Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Ronald
#3438398
Tanna schreef: vr 14 jan 2022, 23:36 Bij mij is dat niet eens achter, ik zit gewoon vlakbij de open deur.......
Mijn woonkamer zit aan de achterkant van het huis. En de achterdeur is dus de deur naar buiten vanuit de woonkamer ;)
Gebruikersavatar
Door Laika
#3438409
Hylos schreef: ma 17 jan 2022, 14:25 Denk dat het ook onbegonnen werk is bij een pui van 10 meter.
Sowieso omdat er een overkapping overheen zit, ik denk dat ze die sticker pas te laat zouden kunnen zien.
Ik dacht meer aan iets aan de voorkant van de overkapping hangen zodat ze niet graag die kant op willen vliegen.
Misschien zou je een nep roofvogel op een strategisch punt kunnen plaatsen?
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3438447
Onze buren hebben dat een tijdje gehad. In hun kersenboom.
Das eigenlijk een vlieger aan een stok.. Dus gaat de lucht in als het waait en beweegt dan ofwel zoals een stuntvliegtuig met veel bochten, ofwel hangt ie even stil en valt dan weer uit de lucht.
Ik vind het eigenlijk redelijk storend, maar dan vooral omdat ik dacht dat m'n konijnen er bang van zouden zijn.

Het werkte wel iets. Het hield alleszins de kolonie spreeuwen die wij hier in de zomer hebben op afstand. Want het is een grote boom, die kersenboom, maar als zo'n groep spreeuwen erin landt, ben je op een uur al je kersen kwijt... :-X

Heeft wel niet lang geleefd. Een goede storm maakt er een eind aan. En zo boven in de boom konden ze het er niet goed uit halen..
Door Too
#3438448
pike schreef: di 18 jan 2022, 20:05 Dit soort dingen heb ik wel eens in het buitenland gezien. Maar geen idee of het werkt :-\ zit aan een lange veer of zo en “vliegt” heen en weer:
https://www.beslist.nl/tuin_accessoires ... lsrc=aw.ds
In hoeverre zou dat die leuke vogeltjes ook uit de rest van de tuin verjagen?
Ik denk dat je toch gauw uitkomt op de raamstickers en ook die zijn geen gegarandeerde oplossing
Gebruikersavatar
Door pike
#3438451
Too schreef: di 18 jan 2022, 20:55 In hoeverre zou dat die leuke vogeltjes ook uit de rest van de tuin verjagen?
Ik denk dat je toch gauw uitkomt op de raamstickers en ook die zijn geen gegarandeerde oplossing
Oeps daar heb je een ding ja.
Door - pien -
#3438452
Mijn slowcooker heeft het begeven. Zit er net 2 kilo botten in, met water, troebele appelazijn en knoflook...werd net aan lauw...en toen helemaal koud >:(
Toen heb ik alles maar overgeheveld in een pan en die in het fornuis gezet...mot 't maar weer op de ouderwetse manier.
Door Robian
#3438610
Mijn klaag: vriesruimte te kort.
Krijg ik eindelijk ree /hert vlees en ribben voor weinig, past het niet in de vriezer :o
Kijken of ik voor de ribben en misschien straks voor het vlees hier ook een slachtoffer kan vinden
Door Too
#3438615
Robian schreef: za 22 jan 2022, 16:05 Mijn klaag: vriesruimte te kort.
Krijg ik eindelijk ree /hert vlees en ribben voor weinig, past het niet in de vriezer :o
Kijken of ik voor de ribben en misschien straks voor het vlees hier ook een slachtoffer kan vinden
Dit is absoluut klaagwaardig!
Kan het bij de buren logeren? dat heb ik ooit gedaan de buur had een reserve vriezertje in de berging.. de enigszins onsmakelijke verpakkingen in boodschappentassen verpakt , dat ging prima :biggrin2:



Mijn klaag
:censored2: :rant: :wall:
Luidruchtige benedenburen ... meestal kan ik mezelf wel neerleggen bij de gedachte/wetenschap dat het zelden erg laat wordt, dat ze gewoon érg enthousiast zijn, vol levenslust enzo en dat het nou eenmaal bij deze flat hoort
Maar nu zijn de dochters er weer eens met vriendinnen en gezellige mee-rap-zing muziek ... superleuk!

Volledig neurotisch en onverdraagzaam ... ik voel het opkomen :crazy2:
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3438617
Maandagochtend meteen de kaakchirurg bellen:
Heb nog steeds behoorlijk pijn in mn kaak en plek waar het restje kroon en de wortel is verwijderd…. Ook nog steeds 4x per dag paracetamol (1000 mg) en iboprofen (400 mg) om de pijn dragelijk te maken…. Slik de laatste rond 9 uur, maar tegen de ochtend, rond een uur of 3 begin ik de pijn alweer te voelen, maar kan het rekken tot 8 uur (anders red ik het niet met de verdeling ervan)…
Het knoopje van de hechting was binnen anderhalve dag al verdwenen :-\ , heb niets raars gedaan, kauw mn eten al een week aan de andere kant :-[ …. ML heeft gekeken, weet niet hoe het er uit moet zien, maar vind het er raar uit zien :o ….
Ken mezelf langer dan vandaag ;) , zal me niet verbazen dat het erger is dan ik denk (infectie ofzo :'( )….

Oh ja, ook al 2 dagen regelmatig vieze smaak in mn mond, kan het alleen omschrijven als een metaalsmaak :-X …..
Door Siberienne
#3438623
CindyMayella schreef: za 22 jan 2022, 19:54 Maandagochtend meteen de kaakchirurg bellen:
Heb nog steeds behoorlijk pijn in mn kaak en plek waar het restje kroon en de wortel is verwijderd…. Ook nog steeds 4x per dag paracetamol (1000 mg) en iboprofen (400 mg) om de pijn dragelijk te maken…. Slik de laatste rond 9 uur, maar tegen de ochtend, rond een uur of 3 begin ik de pijn alweer te voelen, maar kan het rekken tot 8 uur (anders red ik het niet met de verdeling ervan)…
Het knoopje van de hechting was binnen anderhalve dag al verdwenen :-\ , heb niets raars gedaan, kauw mn eten al een week aan de andere kant :-[ …. ML heeft gekeken, weet niet hoe het er uit moet zien, maar vind het er raar uit zien :o ….
Ken mezelf langer dan vandaag ;) , zal me niet verbazen dat het erger is dan ik denk (infectie ofzo :'( )….

Oh ja, ook al 2 dagen regelmatig vieze smaak in mn mond, kan het alleen omschrijven als een metaalsmaak :-X …..
Klinkt wel als infectie met die vieze metaalsmaak. Je zou alvast kunnen gaan spoelen met lauwe kamillethee, moest ik destijds ook van de kaakchirurg. Verzacht wel.
Door Siberienne
#3438624
Too schreef: za 22 jan 2022, 19:26 Dit is absoluut klaagwaardig!
Kan het bij de buren logeren? dat heb ik ooit gedaan de buur had een reserve vriezertje in de berging.. de enigszins onsmakelijke verpakkingen in boodschappentassen verpakt , dat ging prima :biggrin2:



Mijn klaag
:censored2: :rant: :wall:
Luidruchtige benedenburen ... meestal kan ik mezelf wel neerleggen bij de gedachte/wetenschap dat het zelden erg laat wordt, dat ze gewoon érg enthousiast zijn, vol levenslust enzo en dat het nou eenmaal bij deze flat hoort
Maar nu zijn de dochters er weer eens met vriendinnen en gezellige mee-rap-zing muziek ... superleuk!

Volledig neurotisch en onverdraagzaam ... ik voel het opkomen :crazy2:
Fijn.... achter ons wordt een oud huisje opgeknapt. Prima. Maar waarom dat dan altijd ‘s avonds en ‘s nachts moet. Ze begonnen gisteren weer eens na elven. En een aantal enorme dreunen tot zo een uur of één, zodat je net elke keer wakker schrikt als je weer ingeslapen bent >:( Het is echt zo bizar. Vrijdagnacht waren ze met een vlakschuurmachine bezig. En ons huis is super goed geïsoleerd en er zit zeker 50 meter tussen de huizen (en een sloot, dus er even heen lopen is nog niet zo makkelijk). Ik weet niet wat ze aan het doen waren vannacht, maar hier moeten toch meer mensen last van hebben.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#3438677
Ik krijg deze week weer mijn driemaandelijkse controlescan. Zenuwengedoe dus weer. En dan laat het ziekenhuis de boel qua afspraken weer eens in het honderd lopen waardoor ik morgen nog een keer extra naar het ziekenhuis moet om bloed te prikken terwijl dat met een betere planning gewoon gelijk met het infuus dat ik woensdag krijg afgenomen had kunnen worden. En ik ben megamoeilijk te prikken... >:( >:( >:(
Door Too
#3438681
Siberienne schreef: zo 23 jan 2022, 09:25 Fijn.... achter ons wordt een oud huisje opgeknapt. Prima. Maar waarom dat dan altijd ‘s avonds en ‘s nachts moet. Ze begonnen gisteren weer eens na elven. En een aantal enorme dreunen tot zo een uur of één, zodat je net elke keer wakker schrikt als je weer ingeslapen bent >:( Het is echt zo bizar. Vrijdagnacht waren ze met een vlakschuurmachine bezig. En ons huis is super goed geïsoleerd en er zit zeker 50 meter tussen de huizen (en een sloot, dus er even heen lopen is nog niet zo makkelijk). Ik weet niet wat ze aan het doen waren vannacht, maar hier moeten toch meer mensen last van hebben.
Die zijn gewoon heel raar
En ze maken ook nog s heel veel rotherrie als je het over die afstand mét isolatie kunt horen.

Hier hebben de meisjes papa's huis als clubhuis gebruikt, hij was volgens mij niet, ... feesten, gieren, gillen, springen en teringherrie tot 10 voor 11.
Ze moesten waarschijnlijk uiterlijk 11 uur thuis zijn van mama ;D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door