Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3434239
CindyMayella, eet smakelijk! Klinkt goed, zelfs voor een vegetariër hahahaha ;D

Ik heb voor Leo bio zalm. Gegrilde groenten (venkel, courgette, tomaat, ui) en rijst.
Gebruikersavatar
Door KarenH
#3434240
CindyMayella schreef: di 09 nov 2021, 17:07 Heb mn Indo-bloed na ruim 2 jaar maar weer eens laten spreken ;) ….
Rijst, draadjes vlees (lijkt op smoor daging) en sajoer (bloemkool en witte kool)…..
Ruikt jammie… maar zo lekker als mn oma en moeder maken, dat lukt me niet ;) ……
Zoals oma het maakt is het toch altijd het lekkerst :)
Door - pien -
#3434245
CindyMayella schreef: di 09 nov 2021, 17:07 Heb mn Indo-bloed na ruim 2 jaar maar weer eens laten spreken ;) ….
Rijst, draadjes vlees (lijkt op smoor daging) en sajoer (bloemkool en witte kool)…..
Ruikt jammie… maar zo lekker als mn oma en moeder maken, dat lukt me niet ;) ……
Lekker!

De kinders komen eten en nemen Chinees mee :D
Gebruikersavatar
Door KarenH
#3436816
Ik had Mushroom Wellington in de planning, maar het werd niet wat het moest worden. Bladerdeeg was heel slap en ik kon het niet goed oprollen met de vulling.
Vulling was ook veel te veel en dus een hoop over. Toch maar in de oven gezet, na 5 minuten besloten dat dit het niet ging worden en toen de airfryer maar aangezet voor frietjes.
Vulling in een bakje in de koelkast (zonde om weg te gooien) en vd week waag ik een nieuwe poging.
Door El_Kato
#3437400
Yes! Weer een to good to go box van de Lidl gescoord :D Dank zij een tip van iemand van hier - weet even niet meer wie maar thx voor de tip :) Ik kijk steeds vanaf ongeveer 19.10 dan komen de boxen on-line. Het gaat alleen vaak zo snel dat ik hem alleen maar zie verspringen van “kom later terug” naar “uitverkocht”. Maar het viel me eerder al op dat er soms na een paar minuten toch nog boxen beschikbaar komen en gisteren had ik geluk :D

Zijn echt super goed gevulde boxen en heb echt niet het idee dat alles vandaag of morgen op moet.

Vanavond eten we pasta met broccoli uit de TGTG box, gerookte zalm die mijn vriend van zijn werk mee had en wat kruiden uit de voorraad. Verder zat er nog pastinaak, Chinese kool, witte kool, spruitjes (die geven we weg), peultjes, 1 paprika en een tros bananen in.
Door El_Kato
#3437448
Van TGTG word ik hebberig :-[ Heb mezelf verschrikkelijk ingehouden vanmorgen om geen nieuwe boxen meer te kopen, vind het zo’n leuk iets net een kerstpakket :D Maar de koelkast ligt vol met groente, de kast vol met koek en chocolade oa uit het kerstpakket dus heb echt niets nodig en omdat een van mijn voornemens consuminderen is ben ik op mijn handen gaan zitten en heb geen nieuwe boxen besteld :P

Voor vandaag staat een pastinaaksoep met mosterd op het menu, voor de lunch vanavond zijn we niet thuis. En ik ga daging seitan (duivels stoofvlees) voorbereiden in de slowcooker. Die hoef ik morgen dan alleen nog maar aan te zetten en dat eten we ‘s avonds met gewokte peultjes, paprika en ui.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3437461
Even een vraagje.
Hoe bereiden jullie falafel? Ik wilde het als een soort 'gehakt' door een eenpansgerecht doen. Als je het tijdens de bereiding erbij doet, wordt het pap. Vorige keer heb ik het in wat kokosolie gebakken en op zijn laatst toegevoegd, dat ging wat beter. Maar misschien zijn er nog betere methoden? Ik heb de falafelmix van de Joannusmolen, waar ik alleen wat water aan toe hoef te voegen.
Door Too
#3437464
Heel traditioneel : balletjes, afhankelijk van de toepassing formaat soepballetje tot ca. kleine bitterbal
Ik bak ze en serveer de kleintjes los bovenop het gerecht, wie het erdoor wil scheppen mag dat zelf doen, anders wordt het imo gauw wat zompig
Door Lizzy
#3437466
Doranto schreef: vr 31 dec 2021, 13:17 Even een vraagje.
Hoe bereiden jullie falafel? Ik wilde het als een soort 'gehakt' door een eenpansgerecht doen. Als je het tijdens de bereiding erbij doet, wordt het pap. Vorige keer heb ik het in wat kokosolie gebakken en op zijn laatst toegevoegd, dat ging wat beter. Maar misschien zijn er nog betere methoden? Ik heb de falafelmix van de Joannusmolen, waar ik alleen wat water aan toe hoef te voegen.
Ik maak er altijd balletjes van. Volgens het recept van Andy McDonald. Helaas heb ik het kookboek van hem niet bij de hand, anders had ik je dat ook nog gegeven.
Gebruikersavatar
Door KarenH
#3437468
Kaela schreef: vr 31 dec 2021, 15:08 Wij eten vandaag pizzaaaaaa

En oliebollen :o
Jaaaa, wij ook.

Vergelijkend warenonderzoek: bollen van de Lidl en bollen van de bakker. Bollen van de Lidl zijn goedkoper, wel vers gebakken, niet van de voorverpakte stuiterballen in plastic zakken en ze vallen me niet tegen. Die van de bakker winnen het toch, maar dat mag ook wel gezien het prijsverschil.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door