Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Hope
#3228138
Ach, wat vreselijk Mowgli. Heel veel sterkte.
Hij weet dat jullie aan hem denken, wellicht is dat voor hem nu genoeg. Hoe moeilijk dat voor jullie ook is.
Heel veel sterkte de komende tijd.

Categorie erg klein leed: Nelson zijn staart is gekortwiekt, de verf was er niet uit te krijgen.
De boef.
Categorie iets groter leed: Aerro heeft opnieuw dikke benen. Verdorie.
Door jasmijn
#3228158
Hope schreef:Ach, wat vreselijk Mowgli. Heel veel sterkte.
Hij weet dat jullie aan hem denken, wellicht is dat voor hem nu genoeg. Hoe moeilijk dat voor jullie ook is.
Heel veel sterkte de komende tijd.

Categorie erg klein leed: Nelson zijn staart is gekortwiekt, de verf was er niet uit te krijgen.
De boef.
Categorie iets groter leed: Aerro heeft opnieuw dikke benen. Verdorie.
O verdorie arme aerro, was zo blij voor jullie dat het over was :-\
Hoop dat hij weer snel hersteld
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3228162
Mowgli heel veel sterkte!

Soort van klein leed; er is iets met mijn meisje; Lola is weer niet haarzelf... Zondert zich weer veel af, lijkt dat ze een hotspot gaat krijgen bij d'r bil en is gewoon unhappy.... Gister waren er vrienden en die zeiden het ook al, ze is nog steeds niet blij, ging ff paar weken goed met Harry erbij dat ze weer wat vrolijker leek maar nu lijkt ze weer verdrietig.... Alsof ze Brutus toch weer mist
Door Lil
#3228173
Mowgli schreef:Vroeg in de avond hebben we te horen gekregen dat mijn stiefschoonvader op sterven ligt :'(
En we kunnen geen afscheid nemen, omdat hij behlave zijn vrouw niemand wil zien...
Oei heel veel sterkte! :-*
Door frodo quin
#3228194
[quote="Hope"]
Categorie iets groter leed: Aerro heeft opnieuw dikke benen. Verdorie.[/quote

Ocharme, dat blijft ook wel aanslepen. Weet je eigenlijk wat hij heeft?
Gebruikersavatar
Door cath
#3228200
Mowgli schreef:Vroeg in de avond hebben we te horen gekregen dat mijn stiefschoonvader op sterven ligt :'(
En we kunnen geen afscheid nemen, omdat hij behlave zijn vrouw niemand wil zien...
Heel veel sterkte
Gebruikersavatar
Door Hope
#3228207
frodo quin schreef:Weet je eigenlijk wat hij heeft?
Ja. Hij heeft een bacterie die zijn bloedvaten doet ontsteken.
Volop op de ab en prednison maar het wil niet echt verbeteren. Volgens de da waarmee 3x per week overleg of controle is, is dat heel normaal bij wat hij heeft. Zolang hij 24/7 op de wei kan lopen gaat het redelijk, maar dat gaat niet. Dankzij het hevige noodweer moeten ze soms gewoon even op stal. Met de medicijnen mag hij ook niet te lang in de warme zon, maar veel schaduw is er hier gewoon niet. Ik ontkom er dan niet aan hem even in een koele/droge stal te zetten, want zichzelf warmhouden als hij nat is van de regen gaat ook niet altijd goed. Hij heeft dan een stal van 3,5x3 meter en een stoep van 3x6 meter waar hij kan lopen maar dat is gewoon te weinig. Met een paar uurtjes lopen zijn benen dan weer vol. Het lymfesysteem lijkt een enorme dreun te hebben gehad.

Hij voelt zich nog steeds miserabel, hij eet wel maar hij komt geen gram aan. Hij is vreselijk dof, zijn haren staan overeind en hij is moedeloos. Hij krijgt elke dag 3x warme slobber met extra vitaminen en vers gekookt lijnzaad, dat vindt hij wel lekker. Lopen wil hij nog steeds liever niet. Op de wei gaat het hapje-stapje dus hij beweegt wel maar een sprintje trekken of een spelletje doen wil hij niet. Met mij mee uit wandelen wil hij absoluut niet, hij gaat op de oprit stilstaan. Als hij niet zo groot was nam ik hem met een kleedje op schoot, dat zou hem goed doen. Alleen, met 720 kilo schoon aan de haak wil dat niet echt :-\
Door Martine-Tom
#3228223
Kim_S schreef:Knuf voor Mowgli en meneer Mowgli :-*

OT: het hondje heeft wat diarree. Geen water, maar wel dunner dan anders. Ook niet veel vaker dan anders (2, 3x per dag), maar het zit me niet lekker :-\
Hij is verder wel levendig en eet en drinkt goed, dus ik kijk het nog eventjes aan. Hoop dat het van de nieuwe snackjes komt eigenlijk (runderstrot en lamslong).
Strot staat er wel heel erg om bekend ;)
Door frodo quin
#3228228
Hope schreef:Ja. Hij heeft een bacterie die zijn bloedvaten doet ontsteken.
Volop op de ab en prednison maar het wil niet echt verbeteren. Volgens de da waarmee 3x per week overleg of controle is, is dat heel normaal bij wat hij heeft. Zolang hij 24/7 op de wei kan lopen gaat het redelijk, maar dat gaat niet. Dankzij het hevige noodweer moeten ze soms gewoon even op stal. Met de medicijnen mag hij ook niet te lang in de warme zon, maar veel schaduw is er hier gewoon niet. Ik ontkom er dan niet aan hem even in een koele/droge stal te zetten, want zichzelf warmhouden als hij nat is van de regen gaat ook niet altijd goed. Hij heeft dan een stal van 3,5x3 meter en een stoep van 3x6 meter waar hij kan lopen maar dat is gewoon te weinig. Met een paar uurtjes lopen zijn benen dan weer vol. Het lymfesysteem lijkt een enorme dreun te hebben gehad.

Hij voelt zich nog steeds miserabel, hij eet wel maar hij komt geen gram aan. Hij is vreselijk dof, zijn haren staan overeind en hij is moedeloos. Hij krijgt elke dag 3x warme slobber met extra vitaminen en vers gekookt lijnzaad, dat vindt hij wel lekker. Lopen wil hij nog steeds liever niet. Op de wei gaat het hapje-stapje dus hij beweegt wel maar een sprintje trekken of een spelletje doen wil hij niet. Met mij mee uit wandelen wil hij absoluut niet, hij gaat op de oprit stilstaan. Als hij niet zo groot was nam ik hem met een kleedje op schoot, dat zou hem goed doen. Alleen, met 720 kilo schoon aan de haak wil dat niet echt :-\
En (meerdere keren per dag) aan de hand stappen op verharde bodem? Straatwandelingetjes dus. Is het zeker dat er geen resistentie tegen de ab is opgetreden? Je zou toch verwachten dat na zo lang ab het toch wel over is.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3228242
kira schreef:Losse tanden kan ook diarree geven.
Hij is 11 weken, is dat niet wat vroeg?

Hij poept nog steeds niet fantastisch, slappe hap is het. Maar niet heel vaak, en hij kan het ook gewoon ophouden. Maar het was de afgelopen weken echt wel beter dan nu. Hij is wel nog steeds gewoon levendig, speelt, en eet en drinkt ook goed. Als het morgen nog niet beter is gaan we maandagochtend meteen naar de DA.

Zou hij wormen kunnen hebben? Ik zie niks, maar dat zegt niks natuurlijk. Of een virusje? Als het maar geen giardia is :-X
Gebruikersavatar
Door pluk
#3228245
Kim_S schreef: Hij is 11 weken, is dat niet wat vroeg?

Hij poept nog steeds niet fantastisch, slappe hap is het. Maar niet heel vaak, en hij kan het ook gewoon ophouden. Maar het was de afgelopen weken echt wel beter dan nu. Hij is wel nog steeds gewoon levendig, speelt, en eet en drinkt ook goed. Als het morgen nog niet beter is gaan we maandagochtend meteen naar de DA.

Zou hij wormen kunnen hebben? Ik zie niks, maar dat zegt niks natuurlijk. Of een virusje? Als het maar geen giardia is :-X
11 weken is wel wat vroeg, wisselen begint doorgaans met een maand of 4.

Wormen kan natuurlijk, de nieuwe snackjes kunnen ook de oorzaak zijn. Giardia schijnt een heel specifieke lucht te hebben.
Wat k me herinner van Scott is dat de kleine afwijking van het normale genoeg was om diarree te krijgen. Dus denk daar ook even over na. Ben jij weer gaan werken? Of heb je juist vakantie? Van 4 naar 3 maaltijden gegaan, gestart met puppycursus, nieuwe dingen gedaan?
Uiteindelijk hebben we Scott een periode Clear intestine en Probiotica gegeven en daarna geen problemen meer gehad.
Je zou voor de zekerheid even een check bij Het Woud kunnen laten doen.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3228251
frodo quin schreef:En (meerdere keren per dag) aan de hand stappen op verharde bodem? Straatwandelingetjes dus. Is het zeker dat er geen resistentie tegen de ab is opgetreden? Je zou toch verwachten dat na zo lang ab het toch wel over is.
Aan de hand stappen op harde bodem doen we, over het algemeen zijn de benen ook dun, totdat hij minder beweging krijgt. Volgens de bloeduitslagen zijn de ontstekingswaarden goed gedaald maar de da zegt dat de vaten geïritteerd zijn en dit echt een tijd kan duren.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door