Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Anneloog
#3385513
Hier moest een aangesneden knolselderij op. Was 3/4e knol had ook nog 3/4 courgette liggen dus het is een soep geworden met er ook door paddestoelen mix en kastanje champignons. Spekjes (optioneel kan ook prima zonder) bosui/bieslook en emmentaler kaas schaafsels als garnering Afbeelding. Was iets te enthousiast met gedroogde chilipepers geweest dus goed pittig en had dus wel ff wolkje kookroom nodig maar zeer lekker. Zelf gecreëerd recept en als er intresse in is hoor ik het graag
AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn BLA-L29 met Tapatalk

#3385526
Siberienne schreef: za 07 sep 2019, 21:33 Snijbonen met tomaat en feta, puree van zoete en gewone aardappel met wat geraspte gruyère erdoor en gebakken champi’s en portobella met walnoten erdoor.
OH dit klinkt goed!
Paste het qua smaak allemaal goed bij elkaar?

Anneloog, je soep ziet er ook erg lekker uit!
Gebruikersavatar
Door koekje
#3385529
Lizzy schreef: zo 08 sep 2019, 08:43 Het was wel lekker Koekje. Niet om te juichen ofzo maar wel lekker. Ik miste wel iets van rijst of naanbrood erbij.
Dat is er zelf natuurlijk bij te serveren.

Hoe zit dat met de ingredienten? Ik lees in de lijst een kilo kikkererwten, dat zijn 4 blikken. En 2 blikken kokosmelk en een halve liter water. Lijkt me veel erwten en veel vocht. Hoeveel heb jij gebruikt?
Het is ook niet zo sterk gekruid; alleen wat kurkuma (heeft niet heel veel smaak, vooral kleur) en chilivlokken. Ik zou er denk ik wat gemalen korianderzaad en gemalen komijnzaad bij doen. Eventueel een schepje tahin ook nog.
Door frodo quin
#3385531
Gisteren en eergisteren pizza gemaakt met een kh-arme deeg. Daar nog een tomaat-paprikasoep bij. Ook weer flink mijn smoothie opgedronken.

Straks indisch, maar ik ben vergeten reserveren, dus hopelijk is er nog plaats.
Door El_Kato
#3385534
Het is vrij makkelijk om zelf producten te roken :) Ben erg fan van gerookt vlees en vis en heb op mijn ketel BBQ inmiddels al een paar keer zalm gerookt, erg lekker. Kaas, knoflook, boter en zout roken is ook lekker. Geeft een heel subtiel rooksmaakje af aan gerechten of bv een gerookte kruidenboter is ook mjammm :D Deze producten heb ik koud gerookt met een CMG (Cold Smoke Generator).

Ik wil nog een keer kip roken maar dat doe je warm. En wil ook nog zalm warm roken :)

Tofu zou je prima moeten kunnen koud roken lijkt mij.
Door Lizzy
#3385536
koekje schreef: zo 08 sep 2019, 09:56 Dat is er zelf natuurlijk bij te serveren.

Hoe zit dat met de ingredienten? Ik lees in de lijst een kilo kikkererwten, dat zijn 4 blikken. En 2 blikken kokosmelk en een halve liter water. Lijkt me veel erwten en veel vocht. Hoeveel heb jij gebruikt?
Het is ook niet zo sterk gekruid; alleen wat kurkuma (heeft niet heel veel smaak, vooral kleur) en chilivlokken. Ik zou er denk ik wat gemalen korianderzaad en gemalen komijnzaad bij doen. Eventueel een schepje tahin ook nog.
Er stond volgens mij 3 potten kikkererwten. Ik heb er twee gebruikt. Maar je stamt ze dus 3 zou ook prima zijn. Ik heb 1 blik kokosmelk gebruikt. Ik heb iets minder vocht gebruikt maar het moet wel 35 minute stoven zonder deksel. Ik heb alleen de kruiden gebruikt die in het recept stonden. En het smaakte lekker. Zuiver. In plaats van kurkuma heb ik er dan wel Golden Paste door gedaan maar och, kokosolie en een beetje peper zal het verschil niet maken. Ik heb er wel zout bij gedaan. Ik heb geen kokos yoghurt gebruikt trouwens. Gewoon Griekse vond ik prima.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door