Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door frodo quin
#3394631
Siberienne schreef: do 06 feb 2020, 07:37 Ik had een zakje bruine linzen van Hak - snel en die doe ik ook door salades. Als ik linzen kook heb ik meestal bio oranje linzen

Kruiden - goede vraag. Ik trek dan een la open en wat had ik er ook alweer door gedaan :biggrin2: ik geloof salie en peper en eetlepel chipotle saus die ik nog had staan.
Bedankt :)
Door frodo quin
#3394632
Jammer van de pulled oats.

Ik dacht dat er best wel veel veggie kaas was. Ik wist zelf maar dat er kalfsmagen in verdwenen toe ik al jaren vegan at, dus vraag mij niet welke wel en welke niet.
Door Siberienne
#3394635
frodo quin schreef: do 06 feb 2020, 20:03 Bedankt :)
Er zat Baharat kruidenmix doorheen van pit en pit. Ineens wist ik het weer toen ik de la open deed :biggrin2:

Wij aten vandaag groente balletjes, sla met granaatappel pitten en mais en aardappel / zoete aardappel uit de oven.
Door Tanna
#3394638
Ik ben sinds een paar jaar verslingerd geraakt aan de Instant Pot. Ideaal, je gooit alles erin, zet het ding aan en gaat wat anders doen! Vandaag uien, knoflook, aardappels, kapucijners, flespompoen, harissa, kurkuma, zwarte peper en tomatenpuree. Opgediend met een grote scheut verrukkelijke olijfolie en we konden er weer even tegen.
Door Lizzy
#3394647
Tanna schreef: do 06 feb 2020, 23:32 Ik ben sinds een paar jaar verslingerd geraakt aan de Instant Pot. Ideaal, je gooit alles erin, zet het ding aan en gaat wat anders doen! Vandaag uien, knoflook, aardappels, kapucijners, flespompoen, harissa, kurkuma, zwarte peper en tomatenpuree. Opgediend met een grote scheut verrukkelijke olijfolie en we konden er weer even tegen.
Klinkt heerlijk! Ga ik ook eens maken!
Gebruikersavatar
Door pike
#3394947
Op dinsdag staat de visboer op de markt dus voor vandaag lekker makkelijk gebakken heek gekocht met daarbij spitskoolsalade. Voor morgen gelijk visloempia’s meegenomen. Geen idee hoe die smaken want nog nooit eerder gekocht. Het zijn nogal forse dingen dus waarschijnlijk wel een hele maaltijd. In elk geval ook weer gemakkelijk ze hoeven alleen maar opgewarmd.
Door src_esther
#3394952
CindyMayella schreef: di 11 feb 2020, 17:50 De Cottage Pie is eigenlijk een variatie op de Indische pastei.... op een Engelse manier, denk ik ;) ....
Is het geen verzinsel van AH?
Ik ken wel Shepherd's pie met o.a. lamsgehakt en belangrijke smaakmaker Branston pickle. Niets Indisch aan ook niet Indiaas.
Door Siberienne
#3394962
src_esther schreef: wo 12 feb 2020, 00:59 Is het geen verzinsel van AH?
Ik ken wel Shepherd's pie met o.a. lamsgehakt en belangrijke smaakmaker Branston pickle. Niets Indisch aan ook niet Indiaas.
Volgens wiki is cottage Pie een variant van sheperds pie met rundergehakt ipv lamsgehakt

https://simple.wikipedia.org/wiki/Cottage_pie

Term wordt blijkbaar gebruikt sinds 1800, dus toch niet verzonnen door de AH

@cindymayella wat vind je er Indisch aan?
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3394973
src_esther schreef:[quote=CindyMayella post_id=3394938 time=<a href="tel:1581439810" data-original-title="" title="">1581439810</a> user_id=14918]
De Cottage Pie is eigenlijk een variatie op de Indische pastei.... op een Engelse manier, denk ik ;) ....
Is het geen verzinsel van AH?
Ik ken wel Shepherd's pie met o.a. lamsgehakt en belangrijke smaakmaker Branston pickle. Niets Indisch aan ook niet Indiaas.[/quote]

Ik maak altijd de Indische pastei..... deze cottage pie is hetzelfde, alleen de kruiden zijn anders... verder zijn het dezelfde ingrediënten....
Dat bedoelde ik ermee....
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door