Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door - pien -
#3399240
Kaela schreef:
Wij hebben op dezelfde manier gister de turk laten bezorgen en we hebben gesmuld!

Wat betekend dat vanavond dan alsnog de boerenkool op het menu staat.
Siberienne schreef: zo 29 mar 2020, 12:14 Ik denk dat wij vanavond ‘uit eten’ gaan. Het restaurant pal aan de overkant biedt een afhaal menu aan. Asperges zijn er al! En we moeten de middenstand toch een beetje sponsoren nu vond ik ;)
:thumbup:
Wij hebben geen restaurants die bezorgen én echt lekker eten hebben. Jammer! Want sjonge, wat kan dat tegenvallen als je een keer bestelt. Er zat een Surinaamse tent in het dorp die lekkere roti en bara hadden, maar die hebben het niet gered (zijn al een paar maanden gestopt).
De rest is niet om over naar huis te schrijven...
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3399301
Gister roergebakken courgette/ui/knoflook, met noedels en een sateetje wat we nog in de vriezer hadden liggen. Van een keer te veel op de bbq. ;)

Vandaag een kaasflap (zal ik het netjes zeggen ;D ) van de Lidl, die was verrassend lekker. :o Met broccoli en een soort van rösti. Er lagen alleen nog maar kleine aardappeltjes die bijna verschrompeld waren, daar moet je toch wat mee.
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#3399307
- pien - schreef: za 28 mar 2020, 17:08 Dat klinkt inderdaad als een feestje :yeah:

Wij eten vanavond artisjok. Met een héérlijk sausje! Tis een beetje weinig, alleen artisjok, maar op zaterdagavond komt de snaai weer op tafel, met een glaasje wijn voor mij en een bierke voor meneer.
Artisjok heerlijk als snack idd. ik verwerk ze (maar dan uit de diepvries gekochte) in een salade nicoise of ook wel in een simpel pasta gerecht in combinatie met geroosterde pijnboompitjes en geroosterde paprika en een met een simpele lichte tomatensaus ( van verse ontvelde tomaten, licht gepureerd en met olijfolie ui en knoflook peper en zout samen gefruit tot een simpele kort verwarmde lichte saus) kappertjes zijn er dan ook heerlijk in om het zout achterwege te laten.


ik ben gewoon een lekkerbek
;D
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#3399308
-Annemarie- schreef: zo 29 mar 2020, 20:11 Gister roergebakken courgette/ui/knoflook, met noedels en een sateetje wat we nog in de vriezer hadden liggen. Van een keer te veel op de bbq. ;)

Vandaag een kaasflap (zal ik het netjes zeggen ;D ) van de Lidl, die was verrassend lekker. :o Met broccoli en een soort van rösti. Er lagen alleen nog maar kleine aardappeltjes die bijna verschrompeld waren, daar moet je toch wat mee.

is toch ook zeer smakelijk.
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#3399310
Eef+Stippels schreef: za 28 mar 2020, 17:25 Preisoep met aardappel en champignons.

Er is al weken maar zeer beperkt bio fruit verkrijgbaar bij de supers, bij jullie ook?
Ik kan alleen aan appels (ouwe melige) en bananen komen.
Ik heb afgelopen tijd niet zoveel boodschappen gedaan. laatste keer markt was al weer 2 weken geleden voordat alle maatregelen scherper werden. lekker op een vroeg moment. Met een beetje geluk is dat op de markt wel te vinden tegenwoordig. Vorige week wel in een Lidl geweest voor wat andere boodschappen.. ook maar smorgens omdat het dan nog te doen is en het echt redelijk rustig is. toen wel biologische pastinaak gekocht . verder niet naar gekeken omdat ik geen groenten nodig had. misschien ligt het aan de winkel en de plaats waar je woont? hier Ekoplaza natuurlijk genoeg en er is ook nog een biologisch buurtmarktje met 4 kramen. alleen ja wel heel erg duur als je net als ik niet breed budget hebt
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#3399311
vandaag overigens weer rode kool, lekker patatjes bij maken van verse aardappel. Had nog een home made pittige :D lupineburger in de vriezer en die er uit gehaald. dus die er bij..
Door - pien -
#3399347
Aquillo schreef: zo 29 mar 2020, 20:25 Artisjok heerlijk als snack idd. ik verwerk ze (maar dan uit de diepvries gekochte) in een salade nicoise of ook wel in een simpel pasta gerecht in combinatie met geroosterde pijnboompitjes en geroosterde paprika en een met een simpele lichte tomatensaus ( van verse ontvelde tomaten, licht gepureerd en met olijfolie ui en knoflook peper en zout samen gefruit tot een simpele kort verwarmde lichte saus) kappertjes zijn er dan ook heerlijk in om het zout achterwege te laten.


ik ben gewoon een lekkerbek
;D
Onze artisjokken waren heel, dus een gefrut met blaadjes eraf, in sausje dopen, afkluiven ;D
Hè, wat omschrijf je dat heerlijk, dat sausje, je zo zo over koken kunnen schrijven in een blad :D
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3399405
Jongste dochter gaat t/m volgende week dinsdag koken.... vandaag een kipburger (zelf gemaakt van kipgehakt) op een robuust broodje met zelfgemaakte salade.... oh ja, ze heeft ook al een toetje gemaakt :) ...
Door - pien -
#3399486
CindyMayella schreef: ma 30 mar 2020, 17:13 Jongste dochter gaat t/m volgende week dinsdag koken.... vandaag een kipburger (zelf gemaakt van kipgehakt) op een robuust broodje met zelfgemaakte salade.... oh ja, ze heeft ook al een toetje gemaakt :) ...
Dat is leuk :) (en makkelijk). Geniet ervan!

Wij aten pasta met pastasaus met ganzengehakt en tomatensalade. Ik vond de pastasaus meh want te sterk van smaak...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door