Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door - pien -
#3399137
Aquillo schreef: za 28 mar 2020, 16:00 Ook al kook ik voor mij alleen.. toch maak ik er meetal een feestje van :D

Gisteren twee soorten spaghettie sepia en gewone volkoren in een saus met olijfolie het kookwater van de spaghetti, limoensap, met in slierten geschaafde pastinaak, sjalotten, knoflook, bieslook en wilde spinazie erover geraspte Hollandse schapenkaasn en een stukje ietwat opgewarmde wilde gerookte zalm .

Verse rode kool in rode wijn gestoofd met appeltjes en rozijnen
gebakken aardappeltjes
Zacht in met sinaasappel uiensaus gesmoorde kalkoenpoot

nb klinkt allemaal duur maar het meeste erg goedkoop in gekocht op de markt.
Dat klinkt inderdaad als een feestje :yeah:

Wij eten vanavond artisjok. Met een héérlijk sausje! Tis een beetje weinig, alleen artisjok, maar op zaterdagavond komt de snaai weer op tafel, met een glaasje wijn voor mij en een bierke voor meneer.
Door Eef+Stippels
#3399140
Preisoep met aardappel en champignons.

Er is al weken maar zeer beperkt bio fruit verkrijgbaar bij de supers, bij jullie ook?
Ik kan alleen aan appels (ouwe melige) en bananen komen.
Door Lizzy
#3399144
Eef+Stippels schreef: za 28 mar 2020, 17:25 Preisoep met aardappel en champignons.

Er is al weken maar zeer beperkt bio fruit verkrijgbaar bij de supers, bij jullie ook?
Ik kan alleen aan appels (ouwe melige) en bananen komen.
Klopt. Ik zit al aan het diepvriesfruit, niet eens bio.
Gebruikersavatar
Door koekje
#3399145
Ik kocht gister bij de favoriete voordeelsuper 1 bak druiven (ik had nog een bak in de koelkast staan), 2 grote trossen bananen, een grote zak appels, een grote mango, een grote gele meloen, een bak groene kiwi's en een bak fresas (Spaanse aardbeien) :g:
Fruit genoeg hier in de winkels (nee, niet bio, dat verkoopt die voordeelsuper amper).
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3399147
- pien - schreef: za 28 mar 2020, 17:08 Dat klinkt inderdaad als een feestje :yeah:

Wij eten vanavond artisjok. Met een héérlijk sausje! Tis een beetje weinig, alleen artisjok, maar op zaterdagavond komt de snaai weer op tafel, met een glaasje wijn voor mij en een bierke voor meneer.
Ohhhh, lekker! Hier staan de artisjok planten in de vensterbank, we gaan dit jaar proberen ze zelf te kweken.


Gisteren witlofslaai met gebakken aardappels en gegrilde halloumi. Vanavond courgettes. Met iets er bij. ;D
Gebruikersavatar
Door pike
#3399158
- pien - schreef: wo 25 mar 2020, 09:53 Een emmertje goulash uit de vriezer (met rijst) want zaterdag komt Remco weer :)
O nee, dat was gisteren. Vandaag misschien nog een emmertje uit de vriezer of groente 'die het eerst op moet' ;D
oh jee die komt volgende week ook weer. Heb net allemaal brood voor ons in de hondenvriezer gestopt ;D ;D dat wordt weer passen en meten :-X >:(

Viscurry met paprika, sperziebonen en een naanbroodje stond er vandaag op het menu.
#3399159
Too schreef: za 28 mar 2020, 18:11 Gister courgette gevuld met tonijn

Vandaag restje tonijn door de gemengde sla met avocado, olijven, gegrilde tomaatjes en een broodje
Hmmmm. Lekker.

Hier varkenshaasje, snijboontjes, pastinaakpuree en mosterd-roomsausje.
Was super lekker.

Nu een drankje-filmpje-romantische avond.
Als de kinderen tenminste in slaap willen vallen. ::)
#hetlotvanjongeouders
Door - pien -
#3399201
pike schreef: za 28 mar 2020, 20:06 oh jee die komt volgende week ook weer. Heb net allemaal brood voor ons in de hondenvriezer gestopt ;D ;D dat wordt weer passen en meten :-X >:(

Viscurry met paprika, sperziebonen en een naanbroodje stond er vandaag op het menu.
Ik had net 15 kilo botten gekocht voor de bonebroth en toen bedacht ik dat er iets opraakte en Remco moest komen :crazy2: Nu past het allemaal maar er ligt nog kipsnijsel en 5 kilo gans in de barfkeuken dus die moeten straks geportioneerd ook nog ergens blijven ;D

Vanavond eten we raapstelenstamppot met gansgehaktbal (nee, niet van de honden gejat :biggrin2: )
O nee, we eten pasta puttanesca met een restje kip erdoor.
Door - pien -
#3399203
-Annemarie- schreef: za 28 mar 2020, 18:06 Ohhhh, lekker! Hier staan de artisjok planten in de vensterbank, we gaan dit jaar proberen ze zelf te kweken.


Gisteren witlofslaai met gebakken aardappels en gegrilde halloumi. Vanavond courgettes. Met iets er bij. ;D
Wat leuk, ben benieuwd!
Ik kom niet verder dan wat tomatenplanten (buurvrouw heeft gezaaid en bood plantjes aan), een kruidentuintje en 2 kruisbessen. O wacht, ook nog doornloze bramen en een Japanse wijnbes (die Anne-marie heet). Ze zijn verpoot, het fruit, naar een plek meer in de zon. Dus sowieso moeten we even geduld hebben.
Door Siberienne
#3399230
Ik denk dat wij vanavond ‘uit eten’ gaan. Het restaurant pal aan de overkant biedt een afhaal menu aan. Asperges zijn er al! En we moeten de middenstand toch een beetje sponsoren nu vond ik ;)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3399236
Siberienne schreef: zo 29 mar 2020, 12:14 Ik denk dat wij vanavond ‘uit eten’ gaan. Het restaurant pal aan de overkant biedt een afhaal menu aan. Asperges zijn er al! En we moeten de middenstand toch een beetje sponsoren nu vond ik ;)
Wij hebben op dezelfde manier gister de turk laten bezorgen en we hebben gesmuld!

Wat betekend dat vanavond dan alsnog de boerenkool op het menu staat.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door