Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3422503
Wij hebben sinds een paar weken HelloFresh, drie dagen per week. Bevalt goed, en je maakt weer eens iets anders. Nu koken wij toch best gevarieerd, maar het is fijn om er een keer niet over na te hoeven denken. :biggrin2:
Door Lizzy
#3422505
Er zijn dagen dat ik ook wel eens verlang naar iemand die het eten bedenkt en kookt. Ga toch weer eens kijken naar Hello Fresh. Doen ze ook nog aan biologisch?

Vanavond eten we broccoli met rode ui geroerbakt. Daar gooi ik op het laatst de gekookte aardappeltjes doorheen. En verder een vega Vivera Crispy Chicken burger. En andijvie salade met geraspte wortel, komkommer, tomaat enzo. Veel knoflooksaus erbij (die ik tegenwoordig een beetje Leo-proof maak dus de helft van de mayonaise vervang door yoghurt. Nog steeds best lekker).
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3422509
Lizzy schreef: vr 26 mar 2021, 17:19 Er zijn dagen dat ik ook wel eens verlang naar iemand die het eten bedenkt en kookt. Ga toch weer eens kijken naar Hello Fresh. Doen ze ook nog aan biologisch?

Vanavond eten we broccoli met rode ui geroerbakt. Daar gooi ik op het laatst de gekookte aardappeltjes doorheen. En verder een vega Vivera Crispy Chicken burger. En andijvie salade met geraspte wortel, komkommer, tomaat enzo. Veel knoflooksaus erbij (die ik tegenwoordig een beetje Leo-proof maak dus de helft van de mayonaise vervang door yoghurt. Nog steeds best lekker).
Niet overtuigend. Maar misschien zijn er andere pakketten die dat wel doen? Wij kregen een gratis box van iemand die het al gebruikte. En zagen dat er bij diverse buren ook bezorgd wordt. Helaas is ons 'groene bezorgmoment' niet hetzelfde als die van de buren. :D
Vind het niet goedkoop, en best wel veel verpakking. :-[ Dus ik weet niet of we dit erg lang blijven doen. Het is gemakkelijk, dat dan weer wel. ;)
Als we hier in het durp weer wekelijks een groentenkrat af kunnen halen uit de moestuin van het restaurant dan ga ik dat zeker doen.
Door Siberienne
#3422510
Lizzy schreef: vr 26 mar 2021, 17:19 Er zijn dagen dat ik ook wel eens verlang naar iemand die het eten bedenkt en kookt. Ga toch weer eens kijken naar Hello Fresh. Doen ze ook nog aan biologisch?

Vanavond eten we broccoli met rode ui geroerbakt. Daar gooi ik op het laatst de gekookte aardappeltjes doorheen. En verder een vega Vivera Crispy Chicken burger. En andijvie salade met geraspte wortel, komkommer, tomaat enzo. Veel knoflooksaus erbij (die ik tegenwoordig een beetje Leo-proof maak dus de helft van de mayonaise vervang door yoghurt. Nog steeds best lekker).
Er was wel een biologische box ooit maar wij zijn toen afgehaakt omdat de recepten niet klopten of vies waren. Daar gingen ze toen wel aan werken.

Ik dacht, ik Google even de naam maar kan hem niet meer vinden en toen kwam ik dit tegen : https://www.ekomenu.nl/

Wij eten tapas vanavond, echt Noors eten dus :biggrin2:

Gebakken champi’s, ham, gevulde gefrituurde jalapeño pepers met kaas (kant en klaar uit de vriezer), gefrituurde uien ringen (idem), salade, kleine quiche vd bakker en gegrilde paprika en zwarte olijven.
Door src_esther
#3422526
Wij hebben korte tijd Willem&Drees (= nu (onderdeel van) Ekomenu) gehad. Best okee, maar ik vond het aandeel groente veel te klein. Toen W&D de bezorging gingen uitbesteden heb ik opgezegd.
Door Basil
#3422543
Lizzy schreef: vr 26 mar 2021, 17:19 Er zijn dagen dat ik ook wel eens verlang naar iemand die het eten bedenkt en kookt.
Ja dat lijkt mij nou ook wel eens fijn maar helaas...
Ik plan tegenwoordig voor een week.
Ik ga op zondag met mijn stapel OERsterk magazines aan tafel zitten, en plan per dag en maak gelijk boodschappenlijstjes voor maandag/donderdag en Hofweb.
Hoef ik de rest van de week niet meer na te denken.
Door Too
#3424275
-Annemarie- schreef: wo 14 apr 2021, 10:21 Ik heb een proefpakket binnen van deze: https://www.greenforce.com/nl
Iemand al eens geprobeerd?
Interessant, ben benieuwd wat jullie er van vinden.
Is het alleen online te bestellen of zou een bio-winkel het ook hebben er staan geen verkooppunten op de site.... vragenvragen ;D
Lijkt me een prima thema voor een middagje ekowinkelen : vind greenforce
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3424277
Gister een nieuwe lasagneschotel gemaakt:
Met spinazie, prei en pangasiusfilet(en belachamelsaus en kaas)... was erg lekker...
Vandaag gebakken aardappeltjes, witte bonen in tomatensaus en varkenshaasje...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door