Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door - pien -
#3344182
El_Kato schreef:Oooh echt… ik dacht dat je altijd houtskool nodig had om het goed in de fik te krijgen :???:
Doe echt al jaren een combi van beide houtskool voor de snelle fik en briketten omdat ze langer heet blijven, ga de volgende keer alleen briketten proberen :)

Had idd gelezen dat je, ik dacht alle keramische ei BBQ’s alleen met houtskool mag stoken. Maar dat het in een normale niet uitmaakt.
Klopt, houtskool krijg je sneller aan dan briketten, maar als je een starter hebt maakt het niet uit. Paar van die bruine blokjes erbij en met een half uurtje kun je de starter leeggooien in je bbq :D

Wij aten asperges met ei, boter en een aardappeltje.
Door - pien -
#3344436
CindyMayella schreef:Beterschap! Hoor het wel als je het hebt geprobeerd ;) .....
Zo, gister hebben we 'bami van Cindy's oma' gegeten en het was héérlijk! Met trassi wordt alles lekkerder ;D

Vanavond een stoof van meiraapjes, Chinese kool, prei, met karbonade. Gerookt paprikapoeder erdoor en crème fraîche :dribble:

Bij nader inzien paste paprikapoeder er niet bij. Gewoon een bouillonblokje en straks nog wat binden met crème fraîche.
Laatst gewijzigd door - pien - op do 07 jun 2018, 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3344438
- pien - schreef:
Zo, gister hebben we 'bami van Cindy's oma' gegeten en het was héérlijk! Met trassi wordt alles lekkerder ;D
Thanks :-* !

Wij eten vanavond lentestamppotje met erwtjes.... Nieuw recept......
Door Elf
#3344493
eelke schreef:Briketten schijnt echt no-go te zijn in de bbq wereld. Ik ben er nog niet echt achter waarom, als ik moet gokken denk ik dat er meer doorheen zit dan alleen hout en dat dat iets doet met de smaak. Maar het schijnt zo te zijn dus ik neem het maar aan.

Ik ben nu bezig met Pulled Pork...
Inderdaad nooit briketten gebruiken in een kamado! De chemische dampen die er in het begin afkomen gaan blijkbaar in het keramiek zitten. Dar is althans de instructie die wij bij onze Big Green Egg kregen. Ook nooit van die witte aanmaakblokjes gebruiken om dezelfde reden
Door Lizzy
#3344609
Too schreef:Alwéér saai : krielen in schil, gekookte broccoli en een stukje kip
En t is weer gelukt ... halfgare broccoli :o , iig geen slappe slurphap
Saai?? Ech nie!
Door - pien -
#3344682
Too schreef:Alwéér saai : krielen in schil, gekookte broccoli en een stukje kip
En t is weer gelukt ... halfgare broccoli :o , iig geen slappe slurphap
;D
Álles beter dan te gare broccoli :yucky:
Lekker 'beetgaar' of nog knapperiger ;D

Wij aten een 'Kimmetje' :) Ons prutje van eergisteravond met pasta. Iets met 'geen planning, afronding met personal trainer die uitliep, barf geven wat lang duurde ivm alles in stukjes knippen' en daardoor had ik nog totaal niks aan het eten gedaan toen meneer pien thuiskwam' ;D
Heb ik lang niet meer voorbij zien komen...is toch een restje, iets wat je al eerder hebt gekookt en dan opwarmt?
Of zit ik fout?

Vanavond asperges uit de Kievittas, met aardappeltjes, ei en boter :yeah:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door