Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door dinky89
#3386940
stamppot met de halve spitskool die we nog hebben liggen en de paprika's. Ui hebben we ook nog wel in huis dus straks alleen nog even de aardappelen en spek halen.
Door Too
#3386959
Super lekkere falafel,met bijpassende sausjes, van de markt met slavaria


Poezen eten lievelingskip van de markt, 't is maar goed dat Remco volgende week komt want het worden kippige dagen voor de dames
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3386990
Zuurkoolstamp van eigengemaakte zuurkool. Vegetarische rookworst van Unox erbij. Dat was geen succes. :-X
Hoe krijg je het voor elkaar om een rookworst zoet te laten smaken, de structuur is raar en het smaakt verder nergens naar. En verder was 'ie ook niet zo vegetarisch als ik dacht, met kippeneiwit (maar twee sterren) erin. Volgende keer toch maar weer beter de etiketjes lezen. ::)

Maar hé, het is dierendag en wij hebben geen vlees gegeten. :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3386995
-Annemarie- schreef: vr 04 okt 2019, 21:12 Zuurkoolstamp van eigengemaakte zuurkool. Vegetarische rookworst van Unox erbij. Dat was geen succes. :-X
Hoe krijg je het voor elkaar om een rookworst zoet te laten smaken, de structuur is raar en het smaakt verder nergens naar. En verder was 'ie ook niet zo vegetarisch als ik dacht, met kippeneiwit (maar twee sterren) erin. Volgende keer toch maar weer beter de etiketjes lezen. ::)

Maar hé, het is dierendag en wij hebben geen vlees gegeten. :biggrin2:
Was het geen kippenei-wit? Als in kippenei-eiwit? Kan me toch niet voorstelllen dat unox zo dom is om hun vega rookworst niet vega te maken.
Door Lizzy
#3387004
Kaela schreef: vr 04 okt 2019, 21:55 Was het geen kippenei-wit? Als in kippenei-eiwit? Kan me toch niet voorstelllen dat unox zo dom is om hun vega rookworst niet vega te maken.
Ja, er zit scharrelkippeneiwit in. Maar ja, de gemiddelde vegetariër vindt dat niet diervriendelijk genoeg :-\ . Ik koop het om die reden niet meer :-\
#3387006
Kaela schreef: vr 04 okt 2019, 21:55 Was het geen kippenei-wit? Als in kippenei-eiwit? Kan me toch niet voorstelllen dat unox zo dom is om hun vega rookworst niet vega te maken.
Vega is het dan zowiezo niet he. Vegetarisch strikt genomen wel, maar Vega niet he.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3387026
Lizzy schreef: za 05 okt 2019, 08:00 Ja, er zit scharrelkippeneiwit in. Maar ja, de gemiddelde vegetariër vindt dat niet diervriendelijk genoeg :-\ . Ik koop het om die reden niet meer :-\
Dat kan natuurlijk, dat je scharrel niet diervriendelijk genoeg vindt. Maar kippenei valt onder vegetarisch en dan is de worst dus wel vegetarisch.
pearlsofpassion schreef:
Vega is het dan zowiezo niet he. Vegetarisch strikt genomen wel, maar Vega niet he.
Volgens mij is dit een verschil in gebruik van termen. Hier is het normaal om vegetarisch ook vega te noemen. Heb je het veganistisch, dan wordt de term vegan gebruikt. Dus deze worst is volgens spraakgebruik hier wel vega, maar niet vegan. Maar goed, Unox claimt dat de worst vegetarisch is en strikt gezien is ie dat dus ook.
Door - pien -
#3387027
CindyMayella schreef: vr 04 okt 2019, 21:25 Aardappelpuree met gehakt en (een heleboel) bloemkoolrijst.. was niet zo’n succes... zonde van het dure potje vadouvan (van Jonnie Boer) :-\ ...
Ik heb die Vadouvan ook laatst gekocht en ik was erg nieuwsgierig want het leek me waanzinnig lekker dus gauw opengemaakt, maar ik vond het goor ruiken, dus nog niet gebruikt...is ook niet aan te raden begrijp ik?
#3387046
Kaela schreef: za 05 okt 2019, 09:54 Dat kan natuurlijk, dat je scharrel niet diervriendelijk genoeg vindt. Maar kippenei valt onder vegetarisch en dan is de worst dus wel vegetarisch.



Volgens mij is dit een verschil in gebruik van termen. Hier is het normaal om vegetarisch ook vega te noemen. Heb je het veganistisch, dan wordt de term vegan gebruikt. Dus deze worst is volgens spraakgebruik hier wel vega, maar niet vegan. Maar goed, Unox claimt dat de worst vegetarisch is en strikt gezien is ie dat dus ook.
Ah OK. Mijn fout dan.
Door Lizzy
#3387056
Het is ook allemaal verwarrend hoor, veganistisch, vegan, vega, vegetarisch, pfft. Maar goed, de worst is dus inderdaad vegetarische maar niet veganistisch. Die rookworst van AH is dat wel, las ik vandaag in Allerhande.

Vandaag eten we bloemkool. Met aardappelen. Maar ik gooi beide door de gebakken uien, tomaten, bosui, kerrie erin, geraspte kaas erop en even in de oven.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door