Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3396664
Anneloog schreef: vr 06 mar 2020, 18:19 brocolli/spinazie taart

Bladerdeeg om een springvorm mee te bekleden ( hou wat blader deeg achter om in repen er op te leggen)
500 gram broccoli ( inclusief de geschilde stronk)
500 gram verse spinazie
300 gram mager runder gehakt
4 eieren ( maat m)
2 blokjes monchou a 100 gram per stuk
Naar smaak gedroogde tomaatjes op olie uitlekken en grof hakken
Beetje paneermeel
200a250 ml kook room
Provinciaalse kruiden
2 sjalotjes
1a2 teentjes knoflook
peper/zout
1 verkruimeld groente bouillon blokje

Blancher de broccolie in water met zout en laat goed uitlekken, doe het zelfde met de spinazie.
Bekleed een springvorm met het bladerdeeg en bestrooi de bodem met watpaneermeel en zet in koelkast weg.
bak gehakt rul met fijn gesnipperde sjalotjes een beetje provinciaalse kruiden iets zout peper en de knoflook en laat daarna uitlekken en afkoelen.
Maak intussen de 'saus' de room 4 eieren 2 volle lepels provinciaalse kruiden en het verkruimelde bouillon blokje.
Snijd de 2 pakjes monchou a 100 gram per stuk in blokjes.

Verwarm de oven voor op 220 graden.
vul de met eerst bakpapier daarna bladerdeeg springvorm met eerst laagje paneermeel, dan gehakt, dan broccoli, dan de fijn gehakte zongedroogde tomatjes, dan een blok monchu in kleine blokjes. Dan spinazie goed uitgelekt en uit geknepen, dan weer monchou en dan het room ei mengsel. Top de taart af met wat repen bladerdeeg en vet deze in en zet ze 40 minuten in een oven van 220 graden.
Na bakken even rusten voor een minuut of 10 en springvorm los maken en aansnijden en genieten maar.


Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Heerlijk! Dank je wel :-* (prima te doen zonder gehakt denk ik. Denk niet eens dat ik die ga vervangen).
Door - pien -
#3396668
Gister waren we uit eten: ribeye met frietjes en groenten en ijs met advocaat toe :dribble:
Vanavond pompoensoep en voor morgen zit er sukadelap met kweepeer in de slowcooker. Lekker maar beetje vreemd recept (Midden Oosters) met veel laurier/komijn/kaneel. O ja, en een hele bol knoflook ;D
Door Anneloog
#3396670
Hele huis ruikt naar knoflook Afbeelding want heb knoflook gepoft . Zo lekker. Straks gaat er wat door de garnalen cocktail. En deel gaat in bakje de koelkast in.AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door Angelique
#3396675
Anneloog schreef: za 07 mar 2020, 17:30 Hele huis ruikt naar knoflook Afbeelding want heb knoflook gepoft . Zo lekker. Straks gaat er wat door de garnalen cocktail. En deel gaat in bakje de koelkast in.AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Dat virus slaat jullie nu wel over :biggrin2:
Door Anneloog
#3396676
Angelique schreef: Dat virus slaat jullie nu wel over :biggrin2:
AfbeeldingAfbeelding tja je kan niet voorzichtig genoeg zijn. Nu geen corona vampieren of ander gespuis wat ons lastig valt AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Door src_esther
#3396697
Anneloog schreef: za 07 mar 2020, 17:30 Hele huis ruikt naar knoflook Afbeelding want heb knoflook gepoft . Zo lekker. Straks gaat er wat door de garnalen cocktail. En deel gaat in bakje de koelkast in.AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Dat is solo-knoflook toch? Stond er van de week naar te kijken in de winkel.

Afgelopen 3 dagen rundvlees curry madras en pandanrijst gegeten. Een dag met sperzieboon, een dag met spinazie en een dag met bloemkool, steeds met zwarte komijn, gember, pepertje en garam masala (zelfgemaakt).
Door Anneloog
#3396698
src_esther schreef: za 07 mar 2020, 20:40 Dat is solo-knoflook toch? Stond er van de week naar te kijken in de winkel.

Afgelopen 3 dagen rundvlees curry madras en pandanrijst gegeten. Een dag met sperzieboon, een dag met spinazie en een dag met bloemkool, steeds met zwarte komijn, gember, pepertje en garam masala (zelfgemaakt).
Ja klopt solo knoflook echt heerlijk en blijft veel langer goed van smaak tegen over de bekende bollen knoflook uit de supermarkt.
Door Tanna
#3396713
Wij hadden broer, schoonzus en nicht op bezoek vandaag. Toen ze vanmorgen kwamen stond er al een tijm-olijvenbrood in de machine te bakken en had ik 10 gehaktballetjes bruin gebakken in de instant pot. Balletjes gemaakt met verkruimeld volkorenbrood, een eitje, gefruite uien, zwarte peper, geraspte nootmuskaat, basilicum en een beetje cayenne. Daarna in de instant pot weer uien gebakken, een pond gesneden tomaten, knoflook, basilicum, zwarte peper, cayenne erbij, een potje tomatenpuree erdoor, potje schoon geschud met een beetje water en dat er ook door, pot 4 minuten onder druk en laten afkoelen. Aan het eind van de middag in de instant pot aardappels gestoomd en in de andere pot de pruttel opgewarmd, een paar blikjes gemengde bonen erdoor (butter en kidneybeans, kikkererwten en witte boontjes. Opgediend met het olijvenbrood.......we hebben gesmuld! Alles biologisch trouwens, altijd.
Door hannabelgje
#3398193
Ik eet nu heel de week alleen thuis ipv een paar dagen bij mijn ouders. Dus iedere dag wordt er braaf gekookt. Vanavond bloemkoolnasi met een gebakken eitje.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3398299
Wij zijn de vriezer aan het doorspitten. Gisteren waren de vega bitterballen aan de beurt, witlofsalade met kaas bij. Géén combinatie, maar het was wel lekker. ;D En natuurlijk heb ik een blaar van de hete bitterballen. ::)

Vanavond zalm, weet nog niet wat erbij. Waarschijnlijk de groente die er nog ligt. Dan is alles wat vers was op. Morgen maar weer een kar boodschappen voor een week hamsteren, dat doe ik al jaren zo. :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door