Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Sonja
#3448274
Gisteren gegrilde zalm met snijbiet en rauwkost. De snijbiet op z'n Kroatisch (blitva) klaargemaakt met aardappel, knoflook en olijfolie.
Voor vanavond zit ik nog moed te verzamelen om pasta met vegetarische rode saus te gaan koken.
Door El_Kato
#3448282
Ik had geluk vandaag :D Ik had een TGTG box van de Lidl gekocht gisteren. De hele week kan je die tot 19.00 ophalen maar op zondag dus maar tot 17.00 en dat zag ik om 18.15 ::) . Toch naar de winkel gegaan, moest nog wat dingen hebben en gevraagd of de box nog beschikbaar was. Hij stond er nog en ik mocht hem nog meenemen, echt erg blij mee het was een super mooie en volle box :D

Ik ga straks bonen in de week zetten voor een minestrone soep die ik morgen ga maken. Daar gaan courgette, 1/2 bloemkool in stukjes, wortel en een prei bij.

De andere 1/2 bloemkool ga ik denk ik overmorgen samen met de snijbonen roerbakken met wat rode currypasta, een paar scheppen pindakaas en wat kokosmelk.

Nu nog iets bedenken voor de witlof en de ijsberg sla :)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3448363
Ronald schreef: ma 15 aug 2022, 20:57 Hamburgerbroodjes uit de oven (lekker knapperig), goede hamburger erop en natuurlijk kaas, uitjes en sausjes. En dat keer twee :cool:
Oooh dat klinkt echt heel erg lekker!!
Door - pien -
#3448385
Ronald schreef:Hamburgerbroodjes uit de oven (lekker knapperig), goede hamburger erop en natuurlijk kaas, uitjes en sausjes. En dat keer twee :cool:
Sonja schreef: ma 15 aug 2022, 20:17 Vandaag was het een salade met zilvervliesrijst, paksoi, wortel, radijs, rode ui, hardgekookt ei, koriander en een pindadressing.
Dat klinkt allebei heel erg lekker!

Ik had een restje 'zompige tofu met broccoli' ;D
Vanavond Koreaanse kipvleugels van de bbq (liggen sinds gisteren in de marinade) Met wat eigenlijk :g:
Gebruikersavatar
Door Sonja
#3448425
Vandaag een ovenschotel gemaakt met aardappel, courgette, aubergine, tomaat, knoflook, nog wat verse kruiden en geitenkaas.
Als toetje aardbeien met slagroom.
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3448491
Vandaag door omstandigheden geen zin om te koken en geen zin om te bestellen. Dus naar de slager en daar een maaltijd opgehaald. Het zag er allemaal heel erg lekker uit. Maar jeetje... wat was dat zout zeg... Dat doe ik dus niet meer!
Door - pien -
#3448501
Lullig is dat altijd hè Ronald, verheug je je op een lekkere maaltijd die je alleen maar hoeft op te warmen, is het amper te vreten :-\

Mijn Koreaanse kipvleugels waren heerlijk, met een afbakbroodje (heul Koreaansmaarnietheus) en komkommersalade.
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3448508
Gister rode bietjes (wel uit pot :-\ ) met kipkluifjes…. Vandaag de rest van de rode bietjes met een speklapje….. Voor zaterdag en zondag heb ik tikka masala en rijst op de planning staan…..
Door Siberienne
#3448509
Iets makkelijks 🤔 maar dat hadden we gisteren ook al (roerbak met rijstnoedels, vega blokjes en groenten met een zakje saus)

@ronald; ja hebben wij ook wel eens gehad, bizar zoute zuurkoolschotel van de slager…. Zelfs een keer uit eten met asperges die ongelofelijk zout waren zo smerig is dat!
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3448516
Ik koop ongeveer 1x per 2 jaar een potje zout. Zo'n klein potje (is dat 125 gram?). Want ik vind op bijvoorbeeld een gekookt eitje een beetje zout wel lekker. Met koken gebruik ik het al helemaal nauwelijks. En meestal is na 2 jaar het potje niet leeg, maar dusdanig aangekoekt dat er niets meer normaal uit komt. Dus dan komt een maaltijd waar royaal met zout gewerkt is even heel hard binnen.

Maar goed... ik weet het nu. Dat was dus eens maar nooit weer.
Door Lizzy
#3448518
Ronald schreef: wo 17 aug 2022, 22:31 Vandaag door omstandigheden geen zin om te koken en geen zin om te bestellen. Dus naar de slager en daar een maaltijd opgehaald. Het zag er allemaal heel erg lekker uit. Maar jeetje... wat was dat zout zeg... Dat doe ik dus niet meer!
Jaaaa, dit is zo herkenbaar! OK, dan niet van de slager maar wel een kant en klare zuurkoolmaaltijd (zonder vlees) van de Ap. Ik heb de rest van de avond met een waterfles aan de lippen gehangen :o

Niet voor herhaling vatbaar dus. Iets anders verzinnen voor als je geen zin hebt om te koken (ik ben daar ook nog steeds niet uit... vind eigenlijk alle kant en klare happen oneetbaar).
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door