Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3428007
Doranto schreef: wo 16 jun 2021, 11:40 Precies! Dat wilde ik juist zeggen. Het komt heel nauw. Als wij iets binnen of buiten wilden houden, spanden wij altijd op een kleine afstand 2 draden (of rijen draden) achter elkaar. Dat werpt een aardige baricade op. Maar 100% is het nooit.
Het zijn 4 draden bovenop een 1m80 hoge draadafsluiting. Met ongeveer 7cm tussen de draden. Min plus min plus. Dus 2 aarding, 2 met stroom. Ik heb een toestel om de stroom te testen. De onderste aardingsdraad werkt minder goed. Nog wel 2000 volt, maar geen 8000 zoals bij die erboven. Die onderste kan ook niet op isolatoren omdat die dan niet dicht genoeg bij de bovenbuis van de afsluiting komt, dan kruipen ze er onderdoor. Hij is er extra gekomen, eerst was het plus min plus, maar toen kropen ze idd onder de onderste plus door en kwamen niet noodzakelijk met de min in contact. Dus extra aardingsdraad gespannen onder de eerste schrik, net een cm of zo boven de bovenbuis en dan kunnen ze echt niet erdoor zonder beide te raken. Maar er zit geen constante stroom op natuurlijk. Ik denk niet dat dat bestaat?
Alleszinds, deze kat (ik vermoed toch dat het dezelfde is) heb ik de vorige keer de tuin uitgejaagd en toen kreeg ze duidelijk een schok.
Van de wilde katjes die vroeger in onze tuin woonden hebben we het in het begin ook een paar keer gezien en de eigen katten hebben ook goed geleerd tot waar ze konden en dus vast ook een schok gehad..

Maar ik ga die onderste aardingsdraad wel wat aanpassen zodat die hopelijk ook wat beter werkt (meer geleidt dus)..
Door zurca
#3428053
smulpaap schreef: ma 14 jun 2021, 19:55 Oh ja , om je even een hart onder de riem te steken : Tessa,mijn vorige russeltje was 11 toen ze geopereerd werd aan haar knie
Dat was door een verkeerde sprong gebeurt , ook zij is weer helemaal hersteld . Na 4 maanden rende ze weer op het strand
Bedankt :-*
Ik heb inderdaad gelezen dat de prognose na zo'n operatie zeer positief is. Waar wij alleen als een berg tegenop zien is de periode na de operatie ; 6 weken benchrust :-X Joe doen mensen dat met een jonge, energieke, hond... (godzijdank is ze wel een bench gewend)
Ik zit ook te denken om ergens een hondenbuggy op de kop te tikken. Zodat we haar naar het gras kunnen rijden en misschien zelfs op die manier een stukje met haar kunnen 'wandelen'. Dat wil ik dan op korte termijn aanschaffen zodat we vast kunnen oefenen want als ze geopereerd moet worden dan willen we dat zo snel mogelijk laten doen. Met het warme weer is het wandelen toch minder, ook heeft ze zelf dan minder behoefte er aan....
Maandag 28 juni hebben we een afspraak bij D. Kranendonk...
Door smulpaap
#3428056
zurca schreef: do 17 jun 2021, 10:35 Bedankt :-*
Ik heb inderdaad gelezen dat de prognose na zo'n operatie zeer positief is. Waar wij alleen als een berg tegenop zien is de periode na de operatie ; 6 weken benchrust :-X Joe doen mensen dat met een jonge, energieke, hond... (godzijdank is ze wel een bench gewend)
Ik zit ook te denken om ergens een hondenbuggy op de kop te tikken. Zodat we haar naar het gras kunnen rijden en misschien zelfs op die manier een stukje met haar kunnen 'wandelen'. Dat wil ik dan op korte termijn aanschaffen zodat we vast kunnen oefenen want als ze geopereerd moet worden dan willen we dat zo snel mogelijk laten doen. Met het warme weer is het wandelen toch minder, ook heeft ze zelf dan minder behoefte er aan....
Maandag 28 juni hebben we een afspraak bij D. Kranendonk...
Fijn dat je al snel terecht kunt . En ja , de tijd na,de ingreep is horror voor hond en baas
Prijs je gelukkig dat je alleen Pippa hebt . Ik had nog drie anderen :biggrin2:
Nu hebben ze de eerste 10 tot 14 dagen weinig babbels hoor ( Dat scheelt alweer 2 weken :biggrin2: ).en idd een buggy is ideaal ter afleiding . Wat ik ook deed , een stuk tapijt in de bench ,zelf ervoor zitten en hersenwerk doen . Met Amber moest dat op die manier , die was zo wild en lomp .als ik zelf rustig ging zitten had ik haar aangelijnd bij me . Kon ook niet anders,met lompe loetje . En de eerste,tijd prikkelarm wandelen met de kar . Ik was al heel blij toen we fysio en hydro mochten doen . Met Tessa,was het makkelijker , maar ja zij was 11
Door wenchew
#3428057
Het is warm, te warm voor mij...

Mijn teen is gebroken dus geen koelte in het bos voor mij en peuter en hond...

Moet met mijn voet zoveel mogelijk omhoog, maar dat is met peuter geen doen...

Positieve is dat ik alleen maar tape heb en geen gips, dan was het klagen nog harder nodig 😂
Gebruikersavatar
Door pike
#3428122
pearlsofpassion schreef: wo 16 jun 2021, 15:32 Het zijn 4 draden bovenop een 1m80 hoge draadafsluiting. Met ongeveer 7cm tussen de draden. Min plus min plus. Dus 2 aarding, 2 met stroom. Ik heb een toestel om de stroom te testen. De onderste aardingsdraad werkt minder goed. Nog wel 2000 volt, maar geen 8000 zoals bij die erboven.
Dat kan toch niet kloppen? Uit je stopcontact komt 220. Boven de 1000 volt is hoogspanning. Als een kat dat raakt blijft er een wolkje over.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3428125
Nee hoor. Het is omdat het korte schokken zijn dat dat niet dodelijk is. Het is geen continue spanning. Heel korte pulsen.
Of dat is toch de uitleg die er fabrikant geeft.
Ik schrok er ook van, maar schijnt normaal.. Bij paarden staat er nog veel meer op..
Door Mandarijn
#3428176
Een Taser geeft 50000 volt....maar is heel laag in Ampère en daar zit de truc. De stroomdraden die gebruikt worden bij afscheidingen is de Ampère ook laag. Je voelt een schok maar valt niet dood neer
Gebruikersavatar
Door pike
#3428178
pearlsofpassion schreef: vr 18 jun 2021, 10:58 Nee hoor. Het is omdat het korte schokken zijn dat dat niet dodelijk is. Het is geen continue spanning. Heel korte pulsen.
Of dat is toch de uitleg die er fabrikant geeft.
Ik schrok er ook van, maar schijnt normaal.. Bij paarden staat er nog veel meer op..
Oke juist, ik heb er even op zitten googelen, dat heeft met de hoeveelheid Herz te maken las ik. Maar goed, ik ben niet zo van de electrakunde, kan het al niet meer herhalen terwijl ik het net gelezen heb :biggrin2: Koeien hebben nog meer nodig dan paarden kan ik mij van vroeger herinneren. We hadden vroeger wat tinkers op stal staan, die moesten achter koeienstroom anders gingen ze dwars door het draad ::)
Gebruikersavatar
Door sam28
#3428219
Ik wil naar de sauna. Maar blijkbaar hebben ze dingen aangepast en moet ik na 3u het pand weer verlaten.
Daar ga ik niet aan beginnen, dat is me veel te kort. >:(
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3428221
Waarom wil je naar de sauna? Voor het koude zwembad? :P
Als ik het me goed herinner, heb je een hekel aan warmte? :biggrin2:

Maar idd, 3u al weg, dat slaat nergens op. >:( Moet je dan ook maar een kwart betalen? Dat zal niet zeker?
Gebruikersavatar
Door sam28
#3428223
pearlsofpassion schreef: Voor het koude zwembad?
;D ;D ;D ;D

Thuis kom ik niet goed tot rust. Blijf ik bij de laptop of telefoon hangen. Sauna is gewoon niks doen, op een bed liggen of in een warm badje. Boekje lezen en wat slapen.
Maar drie uur, nope. Soort korte vakantie. Want bij de tent lukt me het ook redelijk. En de sauna is gewoon 32€ :o

Dus ik ga dan maar naar het museum. Ondertussen woon ik hier al meer dan 12 jaar (kleine onderbreking niet meegeteld) en ben nog nooit in het museum geweest hier. :biggrin2: Ik kan er lopend naar toe.
Door Tibbies
#3428265
Sam, bij Centre du Lac in Pijnacker kan je al 2 weken de hele dag gebruik maken van sauna.
Door Siberienne
#3428266
Het is een wat benauwd en vochtig weekend: de muggen zijn wakker en nog erger, de knutjes ook, vanmorgen overvallen door een zwerm en nu jeukt mijn hoofd (die krengen kruipen in je haren)....

Sam, dat is ook stom zeg..

PoP is Luis al beetje bekomen van de schrik? Hier zijn hekken om wolven uit de weides te houden met ook heel hoog voltage maar weinig stroom.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3428267
De 2 dazenbeten op mijn been waren eindelijk kleiner aan het worden (van 25 cm doorsnee naar nog maar 5 cm, ik reageer altijd mega op die beten), en jawel hoor, precies er naast zit nu weer een gloednieuwe >:( >:( >:(
Gebruikersavatar
Door sam28
#3428268
Tibbies schreef:Sam, bij Centre du Lac in Pijnacker kan je al 2 weken de hele dag gebruik maken van sauna.
Bedankt!! Helaas wat uit de richting maar als het hier in de regio niet beter wordt zeker de moeite waard!! :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door