Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Anneloog
#3369812
Hier net een pittige broccoli ( ( had stronken van vorige keer broccoli eten ook bewaard en er ook dus door gedaan samen met een gehele stronk met roosjes) courgette soep gemaakt met ui en sjalotjes knoflook rawitpepertje en garam masala kerrie kippenboullion zout peper en klein beetje room want lekker pittig, deze als vooraf ( en morgen voor op werk) en een romige pasta met spinazie/cherrie tomaatjes pijnboompitjes beetje chilliflakes en gerooktpaprika poeder en mootje zalm met huid erbij. En stukje lekker italiaanse harde kaas gehaald om er over te kunnen raspen. ( gene nepper als in keurings diens van waarde uitgediept is ;) )
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3369815
Angelique schreef:Nieuwe ontbijt/lunch verslaving...smoothie bowl :D

DD352C56-2E80-45D6-A3D3-1AC6F1556D10.jpeg

Straks bij het plaatselijke supereettentje onbeperkt slibtong...maar vooral hun geweldige zelfgemaakte frieten eten :D

Ziet er goed uit! Wat zit er in? Recept van het Noorse brood ga ik ook eens maken!




Meneer leeft zich uit op een superlekkere zelfgemaakte pindasaus. Chinese kool roerbakken, en een stukje vlees bij.
Gebruikersavatar
Door koekje
#3369833
Pannenkoeken. Ik heb er met moeite 2 naar binnen geschoven, Vera hoogstens 1/4, de olijke tweeling geen. Meneer de rest. Dus dan doen we ook niet meer. Volgende keer weer gewoon broccoli.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3369846
Op pinterest vind je veel varianten op de smoothie bowl. Deze is 1 banaan, eetlepel op 4 havermout, idem aan kwark/ griekse yoghurt oid. Een paar medjoul (klinkt als) dadels, halve eetlepel rauwe cacao. Dit wordt dus een dikke smoothie, is die te dun, wat banaan of havermout erbij. Is die te dik wat water of melk oid erbij. Deze was afgetopt met halve banaan, blauwe bessen, amandelstukjes, kokosrasp en cacaobits.

In principe kun je iedere goed smakende drinksmoothie tot zo,n bowl omzetten. Bosvruchten erdoorheen mengen is ook lekker, of wat mango erop ect.

Het vult iig als een malle.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3369847
Op pinterest vind je veel varianten op de smoothie bowl. Deze is 1 banaan, eetlepel op 4 havermout, idem aan kwark/ griekse yoghurt oid. Een paar medjoul (klinkt als) dadels, halve eetlepel rauwe cacao. Dit wordt dus een dikke smoothie, is die te dun, wat banaan of havermout erbij. Is die te dik wat water of melk oid erbij. Deze was afgetopt met halve banaan, blauwe bessen, amandelstukjes, kokosrasp en cacaobits.

In principe kun je iedere goed smakende drinksmoothie tot zo,n bowl omzetten. Bosvruchten erdoorheen mengen is ook lekker, of wat mango erop ect.

Het vult iig als een malle.
#3369848
Ik dacht al dat ik cacaobits zag. En dat samen met banaan. Hemels. En heel erg verslavend. :D
Ik ga het ook eens proberen. Ook met andere smaken. Het ziet er zo lekker uit, door die garnituur er bovenop. En het is dan te lepelen ipv drinken. Das ook leuk.
#3369879
Ik zit op dit eigenste moment aan de smoothie bowl. :biggrin2:
Hmmmm maaltijddessert. :D

Ik had wel geen rauwe cacaopoeder, dus maar een deel bits meegeblenderd. Dat geeft wat extra structuur. :biggrin2:
Laurens vind hem ook heel lekker. :P
Gebruikersavatar
Door koekje
#3370026
Gisteren wilden er 2 kleuters (zowel de kleine als de grote) ineens frieten met shoarma eten. Ik had een pizza vegetariana die ik voor de helft opkreeg.
Vandaag gehaktballetjes, gebakken piepers, broccoli en gemengde slaai. Als toetje een danoontje.
Alle bordjes zijn leeg gegaan. De ene helft van de olijke tweeling wilde zijn bordje niet aflikken deze keer, dus geen foto-moment.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door