Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3368470
Wat ik ga eten is een verrassing! Ik ga bij een vriendin eten, die vegetarisch voor mij en twee andere vriendinnen van ons gaat koken. Ik verheug me er enorm op!
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3368473
Gezellig! Ik vind het altijd zo fijn als er voor me gekookt wordt, dan smaakt het nóg lekkerder. :)


Vanavond het sweet chili groentenpakket van de Jumbo. Ik doe er vegetarische kipstukjes bij, of alleen een eitje.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3368499
maaltijd.jpg
maaltijd.jpg (89.31 KiB) 1802 keer bekeken
Ham/kaas-broodje van amandelmeel uit de omeletmaker. Ene helft met ham, andere helft met ei. En een kop paprika/ui/tomaat/roomsoep.
Gebruikersavatar
Door pike
#3368509
Pauline schreef:maaltijd.jpg

Ham/kaas-broodje van amandelmeel uit de omeletmaker. Ene helft met ham, andere helft met ei. En een kop paprika/ui/tomaat/roomsoep.
Dat ziet er lekker uit Pauline!
Wat is een omeletmaker? :-[

Hier was het een beetje restjes dag. Een pakje kleine gehaktballetjes van appie uit de vriezer gehaald. Dat moest nodig eens op. Er lag nog een bataat in de koelkast. Met wat rozemarijn in de pan. Allemaal in de kokosolie. En een half zakje snijbonen lag er nog, dat samen met ui en knoflook in een pannetje. Een soort van ouderwets agv-tje.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3368515
pike schreef:Dat ziet er lekker uit Pauline!
Wat is een omeletmaker? :-[
Dit is een omeletmaker: https://www.ebay.nl/itm/Non-Stick-Elect ... 2749.l2649

Ik las er regelmatig over en was best benieuwd, maar wilde er niet teveel voor uitgeven. Vandaar via Ebay. Hij bevalt uitstekend moet ik eerlijk zeggen. Ik bak er groentenomeletten mee, soort van broodjes zoals hierboven, hartig en zoet, echt ideaal. Gaat veel sneller dan in de oven, had ik niet verwacht.
Door Lizzy
#3368537
Het is inderdaad geweldig als er voor je wordt gekookt :smitten: . En als er dan ook nog eens wordt gekookt door iemand die heeeeeeel goed kan koken, dan is dat helemaal heel leuk :biggrin2:

Gisterenavond echt fantastisch gegeten! Wat kan zij goed koken :dribble:. Ze had een heerlijke zelfgemaakte tomatensoep met basilicum en room (die was echt verrukkelijk) met daarbij een platte courgette-taart (met ricotta op de bodem). Zooo lekker! Hoofdgerecht waren heerlijk gegrilde groenten met rijst en een zalige echt verrukkelijke currysaus. Toe ijs met verse vruchten. Mag ze vaker doen, voor ons koken :biggrin2:

Grappig trouwens, zij is de fokker van onze Brutus, die in 1996 geboren is. Dus gisterenavond weer heerlijk herinneringen op zitten halen van onze schatten (zij hebben ook een reu uit het nestje gehouden) :smitten:
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3368560
Lizzy schreef:Het is inderdaad geweldig als er voor je wordt gekookt :smitten: . En als er dan ook nog eens wordt gekookt door iemand die heeeeeeel goed kan koken, dan is dat helemaal heel leuk :biggrin2:

Gisterenavond echt fantastisch gegeten! Wat kan zij goed koken :dribble:. Ze had een heerlijke zelfgemaakte tomatensoep met basilicum en room (die was echt verrukkelijk) met daarbij een platte courgette-taart (met ricotta op de bodem). Zooo lekker! Hoofdgerecht waren heerlijk gegrilde groenten met rijst en een zalige echt verrukkelijke currysaus. Toe ijs met verse vruchten. Mag ze vaker doen, voor ons koken :biggrin2:

Grappig trouwens, zij is de fokker van onze Brutus, die in 1996 geboren is. Dus gisterenavond weer heerlijk herinneringen op zitten halen van onze schatten (zij hebben ook een reu uit het nestje gehouden) :smitten:
Feel good story :)
Door Lizzy
#3368574
Angelique schreef:Feel good story :)
Ja echt. Het was echt groots. Heerlijk!

Dus vanavond eten we gekookte piepers mee andijvie en een vegetarische gehacktbal :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Door - pien -
#3368627
Hatseflats van tofu/gehakt/taugeh/sugarsnaps met wat currypasta en kokosmelk op een bedje van zilvervliesrijstnoedels
Vanavond bieten met een aardappeltje en een restje draadjesvlees
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door