Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door src_esther
#3367975
Eergisteren gegrilde zalmmootjes, gebakken aardappelblokjes (met sjalotjes en peterselie) en salade van veldsla, bleekselderij, fourme d'ambert, geroosterde wal- en pecannoten en een vinegrette.
Gisteren viscurry (Machhali ka Salan), indiase roergebakte bloemkoolroosjes (met zelfgemaakte garam masala) en rijst.
Vandaag runderstoof met als een van de belangrijkste ingrediënten verse zilveruitjes ("verheug" me al op k*twerkje om die schoon te krijgen), aardappelpuree met mosterd en weer de veldsla-bleekselderijsalade.
Door Too
#3367993
..schreef ik elders iets over 'teruggevonden kilo's? ::)

De stand tot dusver
Keurige havermout,
tompouce
een enorm bord vol pasta met spinazie, kip, roomkaas (gekregen van een lief mens, niet opeten zou echt zinloos geweld zijn toch?)

Straks wordt er gekookt.. soep en pasta
-burp- :biggrin2:
Door - pien -
#3367999
Too schreef:..schreef ik elders iets over 'teruggevonden kilo's? ::)

De stand tot dusver
Keurige havermout,
tompouce
een enorm bord vol pasta met spinazie, kip, roomkaas (gekregen van een lief mens, niet opeten zou echt zinloos geweld zijn toch?)

Straks wordt er gekookt.. soep en pasta
-burp- :biggrin2:
Hou op, schei uit :-X
Gister boemkool met aardappeltje en balletje.
Vanavond witlofsla met een eitje :)
Gebruikersavatar
Door koekje
#3368022
Aai voor Liz! Ik zou de volgende keer gewoon net als Plien ook een zakje paaseitjes leegeten. Da's tenminste nog lekker.


Hier pot met rijst. Vieze pot. Gelukkig is meneer alleseter. De kinders hadden er sperziebonen en een worstje bij.
Door src_esther
#3368034
src_esther schreef:Eergisteren gegrilde zalmmootjes, gebakken aardappelblokjes (met sjalotjes en peterselie) en salade van veldsla, bleekselderij, fourme d'ambert, geroosterde wal- en pecannoten en een vinegrette.
Gisteren viscurry (Machhali ka Salan), indiase roergebakte bloemkoolroosjes (met zelfgemaakte garam masala) en rijst.
Vandaag runderstoof met als een van de belangrijkste ingrediënten verse zilveruitjes ("verheug" me al op k*twerkje om die schoon te krijgen), aardappelpuree met mosterd en weer de veldsla-bleekselderijsalade.
Het liep vandaag anders. 's Middags pannenkoeken (beslag van melk, karnemelk, bloem en baking soda). 's Avonds tomatensoep uit een zak (van Kromkommer) en een boterham met kaas, als toet een rijstpudding gemaakt met custard uit een pak en op gevoel een hoeveelheid kruiden (gemalen groene kardemom, gember-, koriander- en kaneelpoeder) plus wat palmsuiker
Morgen hopelijk wel runderstoof.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3368158
Lizzy schreef:Ik proefde nul verschil! (tussen de gewone patatjes en de oven patatjes). Ik heb niet eens extra olie toegevoegd. Ik heb altijd de hele ongezonde extra crunch en dat was deze dus ook maar deze was voor de frituur. Nah, dat weten we dan ook weer :biggrin2:
Keuringsdienst van waarde aan het kijken en moest gelijk aan jou denken ;D
Eerst heel verhaal over het speciale laagje zetmeel op ovenfriet en airfryer friet. Richting het einde komt aap uit de mouw dat bij de supercrunch ook de gewone friet geschikt is voor de airfryer en daarmee ook voor de oven. Daarom zal je dus 0 verschil hebben geproefd omdat supercruch allemaal geschikt zijn gemaakt voor de oven/airfryer :biggrin2:
Door Lizzy
#3368160
dinky89 schreef:Keuringsdienst van waarde aan het kijken en moest gelijk aan jou denken ;D
Eerst heel verhaal over het speciale laagje zetmeel op ovenfriet en airfryer friet. Richting het einde komt aap uit de mouw dat bij de supercrunch ook de gewone friet geschikt is voor de airfryer en daarmee ook voor de oven. Daarom zal je dus 0 verschil hebben geproefd omdat supercruch allemaal geschikt zijn gemaakt voor de oven/airfryer :biggrin2:
Oh is dat zo? Maar beide bevat dus extra meuk, die de boel crunch moet maken?

Dank je Koekje :-*

Vanavond gebakken aardappeltjes, sla, tuinboontjes en een gekookt eitje.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3368166
Lizzy schreef:Oh is dat zo? Maar beide bevat dus extra meuk, die de boel crunch moet maken?

Dank je Koekje :-*

Vanavond gebakken aardappeltjes, sla, tuinboontjes en een gekookt eitje.
Voor het krokant maken van ovenfriet/airfryerfriet wordt aardappelzetmeel gebruikt. Een van de vele producten die van aardappelen wordt gemaakt. Het is dus maar net wat je als definitie van 'meuk' ziet.
Door Lizzy
#3368175
dinky89 schreef:Voor het krokant maken van ovenfriet/airfryerfriet wordt aardappelzetmeel gebruikt. Een van de vele producten die van aardappelen wordt gemaakt. Het is dus maar net wat je als definitie van 'meuk' ziet.
Ik heb het even opgezocht. Dit zit er in:

Ingrediënten: Aardappelen, gemodificeerd zetmeel, zonnebloemolie , rijstebloem, dextrine, rijsmiddelen (E450, E500), maltodextrine, verdikkingsmiddel (E415), kurkuma, paprikaextract.

Ik vind het meeste wel meuk ja, eerlijk gezegd..... Maar goed, ik eet het ook zo weinig, dat moet kunnen. Beetje gif is goed :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3368180
Alleen het gemodificeerd zetmeel (dat zeer waarschijnlijk is gemaakt in Nederland) is voor het krokante korstje, wellicht samen met de rijstebloem. Rest zijn smaakstoffen en valt mij qua lijst eigenlijk nog best mee maar dat komt omdat alleen in pure verse producten geen zooi zit ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door