Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door hannabelgje
#3364447
pearlsofpassion schreef:Ik hoop voor jullie dat jullie tenminste ook heel wat mooi vuurwerk krijgen.

Jullie klachten doet mij beseffen hoe fijn het wel is in België. Mooi groot (beveiligd) vuurwerk in de grote steden en hier en daar eens een verdwaald huis dat toch ook wat afschiet. Maar dat wordt serieus afgeraden. En dan gaat het enkel over vuurpijlen, voor het zicht in de lucht. Geen overdreven knallen zonder functie.

En hoe dan ook is het om 12u15 zo goed als stil weer.
Ik begrijp echt niet hoe het bij jullie zo is kunnen ontsporen, en dat dat niet betert. Vuurwerk is zo mooi en kan zo'n mooi sociaal moment zijn. Zonde gewoon.
Hier in de straat zijn de laatste jaren steeds meer oude mensen verdwenen en nederlanders voor in de plaats gekomen. Hier wordt dus ook voortaan veel vuurwerk afgestoken. Wel gelukkig alleen na middernacht. Maar het is inmiddels 01.30 en er wordt nog flink op los geknald. Mijn nieuwe nederlandse buren zijn dol op knalvuurwerk.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Door Mandarijn
#3364448
Ben nu wel klaar met die bommen die sommige afsteken!!




Vreugevuur.......Scheveningen........
Door Mowgli
#3364449
Kim_S schreef: +1, maar dan alleen België vervangen door Duitsland.
Het is hier een paradijs wat vuurwerk betreft. 1x per jaar een half uurtje...
Behalve in de grote stad. Wij hebben hier sinds afgelopen zaterdag, toen de vuurwerkverkoop officieel begon, een zielig hoopje kater rondsluipen, dat van elk onverwacht geluid schrikt en naar de badkamer vlucht om zich onder de wastafel te verstoppen. Vandaag ligt hij daar vanaf een uur of vijf non-stop. Zelfs nu, om half 5 's nachts durft hij nog steeds niet tevoorschijn te komen.

Verder zijn hier (Berlijn) vanaf het voorjaar tot het eind van de herfst om de haverklap straatfeesten, (halve) marathons, festivals, Pyronale (WK vuurwerk afsteken) en andere evenementen waarbij vuurwerk wordt afgestoken.

Gesendet von meinem Pixel 3
Gebruikersavatar
Door kira
#3364465
Onze oudste Dame ligt al vanaf vrijdag heel erg ziek bij de dierenarts. Wat begon op tweede kerstdag en leek op een ontstoken oog was derde kerstdag een half dicht oog en een operatie waarbij vier kiezen zijn verwijderd en er een enorm tandwortel abces was (tweede kerstdag at ze nog met smaak haar lamribben en konijnenkoppen op). Het abces heeft zich vermoedelijk via een fistel goed in haar holtes genesteld. Al hoewel inmiddels slinkende is de huid nu doorgebroken en sterft af. Heel erg afwachten hoe de huid zich hersteld (har bovenste ooglid is feitelijk er af). En afwachten of het oog nog zicht heeft (wat ons betreft niet zo belangrijk). En dame die is super eigenzinnig eet met smaak de brokjes en bepaald zelf wel of ze mee gaat naar buiten of niet. Gezien haar hogere leeftijd is alles extra lastig ze geeft op alle punten levenslust aan en voor een rotte kies ga je niet inslapen. Maar deze complicaties had niemand verwacht. Nadat we dit najaar al een andere hond anderhalve week in de opname hebben gehad waren we er wel klaar mee.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3364490
He, gatver... Is hetgeen wat ontstoken is wel weg of moet er mogelijk nog meer weggehaald? Sterkte....

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3364497
kira schreef:Onze oudste Dame ligt al vanaf vrijdag heel erg ziek bij de dierenarts. Wat begon op tweede kerstdag en leek op een ontstoken oog was derde kerstdag een half dicht oog en een operatie waarbij vier kiezen zijn verwijderd en er een enorm tandwortel abces was (tweede kerstdag at ze nog met smaak haar lamribben en konijnenkoppen op). Het abces heeft zich vermoedelijk via een fistel goed in haar holtes genesteld. Al hoewel inmiddels slinkende is de huid nu doorgebroken en sterft af. Heel erg afwachten hoe de huid zich hersteld (har bovenste ooglid is feitelijk er af). En afwachten of het oog nog zicht heeft (wat ons betreft niet zo belangrijk). En dame die is super eigenzinnig eet met smaak de brokjes en bepaald zelf wel of ze mee gaat naar buiten of niet. Gezien haar hogere leeftijd is alles extra lastig ze geeft op alle punten levenslust aan en voor een rotte kies ga je niet inslapen. Maar deze complicaties had niemand verwacht. Nadat we dit najaar al een andere hond anderhalve week in de opname hebben gehad waren we er wel klaar mee.
De duimen draaien voor Aafke!
Door Lizzy
#3364501
kira schreef:Onze oudste Dame ligt al vanaf vrijdag heel erg ziek bij de dierenarts. Wat begon op tweede kerstdag en leek op een ontstoken oog was derde kerstdag een half dicht oog en een operatie waarbij vier kiezen zijn verwijderd en er een enorm tandwortel abces was (tweede kerstdag at ze nog met smaak haar lamribben en konijnenkoppen op). Het abces heeft zich vermoedelijk via een fistel goed in haar holtes genesteld. Al hoewel inmiddels slinkende is de huid nu doorgebroken en sterft af. Heel erg afwachten hoe de huid zich hersteld (har bovenste ooglid is feitelijk er af). En afwachten of het oog nog zicht heeft (wat ons betreft niet zo belangrijk). En dame die is super eigenzinnig eet met smaak de brokjes en bepaald zelf wel of ze mee gaat naar buiten of niet. Gezien haar hogere leeftijd is alles extra lastig ze geeft op alle punten levenslust aan en voor een rotte kies ga je niet inslapen. Maar deze complicaties had niemand verwacht. Nadat we dit najaar al een andere hond anderhalve week in de opname hebben gehad waren we er wel klaar mee.
Ach hemel, wat vreselijk! Jeetje zeg, duimen op turbo dat het goed komt!!!
Door Mandarijn
#3364515
hannabelgje schreef:Ik heb nog wel alprazolam voor je. Lol. Ik heb nog 11 pillen van 0.5 mg.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Ik wil de alprazolam wel voor Bobbie. Hij is daardoor goed het geknal doorgekomen. Heb zelf nog 2 liggen voor de volgende keer, maar dat zijn er dus 2 te weinig.
Door hannabelgje
#3364523
Mandarijn schreef: Ik wil de alprazolam wel voor Bobbie. Hij is daardoor goed het geknal doorgekomen. Heb zelf nog 2 liggen voor de volgende keer, maar dat zijn er dus 2 te weinig.
Is goed. Ik reserveer ze voor je. Ze zijn nog heel lang goed. Ik geloof tot 2021 ofzoiets.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Door Mandarijn
#3364529
hannabelgje schreef:Is goed. Ik reserveer ze voor je. Ze zijn nog heel lang goed. Ik geloof tot 2021 ofzoiets.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Top en dankjewel Hanna
Door hannabelgje
#3364536
Kaela schreef:De kachel op het werk was kapot. Het was heel erg :cold: :cold: :cold: :cold: :cold: :cold:
Gatsie dat is niet handig. Zag je een beetje blauw?

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3364541
hannabelgje schreef:Gatsie dat is niet handig. Zag je een beetje blauw?

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Ja en ik was niet de enige. Onze afdeling was echt super koud. De rest van het gebouw was kouder als normaal, maar veel warmer als bij ons. Maar tegen de tijd dat we over verhuizen na begonnen te denken, begon de kachel weer te draaien. Echt warm werd het niet, maar alles beter dan standje vriescel. Er moet een onderdeel besteld worden en dat kon wel even gaan duren.

Ik heb vandaag een extra dikke trui aan en neem een dik vest mee. Beter mee verlegen dan om verlegen!
Door hannabelgje
#3364554
Vandaag is Zoë haar afspraak bij de da. We hebben een heel lijstje. Ik vind het erg spannend.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door