Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door - pien -
#3409541
Siberienne schreef: vr 28 aug 2020, 19:17 Bouillon en een cracker. Tussen de middag uit lunchen geweest maar iets is er verkeerd gevallen geloof ik
Gaat het al weer beter? :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:

Gisteren aten wij pannekoeken. Met salade. Je bent een berggeit of niet :biggrin2:

Vandaag broodje hamburger met broccoli erbij.
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3409546
Een van de dames gaat koken: gevulde paprika’s.... Laat ik daarvnou net geen trek in hebben :-* ... maar goed, da’s het risico dat ik door de weeks beslis wat er gegeten wordt (sinds de rest weer naar school/werk is) en ik het aan hen overlaat in het weekend (omdat ik dan vaak ook moet werken).....
Door Siberienne
#3409547
- pien - schreef: za 29 aug 2020, 13:45 Gaat het al weer beter? :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:

Gisteren aten wij pannekoeken. Met salade. Je bent een berggeit of niet :biggrin2:

Vandaag broodje hamburger met broccoli erbij.
ja hoor, ik was denk ik gewoon wat 'over moe'. Vandaag een lekker rustig dagje rondom huis. Ben een cake aan het bakken (of eigenlijk iets tussen brood en cake want ik had de verkeerde bloem meegenomen uit de winkel, bleek grof volkoren meel... )

Vanavond denk ik curry met vegan Oumph for free range humans (oftewel de Noorse variant van vega kipstuckjes)
Door Lizzy
#3409552
Siberienne schreef: za 29 aug 2020, 16:24 ja hoor, ik was denk ik gewoon wat 'over moe'. Vandaag een lekker rustig dagje rondom huis. Ben een cake aan het bakken (of eigenlijk iets tussen brood en cake want ik had de verkeerde bloem meegenomen uit de winkel, bleek grof volkoren meel... )

Vanavond denk ik curry met vegan Oumph for free range humans (oftewel de Noorse variant van vega kipstuckjes)
Ben benieuwd!

Fijn dat het weer wat beter met je gaat.

Hier vandaag Chili sin Carne. Met meergranen-hatseflats, tortilla chips, zure room en veel koriander (vers) voor mij :) (Leo vindt koriander goor).
Gebruikersavatar
Door doranto
#3409553
Lizzy schreef: za 29 aug 2020, 18:15 Ben benieuwd!

Fijn dat het weer wat beter met je gaat.

Hier vandaag Chili sin Carne. Met meergranen-hatseflats, tortilla chips, zure room en veel koriander (vers) voor mij :) (Leo vindt koriander goor).
Vindt hij het toevallig naar zeep smaken?
Door Siberienne
#3409557
Lizzy schreef: za 29 aug 2020, 18:15 Ben benieuwd!

Fijn dat het weer wat beter met je gaat.

Hier vandaag Chili sin Carne. Met meergranen-hatseflats, tortilla chips, zure room en veel koriander (vers) voor mij :) (Leo vindt koriander goor).
De OuMph is lekker. Meneer dacht eerst dat het echte kip was. Ben er wel blij mee dat hier diverse vleesvervangers te krijgen zijn. Ook al Vega gehakt gehad dat prima was (wij aten eerder deze week ook Chili sin carne)
Door Lizzy
#3409561
Doranto schreef: za 29 aug 2020, 19:11 Vindt hij het toevallig naar zeep smaken?
Hij vindt koriander niet naar zeep smaken maar gewoon goor ;D . Ik had ook gelezen dat het genetisch is maar ik vond de eerste keer dat ik verse koriander proefde het ook heel goor. En nu ziet mijn bord Chili er zo uit (inclusief salade uit eigen tuin!):
IMG_20200829_182526[1].jpg
IMG_20200829_182526[1].jpg (3.43 MiB) 1429 keer bekeken
En Leo deed gisteren heel wild! Dat kleine groene plukje? Koriander!

IMG_20200829_182440[1].jpg
IMG_20200829_182440[1].jpg (3.34 MiB) 1429 keer bekeken
Door Lizzy
#3409562
Siberienne schreef: za 29 aug 2020, 21:12 De OuMph is lekker. Meneer dacht eerst dat het echte kip was. Ben er wel blij mee dat hier diverse vleesvervangers te krijgen zijn. Ook al Vega gehakt gehad dat prima was (wij aten eerder deze week ook Chili sin carne)
Oh echt? Dan was het wel een goeie kipvervanger! Ik weet niet hoe kip smaakt maar ik vind de nepkip eigenlijk net rubber. Zijn ze Noorwegen niet zo ver met plantaardige dingen als Zweden?
Door Siberienne
#3409573
Lizzy schreef: zo 30 aug 2020, 09:06 Oh echt? Dan was het wel een goeie kipvervanger! Ik weet niet hoe kip smaakt maar ik vind de nepkip eigenlijk net rubber. Zijn ze Noorwegen niet zo ver met plantaardige dingen als Zweden?
Weet ik niet zo goed want ik ken Zweden wat dat betreft niet zo goed. De zou oh verkopen ze daar volgens mij ook. In Noorwegen moet je best even zoeken naar de Vega vervangers, de vlees afdeling is wel een heeeeel stuk groter. Ik denk dat de Noren toch nog best wel carnivoren zijn...
Door Siberienne
#3410704
We hebben een nieuwe bbq of eigenlijk een kamado grill. Nu we geen houtoven meer hebben moest meneer toch wat ;) om te hobbyen. Huismerk van Zweeds bedrijf in de herfst uitverkoop.

Gisteravond hadden we zalm, gegrilde groente en gepofte aardappelen vd grill.

Tussen de middag vega worstjes met salade.
Restwarmte gebruikt en er appeltaart in gebakken

En vanavond staan er kippenpoten, rozemarijn aardappelen en maïskolven op het menu.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door