Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaio
#3204243
Oo jij doet het dus weer anders, meerdere wegen naar Rome dus :)

Maar 1/1250 joh dat is me nog nooit gelukt, geloof dat ze dan telkens zwart worden, of ik moet een heel hoge iso instellen.
Ok gelukkig rennen de mijne niet zo hard ;D Maar er beweegt wel veel vacht :D

Oo ik lieg, ik vind net een foto met 1/1250 harstikke zonning, 1 uur smiddag op het strand, in september, op sluitertijdkeuze, bruine hond, maar dus wel aslnog ISO 400 !
Gebruikersavatar
Door de Meiden
#3204397
Actiefoto`s zijn de moeilijkste foto`s om te maken..... en je gaf het zelf ook al aan, je hebt daarvoor "moeilijke "honden, wel lekker groot maar voor de camera eenkleurig met weinig contrast...en dat heeft een camera nodig om snel scherp te kunnen stellen, verschil van kleur ( contrast ) dus... je kan ook proberen een wat kleiner ( hoger getal ) diafragma te kiezen, dan is de scherptediepte wat breder, goed te zien op het gras van je foto... dat hij een groene safestick in zn bek heeft helpt de autofocus ook mee om sneller te reageren.
Een vast scherpstelpunt en op continustand...
Zorg er zoveel mogelijk voor dat je de zon/ licht in je rug hebt....
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3204756
Nog iets, mijn toestel is vaak "busy". Ik sla RAW en jpg op, alleen RAW scheelde niet zo superveel had ik het idee.
Heb het toestel op continue opname staan.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3204762
Angelique schreef:Kijk dan even of je opslagkaartje wel van het snelle soort is.
Het was een nieuwe :'(
Heel stuk sneller dan mijn vorige zou ie moeten zijn....
80MB/s (is natuurlijk leessnelheid, schrijf is niet gespecificeerd, want dat hangt van vanalles af )


Mijn vorige kaart was 30MB/s, maar beide zijn klasse 10
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3204783
Kaio schreef:Het was een nieuwe :'(
Heel stuk sneller dan mijn vorige zou ie moeten zijn....
80MB/s (is natuurlijk leessnelheid, schrijf is niet gespecificeerd, want dat hangt van vanalles af )


Mijn vorige kaart was 30MB/s, maar beide zijn klasse 10

Ahhh, had toch gekund dat het ook een oudje was :biggrin2:

Alleen Raw zal niet veel uitmaken, omdat dat de grote boosdoener is. Beetje RAWfoto is 20mb tegen 1 of 2 van een jpgje.

Maar als je op continue schiet is het wel logisch dat cameraatje even tijd vraagt om het geschotene weg te schrijven. Dus ik ben bang dat je gewoon af en toe even geduld moet uitoefenen. Duurt nooit echt lang toch?
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3204805
Angelique schreef:Ahhh, had toch gekund dat het ook een oudje was :biggrin2:

Alleen Raw zal niet veel uitmaken, omdat dat de grote boosdoener is. Beetje RAWfoto is 20mb tegen 1 of 2 van een jpgje.

Maar als je op continue schiet is het wel logisch dat cameraatje even tijd vraagt om het geschotene weg te schrijven. Dus ik ben bang dat je gewoon af en toe even geduld moet uitoefenen. Duurt nooit echt lang toch?
Ja maar dan is mijn beer onderhand te dichtbij :P ::) :biggrin2:

Vandaag met veel licht weer wat geklooid. Handig in je eetje speeltje gooien, fotootjes maken, op tijd opstaan, speeltje onder de modder en mest oprapen, gooien, handen afvegen en weer foto's proberen te maken. Moet mijn toestelletje een beetje poetsen dalijk :biggrin2:

Je hebt nog snellere kaartjes, maar denk dat mijn camera daar al inmiddels te oud voor is, denk niet dat dat nog veel gaat uitmaken, ik moet geduld oefenen.

EN het andere wat ik moet oefenen is om de volledige hond op de foto te krijgen, soms zwiept er een staart oid uit het beeld. Ze zijn ook zo groot he ;D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3204813
Je kan wat minder inzoomen, dan passen ze meestal wel, de foto's zijn over het algemeen van kwaliteit genoeg om nog wat te croppen. Zo te zien stond die nu op 250mm, zet 'm gewoon op 100/150. Vraag Beer of die minder hard loopt...of leer gooien zodat je tijd genoeg hebt om te herstellen voor de terughobbel aanvangt. Of koop een UWA :biggrin2:

De bovenste heeft wel een hele mooie scherptediepte. Staat je cam op gewoon continue of supersnel?
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3204816
Gooien ging best goed, heb mezelf niet geraakt, vraag maar aan mijn mede waterwerkers als ik probeer extra ver te gooien :biggrin2: Rent altijd iedereen van me weg :'(

Jep hij stond idd nog op 250mm
Ik heb wel leuke fotootjes ertussen, die moet ik nog eens nader inspecteren, dus jullie tips hebben alvast geholpen :thumbup: (en het mooie weer)

Continue of supersnel? Volgens mij heb ik geen supersnel?

En UWA, ik breek mijn hoofd erover maar eh?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3204817
Kaio schreef:Gooien ging best goed, heb mezelf niet geraakt, vraag maar aan mijn mede waterwerkers als ik probeer extra ver te gooien :biggrin2: Rent altijd iedereen van me weg :'(

Jep hij stond idd nog op 250mm
Ik heb wel leuke fotootjes ertussen, die moet ik nog eens nader inspecteren, dus jullie tips hebben alvast geholpen :thumbup: (en het mooie weer)

Continue of supersnel? Volgens mij heb ik geen supersnel?

En UWA, ik breek mijn hoofd erover maar eh?

MIjn vorige eos...een 400d geloof ik, had al heel snel.

UWA= Ultra Wide Angle...handig als je 100 beren op een rij moet schieten :biggrin2:

(ik spiek overigens even in je exif, niet dat je denkt dat ik aan de foto kan zien op hoeveel mm jouw lens gedraaid stond :biggrin2: )
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3204824
Angelique schreef:MIjn vorige eos...een 400d geloof ik, had al heel snel.
:???: Hmm dan moet ik toch ff zoeken wat je bedoelt.
UWA= Ultra Wide Angle...handig als je 100 beren op een rij moet schieten :biggrin2:

(ik spiek overigens even in je exif, niet dat je denkt dat ik aan de foto kan zien op hoeveel mm jouw lens gedraaid stond :biggrin2: )
OO waar krijg je in photobucket de exif te zien, niet gevonden toen ik laatst zocht? Of sla je hem heel slim even op?


Pff 100 beren, vind het al lastig om 3 tegenlijk op een rij stil te laten zitten voor de foto ;D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door