Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Elf
#3438489
Ik bestel tegenwoordig de versproducten bij Crisp. In de app van Crisp staan heerlijke recepten. Makkelijk en vaak snel klaar. Met 1 klik liggen de ingredienten in mn mandje. Kwaliteit is top! Veel recepten zonder vlees ook. Producten zijn ook los te bestellen van de recepten.
Vandaag heerlijke nassi met een citrowngrassambal. Ipv rijst nam ik bloemkoolrijst

De recepten zijn ook zonder bij Crisp te bestellen te maken
Door Lizzy
#3438493
Ik was vergeten om sperziebonen te bestellen. Niet handig als je sperziebonen eet :biggrin2: . Het is een wok geworden van vega kipstukjes van Vivera (die toch echt wel lekkerder zijn dan de rubbere robbies van de vegetarische slager) en prei, paprika en Chinese kool. Beetje ketjap en sojasaus erover. Met rijst.
Door Elf
#3438527
KarenH schreef: do 20 jan 2022, 08:43 Citroengrassambal klinkt wel heel bijzonder.
Heel makkelijk: een stengel citroengras met een stukje gember en een teen knoflook heel fijnhakken. Dit zachtjes bakken in olie tot de gember begint te kleuren. Dit mengsel inclusief de olie door 4 eetlepels sambal (ik had badjak) mengen
Gebruikersavatar
Door KarenH
#3438546
Elf schreef: do 20 jan 2022, 21:57 Heel makkelijk: een stengel citroengras met een stukje gember en een teen knoflook heel fijnhakken. Dit zachtjes bakken in olie tot de gember begint te kleuren. Dit mengsel inclusief de olie door 4 eetlepels sambal (ik had badjak) mengen


Oh dat klinkt heerlijk, dank je wel.
Badjak heb ik altijd in huis.
Door - pien -
#3438626
Kipvleugels uit de oven (lekker lang gemarineerd), met friet (héérlijk, dat was lang geleden) en appelmoes en rode kool.
Zoonlief kwam eten en koos voor de appelmoes ;D En hij vroeg of ik een keer bietjes kon maken want die vond hij zo lekker, en hem lukte het niet.
Door Lizzy
#3438628
Wij hebben vandaag een heerlijke familie bijeenkomst gehad met broer, schoonzus, moeder, zus, Leo en ik (buiten) en ik was laat terug (Leo was al eerder naar huis voor de hondjes) dus geen zin om te koken. Wij hebben een pizza besteld! Ohwww, zo'n zin in!!!
Door Siberienne
#3438629
Eens in de paar maanden eten we nog vlees: vanavond kip van de kamadogrill, salade en aardappelbolletjes

Tussen de middag een zelfgemaakte linzensoep waar ik per ongeluk een blik pizzasaus in gooide ipv een blik tomaten. Ach, goed gekruide soep geworden.
Door Lizzy
#3438631
Siberienne schreef: zo 23 jan 2022, 18:33 Eens in de paar maanden eten we nog vlees: vanavond kip van de kamadogrill, salade en aardappelbolletjes

Tussen de middag een zelfgemaakte linzensoep waar ik per ongeluk een blik pizzasaus in gooide ipv een blik tomaten. Ach, goed gekruide soep geworden.
Hahahahaha, dat had ik van de week ook op een haar na ;D ;D ;D ;D . Het was vast lekker! Italiaanse linzensoep :biggrin2:

Mijn moeder had vandaag trouwens een bruine bonensoep gemaakt................ man man........... what a mean soup! Ik ga er morgen weer van smullen! Ze had er van alles doorheen gegooid, ik zou het niet hebben bedacht maar het was Goddelijk (ook tomaten en ook wortel, bleekselderij en verder kurkuma, koriander, komijn, chillipeper, courgette, roomboter en bruine bonen natuurlijk).
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door