Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Eef+Stippels
#3404349
sam28 schreef: di 02 jun 2020, 10:15 Ik. Ben. Moe...
Van alle nachtdiensten en niet echt lang vrij zijn en nu weer werken en het duurt even voor ik echt weer een tijdje vrij ben en bij kan komen omdat ik ook meeloopdagen heb voor eventueel nieuw werk (oke, das geen klaag maar ben gewoon moe :cool: )
En ik zou deze maand pas einde maand nachten hebben, maar drie ipv de hele maand en nu moet ik mopperen omdat ze vrijdag bedacht hebben om het rooster om te gooien en ik dus allemaal afspraken om het rooster heen had gepland. En tegelijk mag ik niet mopperen want ik heb immers werk. ::)

Ooh en nog een klaag. Ik heb een blaar op mijn hak en nu is mijn enkel dik van een ontsteking.
Je mag best mopperen hoor :-*

Dat je blij bent met je werk wil niet zeggen dat je niet moe kunt zijn. En het is ook helemaal niet handig dat ze je rooster hebben omgegooid waardoor je planning in de soep loopt.

Beterschap met je enkel en hak!
:bigarmhug:
Door Eef+Stippels
#3404350
dinky89 schreef: di 02 jun 2020, 12:11 Klaag van 2 tot 5 video overleggen waarbij ik ook mijn monitor nodig heb terwijl in de middag de zon vol op mijn kamer staat en het dan net een sauna is :-X En ondertussen is vriendje vandaag hele dag vrij en gaat hij gezellig met een vriend in de tuin zitten bier drinken waardoor het ook geen optie is om mij te behelpen met papier naast een laptop in de tuin te gaan zitten met een briesje om te video overleggen ::)
Kan vriendlief niet in de tuin van zijn vriend gaan zitten drinken?
Door Siberienne
#3404354
sam28 schreef: di 02 jun 2020, 10:15 Ik. Ben. Moe...
Van alle nachtdiensten en niet echt lang vrij zijn en nu weer werken en het duurt even voor ik echt weer een tijdje vrij ben en bij kan komen omdat ik ook meeloopdagen heb voor eventueel nieuw werk (oke, das geen klaag maar ben gewoon moe :cool: )
En ik zou deze maand pas einde maand nachten hebben, maar drie ipv de hele maand en nu moet ik mopperen omdat ze vrijdag bedacht hebben om het rooster om te gooien en ik dus allemaal afspraken om het rooster heen had gepland. En tegelijk mag ik niet mopperen want ik heb immers werk. ::)

Ooh en nog een klaag. Ik heb een blaar op mijn hak en nu is mijn enkel dik van een ontsteking.
Logisch toch, dat je moe bent? Nieuwe werkplekken, hevige indrukken, ik vind het niks gek. Ik ben ook moe ;)

En voor die hak: ik zweer voor dat soort dingen bij "biogaze" van Bottu om de ontsteking te minderen. Plakt ook niet aan de open blaar en verzacht. 1-2 dagen dat, en als het rustig is een compeed erop. Beterschap ermee!
Gebruikersavatar
Door sam28
#3404357
Ik geloof dat ik zelfs dat biogaze nog wel heb. Nu een pleister met betadine nadat het gisteravond door mn steunkous heen heeft lopen bloeden op mijn werk. ::)

Moe is miss ook wel logisch maar niet leuk. Jij ook sterkte met de moeheid Siberienne.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3404363
Eef+Stippels schreef: di 02 jun 2020, 12:39 Kan vriendlief niet in de tuin van zijn vriend gaan zitten drinken?
Nope, die vriend wil juist even van huis weg zijn omdat hij sinds een week vader is ::)
Gebruikersavatar
Door koekje
#3404364
dinky89 schreef: di 02 jun 2020, 15:28 Nope, die vriend wil juist even van huis weg zijn omdat hij sinds een week vader is ::)
Oh, in dat geval mag je hem zeker een schop tussen zijn kloten geven. Van mij.
Want de verse moeder van een week (hechtingen, hormonenval tot huilens toe, ineens verantwoording over een heel nieuw leven wat vast niet slaapt en daardoor jij ook niet, dodelijk vermoeid zijn van de bevalling, lekkende memmen, stuwing tot tegen het plafond, broeien in je kraamverband, stinkzweet en een gapend gat als kruis waarvan je hoopt dat het ooit eens een soort van weer goed komt, om de haverklap een piranha aan je tiet, etc) kan ook niet even gezellig een hele middag bier lurken >:(
Want HIJ heeft het zeker heel erg zwaar.

Moederschap is 1 van de mooiste dingen die er zijn. Maar door dit soort acties van dit soort types wordt het onnodig zwaar. Omdat je het als verse moeder niet kunt delen. En de steek dat je dat als verse moeder niet kan.
Overigens als verse vader op zich ook niet hoor. Niet alleen is niet drinken aan te raden vanwege borstvoeding (daarmee kan je best net zoveel drinken als dat je dat zou doen met autorijden; dus 1-2 consumpties en geen sterke drank), maar op het moment dat je geintoxiceerd bent vanwege de alcohol, kan je minder goed voor je kind zorgen. Dus ben je als ouder niet beschikbaar en komt alles daarmee automatisch op de schouders van de andere ouder.
En als (verse) moeder sta je binnen 1 consumptie gelijk op je kop, door alle fysieke (en mogelijk geestelijke) veranderingen. Als solidariteit alleen al kan je als verse vader beter besluiten niet te drinken.
Door hannabelgje
#3404366
Ik ben dan wel geen moeder, maar ben het wel eens met Koekje.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3404372
Ik ben wel moeder en het ook eens met Koek, al zou ik het anders verwoorden :biggrin2:

Zeker in de eerste weken zou je er toch minimaal voor je vrouw / vriendin en je kind moeten zijn als kersverse vader. Ook al kun je dat kleintje misschien zelf niet voeren, dan nog kun je een hele grote hulp zijn voor je partner, al is het maar door er te zijn.

Dat je even een uurtje weg gaat om je hoofd leeg te maken (of iets nuttigs als boodschappen te doen) snap ik heel goed, maar om nou een hele middag met een vriend te gaan drinken... ::)
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3404375
Ik zou het ook anders verwoorden. :biggrin2:
Maar ik begrijp Koek haar reactie ook hoor. Het is niet omdat je vader bent dat je tweederangsouder bent of zo of dat je verantwoordelijkheid minder is.

Nu, wie weet is die baby wel een huilbaby en slaapt ie echt NIET... Maar dan nog moet je er idd samen door he. Een hele namiddag alles op de ander afschuiven, er vanuitgaand (waarschijnlijk verkeerdelijk) dat zijn partner dat ook eens mag, is geen goed idee. Maar ja, elk koppel regelt dat op zijn manier natuurlijk.
Maar nee, ik vind het ook niet netjes.
Had mijn meneer dat gedaan had hij van mij geen 2e kind gekregen.... ::)
Door Anne in Zweden
#3404376
Kim_S schreef: di 02 jun 2020, 17:16 Ik ben wel moeder en het ook eens met Koek, al zou ik het anders verwoorden :biggrin2:

Zeker in de eerste weken zou je er toch minimaal voor je vrouw / vriendin en je kind moeten zijn als kersverse vader. Ook al kun je dat kleintje misschien zelf niet voeren, dan nog kun je een hele grote hulp zijn voor je partner, al is het maar door er te zijn.

Dat je even een uurtje weg gaat om je hoofd leeg te maken (of iets nuttigs als boodschappen te doen) snap ik heel goed, maar om nou een hele middag met een vriend te gaan drinken... ::)
Ik ben geen moeder maar ben het ook eens met Koek, en ik vond het ook wel leuk verwoord, eerlijk gezegd. :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3404378
Sorry maar ik heb wel even heel erg moeten lachen om je beschrijving koekje ;D weet alleen niet of ik nu zelf een kind aan zou durven met je beeldende beschrijving ::)
Overigens zijn ze deze keer niet aan het bier geweest en is hij volgens mij na uurtje weer naar huis gegaan (wat op zo'n 5 minuten fietsen is) omdat de vrouw zich nog niet zo super voelde dus zo'n hork als jullie het beschrijven valt dan volgens mij toch mee. Klinkt toch meer alsof hij zich toch aanpast ;)
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3404379
Ik ben ook geen moeder... ::)

Maar kinderen neem je samen. En als je na een week al de tent ontvluchten moet, dan ben je voor mij niet echt een held. Neem dat biertje dan lekker thuis (liefst een Radler, want als er wat is, moet je zo in de auto kunnen springen). En zo moeilijk is het toch niet om een tijdje niet te drinken?
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3404380
dinky89 schreef: di 02 jun 2020, 17:43 Sorry maar ik heb wel even heel erg moeten lachen om je beschrijving koekje ;D weet alleen niet of ik nu zelf een kind aan zou durven met je beeldende beschrijving ::)
Overigens zijn ze deze keer niet aan het bier geweest en is hij volgens mij na uurtje weer naar huis gegaan (wat op zo'n 5 minuten fietsen is) omdat de vrouw zich nog niet zo super voelde dus zo'n hork als jullie het beschrijven valt dan volgens mij toch mee. Klinkt toch meer alsof hij zich toch aanpast ;)
Koek is heel plastisch in beschrijven. :cool:
Vraag haar maar eens naar de positieve kanten en dan wil je er meteen NU wel een. ::)
Nee serieus, kinderen zijn fantastisch. En al due negatieve kantjes neem je er met plezier bij. Maar het is idd wel noodzakelijk dat er iemand het samen met je doet, je steunt en waar je even tegen kan klagen als het wat minder gaat of bespreken wat nu best te doen. Want ouderschap blijft wel improviseren. Altijd...
Ik ben heel graag moeder en vind dat borstvoeden ed heel leuk, heb een baby het eerste halfjaar ook liefst de hele tijd bij me, maar ik heb altijd gezegd dat ik dat nooit alleen had gekund!
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3404384
Het is een roeping toch, Koekje? :biggrin2:

Wel goed om te lezen dat het toch niet zo’n hork was als we dachten :)
Door MillyMol
#3404388
Ronald schreef: di 02 jun 2020, 18:49 Ik ben ook geen moeder... ::)

Maar kinderen neem je samen. En als je na een week al de tent ontvluchten moet, dan ben je voor mij niet echt een held. Neem dat biertje dan lekker thuis (liefst een Radler, want als er wat is, moet je zo in de auto kunnen springen). En zo moeilijk is het toch niet om een tijdje niet te drinken?
Als je er zo over denkt dan wil ik je wel als moeder hoor Ronald…

;D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door