Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door sam28
#3444620
Cato had een rompertje aan na de operatie. Na 5/6 dagen ben ik op controle geweest omdat ik iets niet vertrouwde en vertelde de DA dat ik dat ding uit deed als ik erbij was. Dat ze er in begin wel op poetste maar na een paar keer een Nee van mij is ze ermee gestopt. De DA telde toen in zijn hoofd en zei dat hij dat rompertje nu ook wel uit had gelaten. Voor de zekerheid in de nacht nog wel om gelaten maar ze heeft niet naar haar wondje om gekeken.

Beterschap!!!
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3444624
Bij een sterilisatie met onderhuids hechten krijgen ze zelfs lang niet altijd meer een kap/romper tegenwoordig volgens mij. Bij Dinky was toen met de problemen kap/romper sprake van zowel onderhuids als bovenhuids hechten omdat er weinig ruimte zat.
Je zou kunnen kijken hoe Cuzco er mee om gaat wanneer je geen kap/romper gebruikt wat betreft de buikwond nu het onderhuids is gehecht. Onderhuids hechten geeft inderdaad minder risico op het open trekken van de hechtingen.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3444633
Ik dacht dat ook!

Het is natuurlijk nog maar 20u geleden maar ik vind het er heel rustig uit zien. Mooi gesloten, nergens roodheid op een vlekje geronnen bloed na.
Hij zit er niet overdreven aan. En dan zit er nog een pleister over die steeds maar loskomt en de hele tijd trekt. Dus ik zou die er ook af proberen trekken en zelfs dat doet hij niet echt.

Aan z'n mond zit hij ook niet. Nu verwacht ik wel dat dat eerder binnen een dag of 2 zou gaan trekken.

Vannacht ging de kap echt niet. Hij bleef maar rondlopen en ermee blijven hangen. Hij moest ook slapen vond ik.
Dus had ik een nylonkous met het voetje eraf over zijn romp getrokken, maar daar is hij ook weer uit gekropen. Het spande nochtans meer te veel (twijfelde of het hem niet pijn zou doen maar vond het wel beter dan de kap) dan te weinig. Dus, dat had ook niet veel zin, blijkbaar...
Door Tibbies
#3444651
Pop, heb je geen babyrompertje die je hem aan kan trekken? Gat erin knippen voor zijn staart en dan aantrekken.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3444664
Ja en nee. Ik heb er ook al aan gedacht. Ik heb dat ooit geprobeerd, bij Kleintje. Maar de kleinste die ik had (ik had meteen stevige volgroeide baby's van 7 pond) waren nog veeeeel te groot. Zal bij Cuzco ook te groot zijn. En als ik zie hoe hij zich uit die nylonkous wist te bevrijden zal een rompertje zeker geen probleem zijn. Die schouders zijn altijd zo soepel (om bij een poepexplosie bij de baby het niet over het hoofd te moeten halen maar langs onder uit te kunnen trekken), daar komt hij zo uit.

Maar ik heb nu de pleister vast gemaakt met een band over z'n rug net onder de schouders. Zodat die pleister op z'n plaats blijft (want het kleeft daar vreselijk slecht) en Cuzco dus ook niet bij de wond kan. Beetje als een omgekeerde zadel, op die plaats.. En dat vind hij prima.
IMG_20220513_113507.jpg
IMG_20220513_113507.jpg (1.63 MiB) 845 keer bekeken
Die pleister moet er morgen af en als hij er daarna aan zou gaan prutsen denk ik dat ik nog eens hetzelfde probeer met een goed ademend compres.
Komt helemaal goed. :)
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3444988
Cuzco heeft pijn. :'(
Hij deed het zo fantastisch na de operatie. Hij was zo flink en stapte natuurlijk voorzichtiger, maar nog best goed.
Maar sinds een week wordt zijn stappen alleen maar erger. :-\
Het is vreselijk hem zo te zien. Hij kan amper nog stappen, tis meer strompelen en elke beweging lijkt hem pijn te doen. Hij houdt z'n ene knie (de kant van de wonde) ook de hele tijd gestrekt. Hij kan hem wel plooien, ik denk dat het probleem eigenlijk hoger zit.
Is dit nu atrose, of pijn aan z'n buik spieren door de operatie of nog wat anders, dat weet ik niet.
Ik heb al pijnstilling gegeven maar dat helpt niets.
Deze week is de dierenarts dicht. Volgende week maandag staat zijn follow up afspraak.

OMG ik heb al zo'n spijt dat ik die operatie gedaan heb he. Zo'n giga ingreep voor een klein bultje dat misschien kanker is, niet groeide en misschien maar jaren later problemen zou geven. Dan zou het te laat zijn, akkoord, maar wat is hij daar mee als hij hier niet van hersteld? Want op deze manier is het geen leven. Het moet beteren.
Desnoods met hoge pijnstilling (die hem dan misschien nog eerder doodt dan dat de kanker zou gedaan hebben), maar wat als dat niet werkt?
:'( :'( :'(
Ik zie het even heel somber in.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3444989
Is er niet een waarnemer waar je even heen kunt met Cuzco? Lijkt me niet goed klinken in ieder geval. Volgende week maandag klinkt ook nog wel erg ver weg.
:bigarmhug:
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3444995
Ja, er is een praktijk die overneemt nu ze dicht zijn. Maar ik zie daar het nut niet erg van in. Zij weten dan ook niet wat er tijdens de operatie gedaan is en wat niet dat het zou kunnen verklaren.

Heb me nu wel bedacht dat we nu 12 dagen na de operatie zijn, dus dat het wel de periode is dat de draadjes het hardst gaan trekken. Dus misschien is het geen pijn maar trekt het tegen als hij stapt. Die onderste knoop zit echt in z'n lies van die poot die hij gestrekt houdt. Misschien dat het dat is, ongemak, en geen echte pijn.
Dat zou wel super zijn, moest het maar dat zijn... Dan gaat het over..
Dan zou het ook logisch zijn dat pijnstilling niets doet.
Die knoop zit ook bijna onderhuids (vraag me niet hoe ze dat gedaan heeft) maar het is wel een bultje. De wonde ziet er verder wel super uit. Heel rustig en schoon.

Ik ga eens opletten op z'n ademhaling en pupillen. Zien of het toch pijn lijkt of dat die dingen normaal zijn.


Ik panikeer nog steeds een beetje vanwege de gelijkenissen met Kleintje, merk ik. Ookal leek Cuzco van de operatie zelf veel minder last te hebben. Het blijft toch heel emotioneel voor mij.
Door Tibbies
#3444996
Ach Pop wat een zorgen. Ik zou toch even naar de andere dierenarts gaan. Die kan dat knoopje verwijderen en dan zie je meteen of het daaraan ligt. Sterkte


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Door Cathelijn
#3444998
De hechtingen zouden er nu toch wel uit mogen? En ja, misschien lost dat al een hoop op. Ik zou er ook even naar laten kijken.
Door hannabelgje
#3444999
Ik zou ook ff op controle gaan en de hechtingen eruit laten halen. Ook kunnen ze dan eventueel een pijnstiller inspuiten, dat is altijd nog iets beter dan oraal geven. Sterkte daar.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door sam28
#3445004
pearlsofpassion schreef: di 24 mei 2022, 02:07 Ja, er is een praktijk die overneemt nu ze dicht zijn. Maar ik zie daar het nut niet erg van in. Zij weten dan ook niet wat er tijdens de operatie gedaan is en wat niet dat het zou kunnen verklaren.

Heb me nu wel bedacht dat we nu 12 dagen na de operatie zijn, dus dat het wel de periode is dat de draadjes het hardst gaan trekken. Dus misschien is het geen pijn maar trekt het tegen als hij stapt. Die onderste knoop zit echt in z'n lies van die poot die hij gestrekt houdt. Misschien dat het dat is, ongemak, en geen echte pijn.
Dat zou wel super zijn, moest het maar dat zijn... Dan gaat het over..
Dan zou het ook logisch zijn dat pijnstilling niets doet.
Die knoop zit ook bijna onderhuids (vraag me niet hoe ze dat gedaan heeft) maar het is wel een bultje. De wonde ziet er verder wel super uit. Heel rustig en schoon.

Ik ga eens opletten op z'n ademhaling en pupillen. Zien of het toch pijn lijkt of dat die dingen normaal zijn.


Ik panikeer nog steeds een beetje vanwege de gelijkenissen met Kleintje, merk ik. Ookal leek Cuzco van de operatie zelf veel minder last te hebben. Het blijft toch heel emotioneel voor mij.
Dat bultje had Cato ook na de sterilisatie. Een hard bultje. Ik heb dat toen laten controleren en de DA zei dat het kwam omdat de onderhuidse hechting trekt. Na 20 dagen moest dat bultje weg zijn. En dat was ook zo.
Ik hoop dat het ongemak is! :bigarmhug:
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3445005
Ik heb hem net even grondig bestudeerd en er zit een hele massa in z'n lies.
Dat bultje is idd van de hechting en doordat er veel huid van tussen is. Ik kan geen knoopje vinden (van in het begin al niet) dus ik vermoed dat het toch onderhuids getrokken is.
Maar goed, die massa is dus groter, bijna heel zn lies is nu stijf. De andere kant is mooi soepel.

Ik heb de dierenarts gebeld, die werkten blijkbaar toch nog net vandaag, zijn vanaf morgen dicht. Dus kan ik bij de eigen dierenarts langs.
Eerste gedacht is wel een vocht ophoping. Zeker als er veel onderhuidse ruimte is (en dat is daar, ondanks zijn buikvelcorrectie zeker nog het geval :cool: ), is dat iets dat vrij vaak gezien zou worden na een operatie. Het volgt ook echt die plooi, dus dat zou zeker kunnen. Dat is dan onschuldig en trekt vanzelf weg. Wel even lastig voor hem maar verder niets aan te doen.
Maar dus toch even naar laten kijken vanmiddag. Want ik vind het wel hard aanvoelen voor vocht, voelt meer als een spier, zo stevig. We zullen het vanmiddag horen.

Vandaag stapt hij wel iets beter dan gisteren. Dat zal wel wat op en af gaan.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3445008
Fijn dat je toch vandaag even terecht kan voor een check-up PoP! Ik duim dat het inderdaad vocht is dat nog weg moet trekken en hij daardoor wat wordt beperkt in zijn bewegen op dit moment. :-*
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door