhaan voor de hennen en dat vinden ze zelf ook aangezien ze allemaal bij hem stonden en de jongste in zijn eentje de zogenaamde overwinning stond te vieren.

Maar man oh man, wat kunnen die elkaar toetakelen :-X
Oh bah :-X


Ik lees dat Staatbosbeheer morgen en zondag grote drukte in bos/natuur verwacht, omdat mensen niets anders te doen hebben. Het is normaal al zo vol...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door