Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3433762
smulpaap schreef: do 28 okt 2021, 13:04 Wij dachten aan de zelfgemaakte erwtensoep te gaan . Die had ik in de schuur neergezet, grote pan ,paste niet in de koelkast
Totdat ik iemand miste , schuurdeur stond op een kier . En ja hoor de snert zat in haar snor . Miep was dus op de werkbank gesprongen . Had er blijkbaar een beste klus aan om uit de pan te slurpen .pan op de vloer gevallen , waar nog de nodige niet opgeruimde troep lag . Dus de snert kon niet meer gegeten worden . Ik had moord neigingen :biggrin2: en uiteraard was het mormel flink winderig :biggrin2:
Ooooh, wat een monster... :-X
Ik had een stamppot van de Albert Heijn, met zoete aardappel, boontjes en paprika voor de baby... Nou ja, baby ::) kind is een vreetzak ;D
(Ik houd altijd van alles apart uit onze maaltijd)
Door El_Kato
#3433763
Van de week een tas met 9x 500gr verschillende soorten gedroogde peulvruchten gekregen van mijn moeder - nou ja gekregen heb ze aan haar betaald ::) Ze haalt ze bij een bedrijfje bij hun in de buurt die ze teelt.

Vandaag heb ik de kievietsbonen gekookt, gisterenavond in de week gezet. We aten ze volgens onderstaand recept en dat was echt verrassend lekker - echt heerlijk gesmuld :D
We hadden de versie met spekjes :)

2 Porties gekookte bonen zijn de vriezer in gegaan voor een volgende keer.

https://peulvruchten.nl/recepten/hollan ... gan-optie/
Door Siberienne
#3433784
smulpaap schreef: do 28 okt 2021, 13:04 Wij dachten aan de zelfgemaakte erwtensoep te gaan . Die had ik in de schuur neergezet, grote pan ,paste niet in de koelkast
Totdat ik iemand miste , schuurdeur stond op een kier . En ja hoor de snert zat in haar snor . Miep was dus op de werkbank gesprongen . Had er blijkbaar een beste klus aan om uit de pan te slurpen .pan op de vloer gevallen , waar nog de nodige niet opgeruimde troep lag . Dus de snert kon niet meer gegeten worden . Ik had moord neigingen :biggrin2: en uiteraard was het mormel flink winderig :biggrin2:
Oeps. Hoe gaat het met de ‘ruftkees’ ?

Gisteren curry uit de pot met rijst en naanbrood en de vega brokjes van Hälsans kök die ik serieus lekker vind.
BD61CE68-44FF-49AF-8D64-4AAD257DF526.jpeg
BD61CE68-44FF-49AF-8D64-4AAD257DF526.jpeg (224.73 KiB) 1186 keer bekeken
Door smulpaap
#3433790
Miss ruft heeft nergens last van gehad , op flink wat winden na dan :biggrin2:
De snert beviel haar geloof ik wel , ik heb haar wel een dag laten vasten . Nou , dan ga je maar bij de schuur staan , wie,weet is er nog meer van dat lekkers weer eens wat anders toch :biggrin2:
Maar russells staan er om bekend , liefst met de pot mee eten :biggrin2:
Door Siberienne
#3433793
Lizzy schreef: za 30 okt 2021, 11:18 Is daar ook een Hollandse equivalent van?
Het is van Nestle maar als ik zoek krijg ik alleen Deense, Zweeds en Noorse sites. Maar de verpakking lijkt wel op Garden gourmet, en dat is ook van Nestlé. Alleen die diepvries blokjes die wij dus hebben zie ik niet in hun assortiment
Door Lizzy
#3433794
Het lijkt inderdaad op Garden Gourmet. Ga wel even zoeken of ze iets hebben dat er op lijkt. Garden Gourmet doet er helaas vaak scharrel kippeneiwit in hier in NL en dan vind ik het een totale no no. Jammer, want het broodbeleg is bijv. ook echt best lekker.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3433795
Hier een maaltijdsalade aangezien vriend en ik beide op onze eigen manier niet fit waren. Gelukkig knappen we beide ook al flink op en zijn we nu weer grotendeels de oude
Door src_esther
#3433803
Na woensdag bij een uitstekende bistro, donderdag thuis een eenvoudige pasta met bio-dynamische tomatensaus uit een potje en dag daarna bij een niet zo beste zelfgenoegzame brasserie vandaag zelfgemaakte spruitjesstamp met een gehaktbal(letje) uit de vriezer.
Gebruikersavatar
Door KarenH
#3433806
Kaela schreef: za 30 okt 2021, 18:48 Een hele dikke vette calzone pizza en ik heb hem zo hop naar binnen geschoven.

Er zou nog wel een ijsje bij passen, maar beter van niet.
Hoop dat je toch wel gekauwd hebt :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door pike
#3433825
In een vlaag van ? heb ik afgelopen week een pak zwarte rijst gekocht. Nog nooit gegeten. Een recept op internet gezocht: Zwarte rijst met ui, knoflook, spinazie, tomaatjes en garnalen. Gisteren gemaakt en het was bovenverwachting best lekker :D
Vanavond wordt het boemboe bali ikan met toemis boontjes en witte rijst.
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3434236
Heb mn Indo-bloed na ruim 2 jaar maar weer eens laten spreken ;) ….
Rijst, draadjes vlees (lijkt op smoor daging) en sajoer (bloemkool en witte kool)…..
Ruikt jammie… maar zo lekker als mn oma en moeder maken, dat lukt me niet ;) ……
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door