Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Siberienne
#3389821
chinese kool roergebakken met knoflook, ui, tomaat en nasi kruiden en gerookte tofu reepjes (erg lekker, lijkt op vega spekjes), dan nog even in de over met kaas erover en aardappel puree erbij.

(((eigenlijk was het bedoeld als overschotel met de aardappelpuree op de kool maar ik had de pit onder de aardappelen niet goed aangezet. Ik mis mijn gasfornuis :P )
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3390200
Lizzy schreef: di 08 okt 2019, 09:38 Wow, wat een mooie baksels! Waren ze ook lekker?

Kombucha... Interessant. Ga je ons op de hoogte houden?
De baksels waren lekker, je proeft de bonen helemaal niet. ;D

Kombucha gaat nu goed, was even uitvogelen wanneer het juiste punt is om te drinken. Dat was hier al heel snel, bleek. De eerste twee keer had ik het veel te lang laten staan (zeker een week) en was het azijn. :P ;D
Nu meet ik na anderhalve dag al een prima ph, en proef ik daarna of ik het nog wat langer wil laten staan.
Heb al laten doorfermenteren met appel en gember, dat is ook heerlijk.
De zwam groeit al een malle, ik heb een scoby hotel gemaakt met back-up zwam voor als er eens een keer iets mis gaat.

Ik vind het een lekker drankje, niet te zoet en met een natuurlijke prik erin. En het is super makkelijk te maken. :)
Heb een tijd kefir gedronken, maar vind dit prettiger omdat je geen zuivel hoeft te gebruiken en toch een fermentatie drankje hebt.
Door src_esther
#3390224
Zaterdag andijviestamppot en als toetje een bonbon van Puccini Bomboni. Oefff, wat zijn die bonbons lekker...
Zondag bij familie.
Gisteren spaghetti met spinazie-kruidenroomsaus wat ik een tijd niet had gemaakt. Ditmaal geheel naar eigen inzicht en het was overheerlijk, super lekker en gelukkig maak ik nooit te veel... ;D
Vandaag bloemkool, puree van aardappel, wortelpeterselie (of peterseliewortel) en bloemkool met een overheerlijk lokaal biekstukje.
Morgen restaurant-eten, overmorgen 'restaurant'-voer. Vrijdag is nog een vraag (spruitjesstamppot (met ballen), zuurkoolstamppot (met rookworst) of iets met spaghetti) en zaterdag wordt eten bij een prima vega-restaurant.
Door frodo quin
#3390231
-Annemarie- schreef: di 26 nov 2019, 18:01
Heb een tijd kefir gedronken, maar vind dit prettiger omdat je geen zuivel hoeft te gebruiken en toch een fermentatie drankje hebt.
Je hebt ook waterkefir, voor moest je nog verder willen experimenteren.

Hier is het ovenschotel met pompoen.
Door Tanna
#3390539
Aardappel, pompoen en kleine gehaktballetjes (zonder kruiden), allemaal gestoomd in de Instant Pot. Daarna in diezelfde pot uien gebakken, kikkererwten, tomatenpuree, knoflook, harissa kruiden en gemalen zwarte peper erdoor, de rest er nog even bovenop om weer goed warm te worden en smullen maar. Oh ja, scheut olijfolie om het af te maken.
Door eelke
#3390566
'Lasagne' met pompoenlasagnebladen en spinazie. Maar er knarst iets. Ik denk zand, maar ik weet niet waar vandaan :-X of dat het misschien toch door nog niet helemaal gare bladen komt.
Dus ik denk niet dat ik de andere helft vandaag nog ga eten.
Door eelke
#3390588
pearlsofpassion schreef: zo 01 dec 2019, 10:49 Van de spinazie? Daar durft al eens zand bij zitten.
Klinkt wel lekker (los van het zand dan :biggrin2:)
Vind ik dan. Mijn huisgenoten denken daar anders over. ::)
Ik heb daar nog nooit zand in gehad... en het is ook echt bij elke hap! (behalve bij de bovenste kaas-laag). Zonder zand inderdaad wel lekker. Misschien kijk ik toch nog wat het doet als ie weer opnieuw warm is. En anders wordt t soep met een broodje denk ik.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door